Make no rezervations in Romania!


Prin traducere se poate intelege:
1. Nu va faceti rezervari in Romania! Nu veniti aici!
2. Nu mai filmati „No rezervations” in Romania.
Am scris AICI despre cum am platit (noi, prostii romani) 20000(0) dolari pentru a face o enorma contra-reclama Romaniei.

1. Singurele realizari ale mini-ministerului Turismului de care poate avea cunostinta simplul contribuabil sunt nenumaratele sejururi pe care functionarii de aici le platesc ziaristilor straini si romani pentru a vizita frumusetile patriei. Nu exista strategie, nu poate fi vorba de viziune de dezvoltare, nu avem un brand de tara, in schimb suntem ospitalieri cat cuprinde. Din bani publici, evident, pentru ca jurnalistii sunt plimbati si hraniti din fondurile ministerului, fara ca Romania, ca tara, sa castige ceva din aceste circuite de documentare. Numai in aceasta perioada, Directia Generala de Promovare Turistica organizeaza 21 de sejururi pentru jurnalisti din Finlanda, Columbia, Austria etc. Printre acestia atrage atentia vizita a cinci reprezentanti ai Travel Channel, acelasi canal care a umilit, pur si simplu, Romania prin documentarul realizat anul trecut de Anthony Bourdain. Si atunci, ca si acum, batjocura a fost platita integral din banii ministerului, iar ce a rezultat a fost una dintre cele mai degradante prezentari de care a avut parte vreodata o tara pe celebrul post de televiziune Travel Channel.
In toamna anului 2007, cunoscutul realizator TV Anthony Bourdain (foto) a fost plimbat prin Romania pe un itinerariu stabilit de Ministerul Turismului. Functionarii s-au intrecut in a promova cele mai kitschioase aspecte ale Romaniei, de la petrecerea americana de Halloween la Castelul Bran pana la meniurile exotice servite intr-un cadru infiorator de penibil in locanta Jaristea din Bucuresti. Ministerul Turismului a cheltuit atunci 20. 000 de dolari pentru a-l face pe realizatorul Travel Channel sa exclame, uluit: „Este cel mai de jos punct al carierei mele!”. In emisiunea sa, „No reservations”, urmarita de cateva sute de milioane de oameni din toata lumea si difuzata in luna februarie a acestui an, Romania a fost pur si simplu desfiintata, umilita si batjocorita. Si asta doar pentru ca acele capete seci din Ministerul Turismului se credeau artisti si au impus realizatorului TV un program prin care au scos la iveala tot ce putea fi mai urat si mai fals in aceasta tara.
Masochisti pana la capat
2. Bineinteles, nimeni nu a demisionat dupa acest episod, desi, dupa o asemenea umilinta, ministerul ar fi trebuit desfiintat. In aceste conditii, o noua excursie platita celor de Travel Channel, cu un program „artistic” aproape identic, arata ca diriguitorii turismului romanesc sunt de-a dreptul masochisti. Vizita celor 5 jurnalisti va avea loc intre 30 septembrie si 6 octombrie si va cuprinde cam aceleasi ingrediente prevestitoare de dezastru: vizita la Castelul Bran, cu filmarea satelor, a vanzatorilor ambulanti dar si a ursilor, „in limita posibilitatilor”, dupa cum scrie in programul postat pe site-ul ministerului. Mai atrage atentia „cautarea caviarului” in Delta Dunarii, vizitarea Casei Poporului, dar si a Muzeului Arheologic din Constanta, a Murfatlarului si a… Marii Negre, indiferent de ce ar insemna acest lucru pentru functionarii din minister. Cunoscand deja „profesionalismul” desavarsit al celor platiti pentru a ne face de ras, asteptam cu nerabdare un nou documentar pe Travel Channel prin care sa se ofere ocazia si altor sute de milioane de oameni sa se amuze copios pe seama Romaniei.”

text preluat de pe www.urbaniulian.ro


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.