Bicicleta Zilnică, raport după 60 de zile.


60 de zile de când am amplasat în Sibiu rastelurile de biciclete Bicicleta Zilnică.

Atunci când am desenat rastelurile le-am gândit să reziste în faţa vandalilor. Atunci când le-am instalat am plătit un car de bani pentru a fi prinse în asfalt împotriva hoţilor de fier vechi. Atunci când am decis să căutăm voluntari în cartierele sibiene care să mai arunce din când în când câte un ochi pe rasteluri ne-am gândit ca nu cumva să apară graffiti pe ele. Dar niciodată nu ne-am gândit că muncitorii Primăriei Sibiu (plătiţi de Primărie) vor fi de fapt duşmanii noştri:

  • Complexul Alba Iulia – rastelul nu mai există acolo pentru că s-a făcut peste noapte un sens giratoriu care a tăiat trotuarul pe care era amplasat. Rastelul a fost scos din asfalt de muncitori şi aruncat pur şi simplu pe undeva prin zonă;
  • Bdul. Mihai Viteazu – apă-canal are nişte lucrări în zona rastelului de la fostele telefoane. După ce l-au folosit pe post de stâlp de care eu legat diverse chestii, l-au lovit cu maşinăriile şi l-au distrus;
  • Teatrul Gong – săptămâna trecută o echipă de muncitori a schimbat ţiglele de pe teatru. Ţiglele schimbate le-au aruncat pe rastelul de biciclete. Este oarecum în stare bună ţinând cont…

Rasteluri: 5.000 eu. Promovare: 2.000 eu. Instalare: 1.000 eu. Cei 7 ani de acasă: nepreţuiţi.


38 de comentarii la „Bicicleta Zilnică, raport după 60 de zile.”

  1. Ce nesimtitit…Dar nah..Ce sa asteptam de la cetatenii simpli, cand cei care ar trebui sa vegheze asupra bunului mers fac din astea..Rusinos…

  2. sincer traim in Romania, eu zic sa ne trezim, tara asta nu mai poate fii salvata.Cei care lucra la companiile de stat sunt defapt stapanii strazilor si a orasului.Noi chiar nu avem ce face decat sa privim neputinciosi si sa mai injuram pe aici pe acolo, si…trecem mai departe. Noi romanii ne meritam soarta pe deplin

  3. Si ne tot comparam cu Germania cu fiecare ocazie pe care o avem cand noi de fapt nu suntem nici macar la nivelul unor tari din Africa.

  4. ar trebui acum ca primaria sa le plateasca si sa le re-amplaseze din propria cheltuiala, dat fiind ca cei ce le-au distrus intr-o forma sau alta sunt reprezentanti ai acestei institutii.

  5. @ Popescu George
    nu e chiar asa o mare tragedie, rastelurile sunt reparabile, nu sunt distruse sa nu poata fi folosite. Deranjanta e mai mult lipsa de respect fata de munca altora mai ales ca si ei lucreaza in demeniu cum s-ar zice.

  6. Dar este cel mai evident stil de amatori cum se pune problema; a, primaria nu poate schimba un sens de circulatie ca ati instalat voi acolo (cu sau fara aprobare???) un rastel?! Voi cititi ce scrieti? Ailalti care au pus acolo un chiosc trebuiau sa se impiedice de un rastel??? Iar de la muncitorii ailalt ce pretentii aveti voi, care ati bagat 2000 de EUR in promovare si va limitati la Facebook… Nu va e rusine…

    1. nu e vorba de cat de rezistente sunt sau nu sau de cat au costat este vorba de prostia omului si de lipsa de respect pentru munca altuia, si de faptul ca lasam sa se intample asa ceva fara sa-l punem la plata pe Dorel, ca daca plateste azi un stativ de biciclete, maine o fibra optica taiata, s.a.m.d., sa-l vezi cum beleste ochii data viitoare inainte de a-si invarti excavatorul

    2. de principiu aurul e mai moale decit fierul, ma indoiesc ca asa-s in Londra. dar poate ca acolo le pun cu autorizatie de la primarie sau ceva de genul

    3. Sunt curios, cam cate au montat la banii astia. Mi se pare ca e un pret mare, dar trebuie sa "manance si gura lor ceva"!

    4. Tudor, din pacate traim in Romania si banuiesc ca din banii aceia s-au facut vreo 30 de rastele pentru biciclete. Si de fapt nu s-au facut, s-au importat, ca daca le faceau aici era mai important decat actiunea in sine. Si pentru informarea ta, acel tip de rastele costa in jurul a 50 de eur bucata. Si pana va construi in Bucuresti din partea primariei "doctorasul cel viteaz" ceva in domeniul bicicletei va curge multa apa pe Dambovita. Sibiul in privinta asta este cu 10 de ani in fata Bucurestiului.

    5. @ Dan Moldovanu
      1. Rastelurile sunt facute la o firma locala (http://www.axis-sibiu.ro/) tocmai ptr ca a fost important ptr noi sa nu dam banii chinezilor. In comparatie, am cerut oferte la alte 10 firme si distribuitori din toata tara. Pretul pe care l-am platit noi te asigur ca a fost chiar si cu 40-50% mai mic decat daca le cumparam
      2. Chiar nu trebuia sa ma informezi cat costa asa un rastel pentru ca 2 luni de zile doar am consultat piata deci stiu foarte bine. Iar asa un rastel te asigur ca nu costa 50 de euro asa ca nu mai incerca dezinformari aiurea sau nu mai vorbi din auzite.
      Dar nu-i nimic, Sfantul Google ne ajuta din nou. Un rastel in genul celor de la Bicicleta Zilnica dar mai simplu si mai fragil: http://www.veloteca.ro/rastele-biciclete/rastel-biciclete-cu-panou-ra12.html – aproape 200 euro; similar cu ce avem noi http://nqr.ro/21 – 310 euro; http://www.parkdekor.ro/suport-biciclete/suport-biciclete-veron.html – 370 eu.
      3. Doar instalatul rastelurilor ar fi costat 2000 euro daca nu ne-am fi zbatut pentru niste reduceri si discounturi.
      4. Proiectul a necesitat 8 luni de munca intensa. Chiar nu am muncit atata si m-am zbatut pentru orasul meu ca acum sa trebuiasca sa dau raportul unor oameni ignoranti.

  7. In viitorul apropiat se preconizeaza o noua serie de lucrari la partea carosabila in spatele blocurilor de pe semaforului si atunci s-ar putea sa aiba de suferit si rastelul de acolo de langa sucursala raifaissen.

    1. S-a lucrat la partea carosabila din spatele blocurilor de pe vasile aaron (zona parcului vasile aaron) si de pe sureanu 2 atunci se anunta ca in spatele blocurilor de pe semaforului (zona parc vasile aaron) ar urma sa se construiasca o parcare mai mare, in imediata apropiere a bisericii. Deocamdata vad ca s-au apucat de inlocuit conducte pe sureanu 2 care momentan este inchisa, dar dupa ce vor termina de inlocuit conducte si vor reface carosabilul este posibil sa se apuce de lucru in partea cealalta, ramane de vazut.

  8. Tinandu-se cont ca majoritatea angajatilor fara a fi vina lor nu au prea multa scoala, nici nu cred ca trebuie spus prea mult…, referitor la cei 7 ani de acasa, multi dintre ei poate nici nu au avut o casa… nu e vina lor… lipsa de educatie si de respect pentru munca altora, indiferent ca e de 7 ani sau mai mult isi spune cuvantul. Daca le-ar fi montat din banii lor cu siguranta ar fi stat legati de ele sa nu se puna praful…

  9. Eu propun ca reprezentantii proiectului Bicicleta zilnica, sa redacteze o cerere pentru repararea sau inlocuirea rastelurilor si sa o depuna la Apa Canal si la Primaria Sibiu. In fond acestea fac parte din patrimoniul proiectului iar demersul este justificat. Incredibil!

  10. Trebuie depusa o plangere la politie pt. distrugere de bunuri, acesta-i un prim pas, poate mic dar un inceput dincolo de lamentari.

  11. Pe mine ma doare sufletu cand le vad in halul asta…numai eu stiu cat a lucrat Tudor la ele…3 luni am dormit singura…ptr ca Tudor lucra pana dimineata si se gandea cum sa le faca el sa fie bine..sad. I HATE STUPID PEOPLE! Si inca ceva: e usor sa stai in curu in fata calculatorului si sa critici pe unu care munceste ca un nebun ptr cetatenii acestei tari…Fuck off ptr voi hateri istilor !!!!!!!!

  12. @ Dan Moldovanu
    In loc sa fi tu asa curios ia mai bine fa tu ceva ptr cetatenii acestui oras…ai lucra tu 3 luni de dimineata pana seara ptr asa ceva? ??e usor sa critici si sa tragi la raspundere …decat sa faci..asa ca te rog nu ai nici un drept sa comentezi!!!1

  13. Imi pare rau ca se intampla asta, nu stiu cum e in alte tari, dar sunt in belgia de 2 luni, aici sunt parcari imense de biciclete, nu rasteluri, pentru oamenii astia bicicleta e f importanta, piste de biciclete peste tot, rasteluri peste tot…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.