Cum a fost la conferinta de marketing online in turism?


Povestea incepe destul de simplu, cu un print frumos pe cal alb ce aduna intr-o zi printese din tot taramul pentru a le arata drumul spre al lui castel de basm. Pentru ca isi doreste cat mai multe printese pe taramul fermecat, le spune cum pot ajunge acolo si ce “retete” trebuie sa urmeze pentru ca nu cumva pe drum sa fie mancate de balauri sau sa fie rapite de vrajitoare. Cei 7 pitici exista si in povestea noastra doar ca apar doar in jurul printeselor serioase care vor sa ajunga departe si doar dupa o investitie in imaginea lor, intr-o caleasca alba de vis… Evident, piticii sunt angajatii loiali si respectuosi a agentiilor de turism, palataul este turismul de calitate si printul a fost Conferinta de Marketing Online in Tursim de la Piatra Neamt.

Publicul, avizat sau nu, a aflat zilele trecute cateva “retete” c e ar putea functiona si in  cazul agentiilor de turism, hotelurilor si pensiunilor din Romania. Cu minusuri si plusuri a fost descris realistic turismul din Romania, s-au facut comparatii cu cel de afara si s-a accentuat faptul ca nu trebuie sa ne chinuim sa inventam apa plata cu lamiae atata timp cat ea este consumata cu mare drag prin alte colturi ale lumii. Doar nu om fi noi mai cu mot, apa e tot apa, lamaia are gust identic si clientii sunt aceiasi

Cateva puncte ce mi s-au parut mie importante:

  • Trimiteti newsletter cel putin o data pe luna. Daca nu stiti ce sa scrieti in el, intrebati-I pe destinatari printr-un chestionar;
  • Pentru cautarile in Googe nu va inghesuiti toti pe cuvintele cheie  uzate gen litoral sau biserici moldova, mai degraba nisati-va pe un anumit segment pentru a castiga client: spatii cazare 3 stele Neptun langa plaja poate e mai eficient.
  • Aunci cand cauti hoteluri Piatra Neamt ai ca rezoltat pe prima pagina shaorma Piatra Neamt.  Oamenii aia au bagat niste bani ca sa ajunga acolo dar oare ii ajuta la ceva? Atunci cand imi caut spatiu de cazare in Piatra Neamt cu siguranta nu voi intra pe site-ul de shaorme. Degeaba esti in top daca targetul nu este cel potrivit;
  • Nu te chinui sa depasesti pe Google site-ul precum Booking.com pentru ca e o lupta costisitoare fara sorti de izbanda. Mai degraba investeste in Facebook Ads, acolo unde poti alege exact publicul tinta dupa varsta, sex, date demografice etc.
  • Incercati sa faceti toate aceste lucruri personal pentru a descoperi ce fel de “reteta” vi se potriveste dupa care cautati-va o agentie de PR care va poate creste vanzarile;
  • O agentie de PR nu ar trebui sa coste bani. Agentia de PR va va aduce beneficii mult mai mari decat banii platiti. Agentiile au relatii mult mai stranse cu oamenii implicate in online si cu presa astfel incat sansele de a fi bagati in seama cresc considerabil;
  • Social Media nu este pentru toata lumea. Situatiile de criza trebuie tratate cu diplomatie si criticile nu trebuie ignorate;
  • Monitorizarea trebuie facuta obligatoriu macar dupa numele companiei si numele directorului/angajatilor. Exista gratuit Google Alerts. Reactia vostra la critici sau laude trebuie sa vina la cel mult cateva minute. Dupa 24 de ore este deja prea tarziu, in acest interval articolul putandu-se genera deja mult prea mult pentru a mai chimba ceva;
  • YouTube-ul este un canal social absolute gratuit si super-folositor unei agentii de turism sau spatiu de cazare. Din pacate, nimeni nu profita de el.

Pentru a deveni o poveste si mai frumoasa, printul trebuie sa adune la anul si la Sibiu toate printesele turismului romanesc si, de ce nu, chiar si pe cele din alte parti ce au taramuri de basm deja vizitate de zeci de milioane de turisti anual. Ca un plus si un avantaj, Sibiu poate prezenta si cateva studii de caz de success din industria turismului ce merita urmarite si copiate.

priNeamț este un eveniment susținut de Primăria Piatra Neamț,
Central Plaza HotelPetromCosmote, Noroc și Autonom


8 comentarii la „Cum a fost la conferinta de marketing online in turism?”

Dă-i un răspuns lui Prin Neamt, in mijloc de septembrie | Partea 1 Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.