Explore the Carpathian garden


Deja nu mai e secret noul brand de ţară şi sloganul „Explore the Carpathian garden„. ImpactNews a vrut exclusivitatea aşa că au stricat toată surpriza lui Udrea.

În fine… să trecem la analize. Am văzut şi eu cu câteva zile în urmă noul concept de atragere a turiştilor străini în România. Sincer, altceva mai bun nu puteau scoate pentru că suntem varză ca infrastructură. Nu puteam să-i aducem pe turişti la plajă la Marea Neagră să înoate printre alge, nu puteam să-i băgăm printre PET-urile din Dunăre, Bucureştiul nu are nimic de arătat, să faci un tur pe la bisericile pictate din Moldova nu prea poţi pentru că nu ai drumuri, cetăţile din Transilvania sunt o ruină toate, la ski mai greu pentru că ar însemna să ne bazăm pe 2 luni pe an pentru turism şi şi-aşa se fac ambuteiaje pe şosele, deci pas. Ce-ar mai fi rămas? Dracula… dar fără măcar un parc tematic la ce ne-ar fi ajutat, mai ales că acum Castelul Bran e privatizat?

Aşa că aducem turiştii în sălbăticia din munţi. Să fim sinceri, majoritatea turiştilor care se reîntorc în România o fac pentru că aici găsesc sălbăticie. Pot merge la o fermă din Mărginimea Sibiului unde mulg vaca, taie găina şi dorm în fân. E linişte, e ceva uitat la ei de zeci de ani, deci asta e deosebirea dintre România şi Vestul Europei – ţărănimea. Aşa că aducem englezoii, îi aruncăm în Carpaţi şi le facem program de drumeţii prin sălbăticie. În sfârşit nu mai încercăm să părem ceea ce nu suntem, adică o ţară primitoare, cu multe şosele bune şi hoteluri curate. În sfârşit poate ne vom face un adevărat brand de ţară – o ţară sălbatică.

Criticând totuşi noul brand de ţară, „Explore the Carpathian garden„, sloganul e cam prost ales. Carpathian e totuşi un cuvânt greu de pronunţat. Nu e ca pig sau door. Pentru a pronunţa corect carpathian trebuie să-ţi împleticeşti limba printre dinţi. Nasol. Să văd şi eu un francez pronunţând sloganul nostru.

În fine, logo-ul arată bine, ideea e bună deci – la ţărănit cu noi!


7 comentarii la „Explore the Carpathian garden”

  1. Nu prea imi place substantivul „garden” din slogan…adica vreau sa spun ca „garden” numai a loc salbatic nu-mi suna…garden imi suna a gradina amenajata si dichisita, nu a salbatice…eventual, chiar ar fi mers introdus pe undeva adjectivul „wild”, dar na, e bine si asa rau…exploreaza gradina carpatica :))

  2. Suna a bordel sau reclama de produse erotice.In America s ar spune ca e „cheap”.
    „Welcome to Hotel California” e un hit f popular si genial.
    Ceva in genul acesta, simplu si poetic ar fi fost ideal.
    De acord cu ilogica apropierii salbaticie si gradina,aratata mai sus.

  3. De acord cu tine. Mai putin partea cu „Bucurestiul n-are ce arata”. Lasand la o parte cartierele-dormitor de pe vremea lui Ceasca, prin centru sint destule chestii de vazut; poate nu-s obiective turistice majore, dar nici nu ti-e rusine cu ele.

  4. @florin
    1. ultima oara cand am fost in bucuresti m-am cazat la un hotel langa gara de nord (acolo pe unde putem considera ca ajung multi turisti). seara am iesit sa mananc. nu am gasit pe o raza de 2 km. absolut nimic! nici un restaurant, nici un fast-food, nimic. chiar sa intru in gara sa mananc… nu am avut chef + ca mi se pare ca e taxa te intrare in gara 🙂 in plus, am vazut multe curve cu chilotii in cap ce agatau pe trotuar si multe grupuri de scandalagii. am preferat sa adorm flamand decat sa mai caut ceva in conditiile astea.
    2. penultima oara cand am ajuns in bucuresti am ajuns cu avionul. nu am avut cu ce pleca din aeroport spre bucuresti, doar taxiuri f scumpe si un tren care facea f mult pana in bucuresti (vorba vine tren pentru ca mergeai cu autobuzul pana intr-o gara de unde luai trenul pana in bucuresti). in rest, mizerie, scandaluri si la fel, nimic de mancare in tot aeroportul (valabil si pentru otopeni si ptr baneasa).
    3. cand vin cu masina in bucuresti imi trebui tot cate 2 ore ca sa ajung pana in zona centrala, din cauza traficului.

    deci… daca nu am elicopter care sa ma arunce direct in centru, cam degeaba e frumos.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.