Despre concursuri şi prostii de-astea.


V-am mai spus că făceam performanţă în participarea la concursuri, într-o anume perioadă a vieţii mele. Aşa am acumulat experienţa de câştigător şi, de la un timp, de organizator de concursuri.

De ce organizezi un concurs dacă nu-l faci ca lumea?

Un lucru e clar. Pe 99% dintre organizatorii de concursuri nu-i interesează să dea premiile. Faptul că el a organizat concursul, şi-a promovat produsul şi a avut participanţi mulţi la concurs e de ajuns. Desemnarea câştigătorului e un eveniment nesemnificativ şi predarea premiului către câştigător este ultimul lucru de care organizatorul este interesat. Aşa că nu te aştepta ca organizatorul să umble prea mult după tine în cazul în care ai câştigat.

De ce participi dacă nu te interesează premiul?

Un lucru la fel de clar este faptul că sunt oameni ce fac performanţă în participarea la concursuri. Şi eu am trecut prin perioada asta deci ştiu cum este. De multe ori nici nu mai şti la ce concursuri te-ai înscris şi la multe dintre ele ai făcut-o din întâmplare. Doar aşa, să mai fie un concurs pe listă. De asta, la orice înscriere este cam obligatorie cel puţin declararea unei adrese de email valide şi, în cel mai bun caz, a unui nr de telefon de contact. Altfel, asigură-te că memorezi data desemnării câştigătorilor, dacă vrei să vezi vreodată premiul.

Suntem oameni, şi noi greşim.

Participanţii greşesc pentru că nu citesc niciodată regulamentul înainte de a se înscrie la un concurs. Poate peste 50% din premii nu se acordă, din cauza faptului că cei ce au fost desemnaţi câştigători nu sunt mulţumiţi de unele condiţii (data stabilită prin regulament pentru ridicarea premiului, faptul că trebuie să participe singuri la un eveniment, premiul este un card de memorie şi el are deja vreo 10, spectacolul la care a câştigat invitaţie are loc în Sibiu iar câştigătorul locuieşte în Oradea etc.). În cazul ăsta, organizatorii sunt puşi în situaţia penibilă de a nu-şi atinge scopul (acolo unde câştigătorii trebuie să testeze un produs, de exemplu, şi să-ţi dea feedback).

De asta eu, la unele concursuri, am început să pun câteva condiţii care îmi confirmă faptul că majoritatea participanţilor vor cu adevărat acel premiu, pentru a mă asigura că îmi îndeplinesc promisiunile faţă de partener. Vreau să acord premiile, nu să fie doar încă un concurs.

Organizatorii de concursuri greşesc şi ei rău de tot. Pentru cei mai mulţi, desemnarea câştigătorilor este un lucru neimportant. Tocmai de asta, de multe ori clasamentele finale nu sunt corecte şi apar nemulţumiri. Organizatorii nu realizează că sunt mulţi participanţi care îşi doresc cu ardoare un anumit premiu şi că poate au făcut unele eforturi pentru a-l obţine. Faptul că sunt săriţi din greşeală unii participanţi din lista finală (deci sunt consideraţi neparticipanţi) sau că se încurcă poziţii în clasament nu este o scuză. Înainte de a realiza lista finală de participanţi şi, în final, de câştigători, orice organizator trebuie să se asigure că este totul în regulă şi, eventual, să ceară unei a 2-a sau chiar unor terţi să verifice şi ei corectitudinea. Ia doar câteva minute în plus dar te scapă de critici, reclamă negativă şi explicaţii imposibile.

În cazul în care, totuşi, se întâplă să fi greşit, tu, ca organizator, nu ai nici în ruptul capului dreptul de a spune unui participant „ori iei ce îţi dau ori dau premiul altcuiva” aşa cum am primit eu răspunsul nu doar o dată. Cel mai bine e să dai un bonus nemulţumitului. Te costă mai puţin şi compensezi în oarecare măsură greşeala pe care ai făcut-o.


Un comentariu la „Despre concursuri şi prostii de-astea.”

  1. Mai… si n-ati facut voi un concurs pentru bilete la Bere Gratis… as fi ucis pentru un bilet, ca bani nu mai am de vreo luna :))

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.