Cine e de vină pentru pistele de biciclete nefuncţionale?


La Bucureşti au fost desfiinţate pistele de biciclete desenate fără nici un rost pe trotuare. Nu erau deloc funcţionale, treceau pe sub chioşcuri de ziare şi peste spaţii verzi. Acum, oamenii nu ştiu ce să facă cu ele.

Pentru că au auzit că la Sibiu ar fi un sistem bun de piste de biciclete, au început să se intereseze ce şi cum. Asta până au descoperit că ele sunt desenate pe şosea. Da, pe partea carosabilă a drumului ceea ce multora li se pare absurd. Cum poţi să îngustezi banda de circulaţie a maşinilor în favoarea bicicletelor şi, mai ales, cum poţi circula în siguranţă cu bicicleta printre maşini? Majoritatea oamenilor se feresc de asta. Eu le-aş recomanda să se abţină în a-şi exprima păreri dacă nu circulă cel puţin o dată pe săptămână cu bicicleta. Din cauza acestor oameni se mai construiesc piste de biciclete nefuncţionale, din cauza celor înspăimântaţi să pedaleze.

Scopul vostru probabil că vreţi să fie unul bun dar înţelegeţi că nu faceţi altceva decât să distrugeţi funcţionabilitatea pistelor urbane de biciclete. Ele sunt acolo pentru a mă deplasa (repede) dintr-un punct în altul al oraşului, în general spre şi de la job. Nu am timp să fac slalom printre pietoni, să mă chinui să urc şi să cobor borduri la fiecare intersecţie, să merg cu maxim 5 km/h pentru a evita accidentarea oamenilor neatenţi, să ocolesc chioşcurile de ziare şi gropile ce stau frumos peste dunga mea galbenă, pur şi simplu vreau să pedalez drept şi fără griji… pe partea carosabilă. Pentru relaxare mă duc în weekend în parc. Sunt şi acolo piste de biciclete destinate agrementului.

Aşa că, vă rog, abţineţi-vă măcar de data asta!


13 comentarii la „Cine e de vină pentru pistele de biciclete nefuncţionale?”

  1. Pistele din parc sunt mai periculoase decat cele de pe carosabil. Bicilistii ar trebui sa fie atenti la ce se intampla in jurul lor, si nu pot face asta daca merg cu muzica la maxim in urechi. Si daca vrei sa fii respectat in trafic, trebuie sa respecti si tu soferii, dar si regulile de circulatie.

    In parc poti sa mergi cu 2-3km/h, acolo sigur nu intri in spital in caz de un accident, dar cu siguranta iti distrugi nervii 🙂

  2. Adevaru e ca s-a facut un mare cacat in Sibiu cu pistele de biciclete. Oricat ati vrea voi astia „verzii” sa sustineti altceva deocamdata nu isi au rostul. S-a ingustat soseaua pentru a face piste de biciclete pe care NU CIRCULA NIMENI!

  3. @ Pancu
    Daca tu esti tot cu fundul in masina aia nu inseamna ca nu circula nimeni pe ele. Incearca sa pedalezi putin pe pistele alea de biciclete (ca tot voiai sa slabesti) si o sa vezi si biciclistii, iti promit.
    Si pentru ce-ti trebuia tie latime de banda de 2 m., nu stii sa conduci sau ce?

  4. Primo: Eu zic ca pe o sosea europeana nu are ce cauta o pista de bicicleta.
    Secundo: Iti dau doar un exemplu. Pe drumul catre metro, pe panta alba iulia, dupa sensul giratoriu, din cauza ca s-a facut pista de bicicleta e o portiune de vreo 1-200 de metrii unde nu mai sunt 2 benzi pentru masini pentru ca soseaua nu era destul de lata. Ei, cati biciclisti au folosit banda asta? Situatia se repeta in zona aeroportului parca.

    Ne punem intr-o zi la facut statistici daca vrei. Numarul biciclistilor care folosesc aceste piste tinde foarte mult spre zero!!!

    Si ca sa fac o alaturare rautacioasa. Cum sunt doar cativa care apara cainii maidanezi, dar nu ii iau acasa sau ceva si acestia traiesc in continuare pe strazi.. cam asa e si cu pistele astea. O mana de oameni vor piste de biciclete, acestea se fac si nu le foloseste nimeni. Dar nha, trebuiau facute, chiar daca nu le foloseste nimeni.

    Tu ca esti mare biciclist de cate ori te-ai „dat” pe aceste piste in ultima luna? Ca tot a venit caldura si blabla? :))

  5. @ Pancu
    eu umblu vara zilnic cu bicicleta deci nu ai nimerit-o 😀 iar sos. alba-iulia nu mai e drum european, s-a facut autostrada pentru masinile voastre asa ca folositi-o pe aia si nu va mai plangeti ca muierile…
    P.S. azi e Masa Critica de la ora 18:00. Te tine sa pedalezi juma’ de ora?

  6. Eu le folosesc(pistele) chiar și iarna! Și la -15 azi iarna am folosit bicicleta!
    Pt Pancu…în locul tău aș încuraja să mearg cât mai mulți cu bițele, îți dau și 2 avantaje enorme:
    1. șoselele mai libere , poți să te dai tu mai ușor cu mașina
    2. mai puține mașini în trafic înseamnă că mașinile ies mai ușor în evidență! Deci vei îți va fi mașina admirată mai ușor!

  7. Spre Zona Industriala Vest merg biciclisti angajati ai mai multor firme.

    La Continental, de exemplu, acum 2-3 ani abia veneau pe bicicleta, si nu foarte des, cate 1-2 angajati. Anul trecut vedeam constant in jur de 10 biciclete la rasteluri. Iar anul acesta vor fi peste 20 caci s-a lansat un program prin care firma incurajeaza angajatii sa mearga cu bicicleta la serviciu, cat de des.

    @ Pancu: ca sa intelegi mai bine, incearca sa privesti lucrurile si din alt punct de vedere, cel al unui biciclist: inchipuie-ti ca esti un biciclist si ca nu ai alta optiune decat sa circuli cu bicicleta. Pe unde ai merge la piata, pe unde ai pedala la serviciu? Si biciclistii sunt oameni, deci au aceleasi drepturi si obligatii ca toti oamenii (de ex., dreptul la siguranta).
    Dupa ce reusesti sa te pui in „pielea” unui biciclist vei intelege mult mai usor ideea si iti va merge tie mai bine, caci nu vei mai fi nervos in legatura cu lucruri pe care nu le-ai inteles pana atunci.
    Poti aplica acest principiu in orice domeniu: te enerveaza, de ex., ca baschetbalistii de la CSU Sibiu au pierdut un meci? Pune-te in mintea unuia dintre ei si imagineaza-ti ce ai fi facut tu in locul lui ca lucrurile sa stea altfel.
    In acest fel o sa te eliberezi de nervozitatea care iti consuma energia fara sa iti dai seama.

    Daca pista din zona aeroportului nu e folosita de biciclisti, inseamna ca nu incurca pe niciun sofer atunci cand nu are loc pe banda sa.
    Altfel spus, te limiteaza mental o linie? Atunci schimba mentalul, nu linia 🙂

  8. @Marius. Cred ca m-ai inteles un pic gresit. Sau nu m-am exprimat eu chiar bine.
    Nu am nimic cu faptul ca se fac piste de biciclete, as fi vrut doar ca acestea sa se faca acolo unde trebuie si unde lumea chiar ar circula pe ele.
    Oricat ai vrea sa crezi altceva, la noi biciclete se folosesc in special pentru agrement, sa te plimbi, nu sa mergi la munca sau altceva. In zona vest sunt peste 6000 de angajati. Daca merg mai mult de 50 (asta inseamna sub 1%) cu bicicleta la job eu promit sa-mi dau palme singur. Ok si pentru aia 50 s-a taiat o banda de circulatie pe o destul de lunga bucata de drum pe unde trec mii de masini zilnic. Ti se pare logica treaba asta?
    Legat de ultima ta intrebare, pe biciclisti ii limiteaza mental o linie? Doar puteti circula pe sosea chiar daca nu aveti trasate piste „speciale”.

  9. @Pancu: cum iti dai seama pe unde ar circula lumea cu bicicleta? Iti dau io un hint: uita-te pe unde exista traficul mai aglomerat. Daca exista multe masini, lumea circula pe acolo iar daca traficul e aglomerat, lumea o sa vrea o varianta mai rapida (care daca e si mai ieftina, cu atat mai bine). Nu se circula acum pe strazi cu bicicletele? Nu, pentru ca s-ar putea ca lumea sa nu se simta in siguranta. Nu este un motiv sa nu facilitezi schimbarea. In momentul in care exista o alternativa, se va folosi si va fi atat spre binele biciclistilor cat si al automobilistilor.
    Ar trebui sa se faca piste de biciclete in parc pt. acolo circula lumea? Nu: lumea circula in parc pentru ca acolo exista deja alei care sunt sigure pt. biciclete. Ar trebui sa se faca piste acolo unde nu sunt: pe strazi.

  10. @ Pancu: daca 0.5% dintre angajatii din zona vest folosesc bicicleta la (si de la) serviciu este foarte bine. De undeva trebuie sa se inceapa, si nu are cum sa fie dintr-odata 20-30-50% de biciclisti.
    Pe mine nu ma limiteaza mental linia; circul cu bicicleta in oras si in afara sa, pe sosele, de mai bine de 10 ani (de cand am bicicletă).
    Legat de pistele existente, ai scris ca ai „fi vrut doar ca acestea sa se faca acolo unde trebuie”. Tinand cont de soselele si de trotuarele (multe inguste) din Sibiu, dar si de faptul ca bicicleta nu e doar pentru agrement, pe unde ai face tu pistele de biciclete?

  11. @Marius, tu vorbesti serios?? chiar sunt 10 biciclete la rastel, si zici ca vor fi 20 dupa ce sunt incurajati angajatii sa le foloseasca? WOW!!!!!11, atunci m-am linistit, e complet justificat sa se faca piste pe sosea si sa ingustezi benzi pe unul din cele mai aglomerate si periculoase drumuri din rromania.

    Uite ca si comparatie, eu stau in fiecare an o perioada in Milano, care are o zona urbana cu o polulatie de aproape 5 milioane de locuitori. Nu am vazut absolut nicaieri piste de biciclete facute pe sosea, cu atat mai putin pe bulevarde aglomerate. Toate sunt facute pe trotuare, jumatate din trotuar pt bicilete, jumatate pt pietoni, desigur nu sunt chioscuri si stalpi pe traseu iar la intersectii bordurile coboara in panta lina.

    Si eu sunt pentru incurajarea folosirii bicicletelor, dar se se faca cu cap, eu personal nu m-as duce veci cu bicicleta pe alba-iulia sau Milea. Consider pistele alea niste accidente grave care asteapta sa se intample.

  12. @ Jay: 1) „…unul din cele mai aglomerate si periculoase drumuri din rromania.” hahaha
    Hai sa nu exageram.
    2) Ce latime are trotuarul in Milano?
    Ce latime are trotuarul pe sos. Alba Iulia acolo unde Pancu zicea ca e mai putin cu o banda pentru masini?
    3) Nu ai vazut nicaieri piste de biciclete facute pe sosea? Uita-te mai bine (din cate imi amintesc, chiar si pe blogul pe care comentam acum au fost date exemple, in alt articol, de orase cu piste pe sosea).

    Considerati pistele de biciclete pe sosele o problema? OK, ati identificat (din punctul vostru de vedere) problema. Acum haideti cu solutii (de plans toata lumea se poate plange, e cel mai usor lucru) 😉

  13. Da Marius….DN7 si DN1 sunt cam cele mai aglomerate drumuri, inainte de Sibiu ele se unesc si au traseu comun prin oras. Chiar si cu minunatia de centura (care mai nou e rupta de gropi) e plin de trafic de tranzit care trece prin oras, iar la orele de varf combinat cu traficul local cred ca stim cu totii ce rezulta.

    Bineinteles ca in Milan trotuarul este suficient de lat sa acomodeze si biciclete si pietoni..pentru ca a fost facut cu cap.
    Si da, mai e o categorie de traseu pt biciclete…benzi speciale pe sosea dar separate cu bordura de benzile pentru masini.

    Meanwhile in rromania…sa luam exemplu strada Rusciorului care a fost in renovare vreo 3 ani, a fost refacuta complet cu fundatie si trotuare si tot.
    Nu stiu ce imbecil s-a gandit ca ar fi o idee buna sa faca trotuarul de 1m latime incat abia ai loc sa treci 2 oameni unul pe langa celalalt, si restul de spatiu sa il acopere cu pamant si sa mareasca gradinile blocurilor…care oricum sunt considerate proprietate privata de locatarii de la parter. Acolo era loc cacalau sa faca si trotuar larg si banda de biciclete.
    Deci lucrurile se pot face ok doar ca trebuie sa le gandesti un pic.

    Pe mine personal nu ma deranjeaza faptul ca benzile de biciclete ar stanjeni cumva circulatia masinilor ci ma gandesc mai mult ca sunt prost facute din punct de vedere al sigurantei biciclistilor. Cum ziceam…eu le vad ca accidente care asteapta sa se intample.

Dă-i un răspuns lui Pia Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.