Care sunt mai importanţi, clienţii noi sau cei fideli?


Ai o alimentară şi ţi-au rămas pe raft doar două pâini – una proaspătă, alta ce ţi-a rămas de cu o zi înainte. În magazin intră în acelaşi timp doi clienţi – unul ce cumpără în fiecare zi de la tine, altul care a intrat pentru prima oară în alimentara ta. Ambii comandă pâine. Ce faci?

  1. Dai pâinea proaspătă clientului obişnuit pentru a-i răsplăti fidelitatea şi pe cea veche clientului ce a venit pentru prima oară.
  2. Dai pâinea proaspătă clientului nou pentru a-l face să se întoarcă şi pe cea veche clientului pe care deja îl cunoşti.

Pam, pam!


15 comentarii la „Care sunt mai importanţi, clienţii noi sau cei fideli?”

  1. 4. Le spui amândurora că pâinea e veche și nu poți să o vinzi și aștepți cu drag următorul client care vine singur și cere o pâine.

    P.S. Ce dracu mai caută pâinea aia veche în raft? Nu se făcea storno la așa ceva?

  2. E simplu : clientului nou ii dai painea proaspata ( pentru a fi multumit si a mai reveni ) iar clientului fidel ii spui ca mai ai doar o paine si nu e foarte proaspata, nu vrei sa-i vinzi ceva ce nu e de calitate si ii promiti ca il anunti prin sms eventual deindata ce primesti paine proaspata ( sau chiar pui una deoparte pentru el pentru mai tarziu )

  3. Clientii ambelor categorii sunt la fel de importanti pentru o afacere…treaba cu painea e cam dubioasa :)), dar cum foarte bine a zis Calin, primul care ajunge la vanzator / vanzatoare are prioritate 🙂

  4. nicicum nu e bine…. dai clientului fidel( pentru ca stii ca o sa vina si data viitoare), dar asa nu o sa cresti pentru ca vei avea tot aceiasi clienti / sau dai clientului nou sperand ca o sa mai vina, dar asa poate il pierzi si pe cel vechi si poate si cel nou nu iti va mai calca pragul …. asa ca in speranta ca cel vechi va mai chema si pe altcineva ii dai lui :)]

  5. In engleza „client” se zice customer, adica ‘de-al casei’ Dupa parerea mea clientii fideli sunt de la distanta cei mai importanti, de altfel si cei noi te vor judeca tot dupa asta…

  6. regula de aur: daca ai painea/marfa expusa la vanzare, primul venit, primul servit. orice alta varianta o poti numi discriminare.

  7. Eu primesc tot timpul painea proaspata…mai exista exceptii cand e o noua vanzatoare in rest doamna imi spune si imi trage cu ochiul cand sa nu cumpar…:D Ce bine e sa fi vedeta :)))) !!

  8. Sa castigi un client nou te costa de 6-7 ori mai mult decat sa mentii unul fidel. Asadar, painea de astazi o dai celui fidel.

  9. Le dai paine proaspata la amandoi! Cel nou se va intoarce, cel vechi iti va fi fidel in continuare. Asta inseamna sa fi pregatit sa nu ramai doar cu doua paini in raft. Daca totusi se intampla o dai pe cea proaspata celui care e primul, iar celui de-al doilea … cu scuzele de rigoare ii spui ca painea ramasa nu e proaspata, dar poate reveni la o noua aprovizionare. Ambii clientii vor fi satisfacuti, unul ca si-a luat painea dorita, celalalt ca nu a dat banul pe o paine veche.

    Daca nu esti sincer si corect cu clientii tai … afacerea nu va merge pentru mult timp!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.