Monsieur Bibendum


Michelin Man e probabil unul dintre cele mai vechi logouri, el fiind desenat in aprilie 1898 de un grafician pe nume O’Galop, la 11 ani de la preluarea de catre fratii Michelin a unei fabricute ce avea sa devina ce astazi numin Michelin. Bine, exagerez putin pentru ca acum exista 69 de fabrici Michelin in 19 tari care produc 177 milioane de anvelope anual 🙂

Michelin Man a fost votat in anul 2000 de catre 22 de designeri si guru intr-ale brandingului ca fiind cel mai bun logo din toate timpurile.

Banuiesc ca stiti cu totii ca omul Michelin este format din anvelope puse una peste alta formand astfel corpul si membrele unui om. Si totusi… daca vorbim de anvelope, de ce Michelin Man nu e negru? Raspunsul e foarte simplu: cauciucurile nu au fost negre pana in 1912. Doar atunci au inceput producatorii sa foloseasca in componenta lor carbonul negru, pana atunci anvelopele fiind ori albe cu o nuanta de gri ori bej translucent.

Chiar daca Michelin Man e acelasi ca acum 114 ani, el pe parcursul timpului a luat putin in proportii, i-au crescut ochii si si-a schimbat comportamentul in asa fel incat sa fie in pas cu moda. Pana in 1929 el fuma trabucuri. A fost chiar si gladiator la Colloseum, s-a dat pe bicicleta si a fost ingerul pazitor al motociclistilor. Ba chiar era si bautor de sampanie. De acolo ii si vine numele in Franta de Monsieur Bibendum…de la vorba latina Nunc est bibendum (now is the time to drink) cu trimitere la faptul ca anvelopele Michelin beau cu usurinta obstacolele. Profunda asta 😀

Pentru toate astea, astazi am baut o bere alaturi de el. Nu stiu daca i-a placut de mine sau nu (pentru ca Michelin Man e fara grai) dar mie unul mi-a placut de el. E un pufos si jumatate 😛


10 comentarii la „Monsieur Bibendum”

Dă-i un răspuns lui vienela Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.