Cum a fost la Cluj Brands Tour?


Înainte să povestesc despre brandurile cu care am făcut mai îndeaproape cunoştinţă la Cluj Brands Tour, vreau să le spun celor de la TVDece (şi ei un brand în sine) că tocmai ce mi-am upgradat abonamentul de cablu în speranţa că cei de la CNA vor face modificări şi completări aticolului 82 din Legea audiovizualului nr 504/2002 prin care să oblige toate reţelele de televiziune să transmită TVDece 24/24. Pentru că sunt nişte simpatici.

Jolidon

Viziune fără acţiune egal vise, actiune fără viziune e pierdere de vreme, dar acolo unde e şi viziune şi actiune poţi să schimbi o lume sau poţi să creezi o lume nouă. Aşa a început povestea Jolidon în 1993, atunci când un inginer a îndrăznit să viseze cu ajutorul a trei maşini de cusut şi patru angajaţi. Astăzi, Jolidon este cel mai mare brand de lenjerie din România, înseamnă exporturi pe tot globul şi toate continentele, mii de maşini de cusut şi 2500 de angajaţi. Fabrica (pentru că este o adevărată fabrică de lenjerie) se întinde pe câteva nivele şi are un etaj special pentru design şi realizarea prototipurilor viitoarelor modele de lenjerie intimă. Un birou de creaţie şi unul tehnic, susţinute de câteva artiste într-ale croitului, lucrează câte 6 luni pentru o colecţie. În condiţiile astea e de înţeles cum de Jolidon a reuşit să fie printre puţinele branduri din România care au fost premiate cel puţin o dată la fiecare festival de modă internaţional. Ba mai mult, la Paris a fost pentru prima şi ultima oară când juriul şi publicul au acordat premiul unei singure colecţii, până la Jolidon părerile fiind întotdeauna diferite.

Ştiaţi că… Jolidon lucrează doar cu colaboratori străini şi că pentru cel mai simplu model de sutien se lucrează cu şapte furnizori, cel mai complicat model ajungând să implice până la 23 de furnizori?

Farmec

Farmec este un brand foarte apreciat de cei ce l-au descoperit. Din păcate, e mult prea puţin băgat în seamă, având în vedere diversitatea de produse. Pentru mine şi restul masculilor din haita #ClujBrandsTour, Farmec nu însemna foarte mult, habar nu aveam că are şi produse masculine şi nu ştiam că fabricarea unui şampon poate să mă fascineze. Linia de producţie este o combinaţie între un film SF cu laboratoare unde se inventează viaţa pe Marte, un spital de carantină şi o fabrică de ultimă generaţie.

Farmec este singura fabrică din zona asta a Europei care are camere sterile cu pereţi de care nu se lipeşte nici firul de praf. Încăperile sunt astfel gândite încât orice produs este urmărit în permanenţă iar în cazul în care se primeşte vreodată vreo reclamaţie se va putea afla exact care a fost cauza pentru care produsul respectiv nu a fost conform cu cerinţele.

Ştiaţi că… Farmec produce pastă de dinţi şi că parfumurile lor sunt replici fidele după cele mai cunoscute şi apreciate parfumuri din lume, având acelaşi producător francez?

Vitacom

De Vitacom am aflat pentru prima oară doar atunci când am citit programul Cluj Brands Tour pentru ca să aflu după doar câteva zile că este cel mai mare distribuitor de materiale şi componente electronice, produse şi accesorii IT&C şi A/V, importând peste 50000 de produse. Am aflat astea doar atunci când am intrat în depozitul lor din Cluj, acolo unde un om pentru a fi angajat trebuie să ştie foarte bine doar două lucruri: să citească şi să scrie. Asta pentru că există departamente total diferite pentru încârcat marfa pe rafturi şi altul pentru descărcat marfa pentru comenzi. Dacă unul dintre cele două departamente o dă în bară, neputând urmări codurile rafturilor şi produselor, întreg sistemul se dă peste cap.

Una peste alta, am sărbătorit împreună 20 de ani de Vitacom şi ne-am jucat cu o maşinărie adusă din SUA care îţi citeşte gândurile. Tu trebuie doar să te gândeşti că vrei să ridici în aer o bilă şi ea se va ridica. Sistemul e puţin mai complicat, puteţi vedea un video la Auraş cu o blondă concentrându-se.

Trilulilu

Despre Trilulilu ştim cu toţii. Crocodilul jucăuş a devenit cel mai vizitat site românesc în ultimele 6 luni. De data asta însă i-am descoperit pe oamenii din spatele brandului Trilulilu, cu toţii nişte jucăuşi vioi.

Cu ocazia Cluj Brands Tour, Trilulilu a lansat un concurs pentru videoblogging. Trebuie doar să realizezi un video blog şi să încarci înregistrările pe Trilulilu.

Napolact

Lapte şi brânză. Cred că nu sunt singurul care se gândeşte la alimentele astea două atunci când aude de Napolact, pentru că Napolact este unul din cei mai importanţi producători de lactate. Urma să vizităm o linie de producţe şi eventual nişte vaci, la asta mă aşteptam.

Când-colo, cei de la Napolact ne-au făcut o surpriză la care nimeni nu se aştepta. Am fost la Fabrica Ţaga, fabrică care de fapt este o peşteră unde roca specifică grotei, bacteria Brevibacterium Linens, transformă brânzeturile în delicatese demne de mesele împărăteşti. Pe bună dreptate Năsal, Alpina, Alpina afumată, Montana şi Târnava sunt recunoscute în toată lumea pentru gustul lor unic.

Grota naturală de la Ţaga, de lângă satul Năsal, are şi o poveste foarte faină. Am încărcat-o pe net s-o puteţi citi şi voi, AICI.

Ştiaţi că… Napolact s-a născut ca brand în 1990 dar a fost atestat documentar în 1905 drept atelierul “Vlad”, producător de unt şi brânză de vacă şi transformat în “Întreprinderea de Industrializare a Laptelui Cluj” în anul 1948?

Banca Transilvania

De Banca Transilvania ştim cu toţii, asta-i clar. Dar câţi dintre noi ştim că Banca Transilvania a luat fiinţă în 1993 la Cluj, după ce mai mulţi oameni cu bani au pus mână de la mână şi au strâns câteva milioane de dolari?

Pe lângă faptul că e un brand foarte important în România, în top 3 al băncilor, Banca Transilvania trebuie apreciată şi pentru că a reuşit să aducă sistemul bancar mai aproape de oameni. A fost prima bancă ce a transmis clienţilor mesajul nu de după un costum ci de după un bărbat în fustiţă albă de balerină. Zânul şi bagheta lui magică fiind şi acum prezenţi pe materialele promoţionale ale Băncii Transilvania.

Aici l-am cunoscut pe directorul-arbitru ce timp de mai mulţi ani a mers la bancă cu două genţi, una diplomat şi alta de sport. Şi acum biroul lui este plin cu fanioane de fotbal şi atunci când ne vorbea, folosea cuvintele director, bancă, oameni de afaceri în aceeaşi frază cu sport şi fotbal.

Ştiaţ că… Banca Transilvania are 545 de filiale dintre care 80 în Bucureşti şi 60 în Cluj-Napoca?


Gimmy

Gimmy a devenit şi el un brand în Cluj, chiar dacă nu are tradiţia celorlalte vizitate. Gimmy este o reţea de săli de sport ce în doar câteva luni de la înfiinţare a reuşit să adune 5000 de abonaţi. Filozofia lor este foarte simplă – oamenii trebuie să meargă la sală chiar dacă au 20 sau 60 de ani, chiar dacă au 45 sau 110 kg., chiar dacă au muşchi sau sânii lăsaţi. Tocmai de aia, săptămânal există cursuri gratuite pentru persoanele de vârsta a 3-a şi, în curând, pentru persoanele cu dizabilităţi.

Pe lângă modul în care a fost gândită sala din Polus Mall Cluj, sistemul online de înscriere la cursurile de dans-aerobic cred că e unic pentru sălile de sport din România. În felul ăsta nu trebuie să mai mergi până la sală şi, mai mult, îţi poţi da seama ce inscructor este mai dorit de către cursanţi, numărul locurilor libere/ocupate fiind scrise pe site în timp real.

Dar… trebuie să vă spun că eu am rămas cel mai uimit de cum arată sala. Totul este vioi şi bine gândit, vestiarele, toaletele şi duşurile sunt mari şi în număr mare, nu te pierzi, totul îţi este la îndemână. Aştept să se deschidă în viitor şi la Sibiu pentru că ar fi singura sală de sport la care mi-aş dori din tot sufletul să merg.

Ştiaţi că… Gimmy va deschide în primăvara 2012 săli de sport şi în Bucureşti şi Timişoara?

Fabrica de bere Ursus

Peste tot în program scria că vom merge la Fabrica de bere Ursus şi, ştiind că fabrica din Cluj şi-a încetat producţia, am fost puţin luat prin surprindere când am văzut că fabrica, fosta fabrică Ursus, a fost transformată într-un local-muzeu ce vrea să ţină cu dinţii de tradiţia berii la Cluj. Cazanele, punctul de control şi utilaje folosite până nu demult în producerea berii, au fost restaurate şi lustruite şi acum sunt expuse ca într-un muzeu. Iar pentru că oamenilor de la Ursus li s-a părut că tot nu au făcut destul pentru a mulţumi clujenilor pentru tradiţia oferită brandului Ursus, au creeat o bere nefiltrată ce doar aici se găseşte.

Despre partenerii Cluj Brands Tour, într-un material viitor 🙂

Cluj Brands Tour este un eveniment organizat cu sprijinul Primăriei Cluj-Napoca. Sponsorii oficiali ai evenimentului sunt: Banca TransilvaniaNapolactVitacomFarmecJolidonUrsus şi Trilulilu, iar ca parteneri îi avem pe: Best Western Plus Fusion HotelAutonomLudwig Bavarian BierhausStarbucks şi Webfactor.


9 comentarii la „Cum a fost la Cluj Brands Tour?”

  1. Fain…ar foarte bine sa se faca si aici la noi in Sibiu o sala ca,,gimmy,,…ca nu ai unde sa mergi…Da si branza aia afumata de la Napolact e buna rauuuuu….am degustat si eu din cadoul sotului:P

  2. Variante in Sibiu pentru sport sunt , trebuie doar sa-ti doresti sa faci 🙂 Ceea ce este la Gimmy se incadreaza clar in top 3 sali de sport din Romania.

  3. Da, da, da. Am înţeles! Ai văzut şi ai aflat chestii faine, te-ai petrecut şi te-ai plimbat…:P Sunt INVIDIOASĂ. Recunosc, deci sunt pe jumătate iertată?!!

  4. Pingback: Cluj Brands Tour: acasă la Jolidon, Farmec, Vitacom, Napolact, Banca Transilvania, Gimmy, Starbucks şi Ursus | Bestwesterncluj

Dă-i un răspuns lui Cluj Brands Tour: acasă la Jolidon, Farmec, Vitacom, Napolact, Banca Transilvania, Gimmy, Starbucks şi Ursus « Denisa Bârgău Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.