Două ore cu Toyota Avensis


Abia după ce am ieşit din Toyota Avensis mi-am dat seama cât de mulţi oameni întorc capul după ea. Până atunci am fost prea captivat de interior şi aveam impresia că designul exterior nu este nimic ieşit din comun.

Toyota Avensis este mai degrabă o maşină sobră, care îşi păstrează limitele în a inova pe partea de design. Asta probabil şi pentru că majoritatea modelelor Toyota sunt construite de la interior spre exterior. Aşa cum e normal să se întâmple şi în arhitectură, prima dată se rezolvă problemele de confort şi funcţionalitate de la interior şi abia apoi se începe modelarea exteriorului. Cu toate astea, Toyota Avensis este pe departe de a nu fi o maşină atrăgătoare. Eu, cel puţin, prefer maşinile mai puţin futuriste. Îţi dau un aer de om serios, în care se poate avea încredere :).


Interiorul moodelului Executive (oferit de Genius Motors pentru un drive-test) merge pe o linie clasică, cu dotări standard ca: aer condiţionat dual cu reglare automată, comenzi audio pe volan, volan şi schimbător de viteze îmbrăcate în piele, consolă centrală în nuanţa titan, geamuri acţionate electric, computer de bord. Ce mi-a plăcut şi nu ţin minte să mai fi întâlnit la maşini până acum, pe bord există indicator pentru schimbarea treptelor de viteze – atunci când se turează sau subturează motorul, îţi spune că trebuie să schimbi treapta de viteză. Ah, uitasem să spun că maşina are 6 viteze.

Bordul îţi dă informaţii şi cu privire la consumul în timp real, din păcate doar procentual. Mie îmi place să ştiu întotdeauna cât consumă maşina, dacă consumă mai puţin la o turaţie mai mare a motorului sau dacă merită să opresc motorul cât timp aştept la semafor.

În fotografia din mijloc, de mai sus, veţi vedea un autocolant lipit pe portiera din spate a maşinii. Cei de la Toyota au făcut studii şi au urmărit maşina cât timp mergea pe pietriş şi şi-au dat seama că pietricelele ce sar de la roata din faţă lovesc aproape întotdeauna în zona asta a portierei din spate. Autocolantul are rolul de a proteja vopseaua pe drumurile de ţară şi pe criblură.

Încă un detaliu interesant, stopurile sunt cu leduri, deci vizibilitatea lor pe noapte, ceaţă şi praf este maximă.

Motorul de 1,8 pe benzină şi 148 CP nu m-au mulţumit. Nu ştiu în câte secunde ajunge de la 0 la 100 km/h dar nu cred că în foarte puţine. Ce-i drept, după ce am condus Lamborghini e greu să mai fiu mulţumit de vreo maşină. Frâna, şi ea, trebuia să o apăs până în pământ ca să mă bruscheze puţin. Probabil e făcută pentru oamenii cu rău de maşină, aşa cum sunt şi suspensiile – foarte delicate. În schimb, m-am îndrăgostit de uşurinţa cu care învârţi volanul. În parcări şi prin oraş, atunci când mergi încet, te joci cu volanul. În schimb, la viteză mare, stă ferm şi poţi conduce şi fără mâini că nu trebuie să-ţi faci mari griji

Pentru că trebuie şi o încheiere, vă spun că am primit 3 foi A4 mari şi late cu articole acoperite de garanţia Extracare. Sunt multe, cu sigurnaţă nu-ţi vei prea da seama ce lipseşte de acolo dar măcar nu vei păţi cum am păţit eu cu o imprimantă a cărui cap de cartuş s-a înfundat după câteva săptămâni după ce am cumpărat-o – capul cartuşului nu intra în garanţie. Revenind, maşinile Toyota, prin garanţia Extracare, sunt garantate/asigurate pentru 5 ani sau 160.000 km. Doar detalii precum bateria, chederele, amortizoarele, ornamentele interioare sau ruginirea caroseriei sunt garantate până în 3 ani sau 100.000 km.


6 comentarii la „Două ore cu Toyota Avensis”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.