Cum a fost la Michelin Innovation Tour 2012?


Weekendul mi l-am petrecut alături de cei de la Michelin (se citeşte Mişlen). Nu cred că are rost să vă spun ce frumos mi-am petrecut timpul, cu ce oameni faini am concurat la concursul de karting, cu cine am stat la masă, ce foc mare de tabără s-a făcut lângă mielul la proţap şi ce vreme bună ne-a găzduit pentru că pe voi nu cred că vă interesează şi cu siguranţă cu atât mai puţin pe cei responsabili pentru invitarea mea.
Aşa că de data asta fac un rezumat a notiţelor ce mi le-am luat în cele 3 zile:

  • Michelin a luat fiinţă în 1889 în Franţa. Acum există 69 de fabrici în 19 ţări cu 115.000 angajaţi
  • Michelin creează, produce şi comercializează anvelope pentru fiecare tip de vehicul, inclusiv avioane, automobile, biciclete, utilaje industriale, echipamente agricole, camioane grele şi motociclete
  • Departamentul de cercetare are 6.000 de angajaţi şi consumă anual 600 milioane de euro (peste 10% din cifra de afaceri)
  • În România există 3 fabrici Michelin (2 la Zalău şi una la Floreşti) având aproape 3000 de angajaţi
  • Michelin produce aprox 180 milioane de anvelope anual având o cotă de piaţă de 14,8%
  • Michelin = Siguranţă + Longevitate + Economie de carburant
  • Etichetarea: toate anvelopele produse după 1 iulie 2012 vor fi însoţite de următoarele informaţii – consumul eficient de carburant, aderanţa pe suprafeţele umede, zgomotul (exterior) la rulare
  • Există 7 clase de eficienţă a consumului de carburant: A – cea mai eficientă; G – cea mai puţin eficientă. Diferenţa dintre clasele A şi G este de 7,5% (sau mai mult în cazul vehiculelor de mare tonaj) adică un consum de carburant mai mic cu 0,5 l. / 100 km.
  • 63% din cantitatea de combustibil consumat e din cauza anvelopelor
  • Diferenţa dintre clasa A şi G în ceea ce priveşte aderenţa pe suprafeţele umede este de 30% ceea ce înseamnă o diferenţă de 18m distanţa la frânare în cazul unei maşini ce merge cu 80 km/h. Toate gamele de anvelope de vară comercializate de Michelin începând cu 2010 se încadrează în clasa A de performanţă din punct de vedere al aderenţei pe carosabil umed, cel mai important parametru privind siguranţa
  • Anvelopele Michelin Primacy 3, Michelin Energy Saver +, Michelin Pilot Super Sport şi Michelin Pilot Sport 3 – excelenţă în frânare pe suprafeţe uscate şi umede şi la virajele pe suprafeţe umede, încadrându-se în clasa A de performanţă din punct de vedere al aderenţei pe carosabil umed.
  • În Europa, 75% dintre accidente au loc pe drum drept şi doar 20% pe suprafeţe umede; 25% accidente în viraje şi 50% dintre acestea pe suprafeţe umede
  • Pentru siguranţă optimă, întreţineţi anvelopele în mod corespunzător: verificaţi lunar presiunea la rece, schimbaţi anvelopele între ele şi echilibraţi roţile, verificaţi uzura şi geometria lor
  • Menţiunea unui nivel corect de presiune reprezintă un factor important pentru siguranţa şi rezistenţa anvelopei. Dacă presiunea este prea mare sau prea mică, aderenţa anvelopei este afectată. Presiunea prea mică determină creşterea consumului de carburant şi afectează performanţa vehiculului, distanţa de frânare, manevrabilitatea şi siguranţa în deplasare
  • Anvelopele trebuie schimbate o dată la 10 ani, chiar dacă aparent acestea sunt în stare bună

Mai vreau weekenduri aşa faine 🙂 Tocmai mi-a intrat rău de tot în sânge adrenalina de la cursele de karting aşa că am de gând să fac o gaşcă cu care să mă întrec pe circuitul de la Sibiu. Dacă sunt pasionaţi pe aici, aştept un semn.


16 comentarii la „Cum a fost la Michelin Innovation Tour 2012?”

    1. nici eu nu sunt profi :)) sunt doar nebun dupa adrenalina. dar chiar nu am mai mers de ceva vreme. ultima data am fost pe un traseu la brasov. ar fi super sa ne adunam. astept propuneri pentru data si ora ;)))

    1. nici eu nu sunt profi :)) sunt doar nebun dupa adrenalina. dar chiar nu am mai mers de ceva vreme. ultima data am fost pe un traseu la brasov. ar fi super sa ne adunam. astept propuneri pentru data si ora ;)))

  1. As vrea eu :)) nu am fost acolo. Am fost la un circuit mult mai mic undeva catre gradina zoo brasov. Si mai este o pista faina la Ghimbav in stanga Brasovului. Este pista atestata de federatie.

  2. As vrea eu :)) nu am fost acolo. Am fost la un circuit mult mai mic undeva catre gradina zoo brasov. Si mai este o pista faina la Ghimbav in stanga Brasovului. Este pista atestata de federatie.

Dă-i un răspuns lui 2012 în câţiva paşi… | CeMerita.ro Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.