Cum putem schimba ştirile de căcat din presă


De o lună stă articolul ăsta în draft. Astăzi însă am de ce să-l public.

Mă pregăteam să intru în studio la Raluca şi Răzvan şi, deşi tema emisiunii era cu totul alta, eram aproape sigur că vom discuta puţin pe marginea comentariilor răutăcioase şi a moderării sau nu a acestora (asta pentru că scrisesem cu câteva zile înainte că eu moderez comentariile pe blog). Atunci eram pregătit să dezvolt subiectul şi să fac trimitere spre comentariile cu tot mai puţini neuroni de la articolele din presa online şi chiar şi de modalitatea cum noi, oamenii, cititorii de presă, putem schimba politica editorială a redacţiilor şi chiar putem scoate din vocabularul redacţiilor serioase de ştiri titluri de genul ŞOC ŞI GOAZĂ, VEZI AICI, AFLĂ CUM, VIDEO, FOTO.

Cum putem face asta?

Foarte simplu. Tebuie doar încredere că se poate schimba ceva şi persistenţă. Treptat, nu de azi pe mâine, putem aduce schimbarea. Prin comentarii. Aş vrea să văd la toate articolele jenante din presă (şi de pe bloguri, nu zic că mediul ăsta nu se tabloidizează şi el încet-încet), aş vrea să văd deci zeci şi sute de comentarii de genul ăsta:

Doar aşa presarii noştri dragi îşi pot da seama că traficul mare la articolul TRAGEDIE LA DISNEYLAND: Şapte persoane au murit într-un accident teribil nu se datorează faptului că oamenii au fost interesaţi de articolul lor ci pur şi simplu ei, oamenii, cititorii au fost înşelaţi să dea click pe acel titlu deşi conţinutul ştirii nu are nici măcar cea mai mică legătură cu titlul. Aşa poate îşi vor da seama că ulciorul nu merge de multe ori la apă şi mai devreme sau mai târziu oamenii nu vor mai avea încredere în nici o ştire de-a lor, chiar dacă unele dintre ele sunt super-documentate sau reale.

Presa îşi pierde pe mâna ei credibilitatea. Şi greu o va mai recâştiga apoi. Dar putem măcar să scăpăm de jegul ăsta din toată (dar absolut toată) presa din România. S-a ajuns prea departe!


2 comentarii la „Cum putem schimba ştirile de căcat din presă”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.