Ce s-a întâmplat cu motociclistul ce a produs accidentul la Raliul Sibiului


Aseară s-au lungit puţin discuţiile pe Facebook în legătură cu accidentul de la Raliul Sibiului, acolo unde echipajul Vali Porcisteanu / DanDobre a dat (la propriu) peste un motociclist ce mergea liniştit pe traseul de raliu. Vali nu a mai putut continua cursa, a pierdut locul 1, şi-a distrus maşina de raliu, motociclistul a luat puţin foc dar e în regulă.

Pentru că, totuşi, parcă nu e chiar corect ca motociclistul să nu fie răspunzător de nimic pentru producerea accidentului, am întrebat o poliţistă de la poliţia rutieră ce spune de fapt legea:

Ca sa vorbim de drum public, acesta trebuie sa fie deschis circulatiei publice – fie ca este vorba de trafic pietonal sau rutier. Drumurile inchise circulatiei publice sunt semnalizate la intrare cu inscriptii vizibile. Drumul despre care vobim, la momentul producerii accidentului, era inchis circulatiei publice si semnalizat in acest sens de catre organizatori;

Asadar, ca sa vorbim de infractiunea de a conduce un vehicul fara a poseda permis de conducere si de infractiunea de a conduce un vehicul neinmatriculat, motociclistul ar fi trebuit sa conduca pe un drum public, adica pe un drum deschis circulatiei publice. Art. 85 al. 1 si art. 86 al. 1/Ordonanta de Urgenta nr. 195/2002 republicata definesc infractiunile de mai sus, iar in cap. 1, art. 6 din aceeasi ordonanta este explicat termenul de „drum public”. Motociclist nu-i poate fi intocmit dosar penal pt cele 2 infractiuni de mai sus.

Conform OUG 195/2002 rep. nici organizatorii nu prea au baza legala pt a se intoarce impotriva motociclistului

Aceste concursuri sunt autorizate de administratorul drumului respectiv si avizate de politia rutiera. Organizatorii sunt obligati sa ia toate masurile necesare pt desfasurarea in siguranta a acestor concursuri. In caz de producere a unui eveniment rutier ca urmare a neindeplinirii acestor atributii de catre organizatori, acestia (organizatorii) raspund administrativ, contraventional, penal sau civil dupa caz. (art. 52, al. 1,2,3 din aceeasi ordonanta).


9 comentarii la „Ce s-a întâmplat cu motociclistul ce a produs accidentul la Raliul Sibiului”

  1. Este si normal, organizatorul trebuia sa ia toate masurile sa nu se intample asa ceva, deci el este vinovat de producerea accidentului, desi motociclistul este un dereglat mintal, ca altfel nu poti numi pe cineva care merge pe drumul pe unde trece o masina de raliu in viteza.

  2. Motociclistul a intrat in traseu de pe un drum lateral, in dreptul caruia nu era absolut nicio banda de marcaj sau alta semnalizare! Cum sa fie el vinovat?! Daca pe acolo intra o raba cu lemne, al carei sofer nu auzise de raliu, si lovea in acelasi mod, aceeasi masina, oare organizatorii nu si-ar fi dat seama ca au facut o treaba superficiala cu marcajele? Oare tot soferul de raba era tras la raspundere? Mi se pare absurd sa fie invinovatit motociclistul, ba chiar dimpotriva, el ar putea fi cel inignat de situatie. Pana la urma, soferii masinii nu au luat nici macar „putin” foc, si nici nu au experimentat lovitura directa cu o masina de raliu.

  3. @ Mara
    mara, din cate spui tu, motociclistul nu stia ca drumul e inchis, pentru ca nu era niciunde semnalizat. s-o luam pe varianta ta… atunci ce cauta motociclistul pe un drum public fara carnet de conducere si fara sa aiba motorul inmatriculat? intreb doar asa… ca vad ca tu nu-i gasesti nici o vina.
    oricum ai lua-o, el clar e vinovatul moral al accidentului.

  4. Baiatul care a fost lovit e varul meu.. are ambele picioare rupte , mana drapta fisurata, 3coaste fisurate,si 4% ars……

  5. Tudore, motociclistul e vinovat pentru ca nu are carnet si motorul nu era inmatriculat, asta este egala cu 0 i se putea intampla oricui chestia asta, daca stai si ii tragi pe dreapta pe toti pe care ii vezi cu motor pe strada iti garantez ca in proportie de 80% nici unul nu are carnet, toti pustanii din ziua de astazi isi cumpara Scoutere care mai decare si motoare care mai de care fara a trece macar O DATA printr-o sala de legislatie rutiera. Dupa parerea mea vina este in totalitate a organizatorului, daca acel motociclist venea de pe un drum nesemnalizat atunci ii poate fi invinuit accidentul, pentru ca nu avea de unde sa stie ca pe acol trece raliul (asta in cazul in care chiar nu stia, dar trebuie sa ii acordam prezumtia de nevinovatie). Pana la urma urmei degeaba atata tam tam, organizatorul sa plateasca pagubele si alta data sa ii fie invatatura da minte sa nu mai ia ca voluntari toate pitipoancele care dau din fund ci mai degraba sa adune oameni seriosi pentru a asigura traseul in intregime, 1 om la 200-300 de metri ar asigura mai bine traseul decat 1 pitipoanca care da din cur la start!

  6. Consider ca Danny a raspuns in mare parte in locul meu. Motociclistul este vinovat ca nu avea carnet si nu avea o motocicleta inmatriculata, dar niciunul din aceste motive nu sunt cauzele accidentului produs. In plus, motocicleta condusa nu era una de viteza, deci daca tipul stia ca pe acolo trece raliul, nu cred ca ar fi intrat in drum, nici nu ar fi fost nevoie, avand in vedere ca pe motocicleta aceea putea sa o ia pe langa drum, prin padure, in paralel cu drumul sau cum vrei tu. Insa el a fost lovit frontal, din plin. Niciun amator de senzatii tari nu este chiar atat de nesabuit, sa fim seriosi…Si inca ceva, stii vorba aia…’Mortu’i de vina!’? Concluzia mea este ca, desi e doar accidentat (Slava Domnului), in situatia de fata, s-a mers pe principiul asta.

  7. Nu stiu a cui e vina…dar stiu ca doar un miracol a facut ca motociclistul sa nu moara. Ar trebui contientizat publicul si participantii de pericolul de a participa la un raliu, inainte de a organiza unul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.