Două cu biciclete în Sibiu.

  • Azi (vineri, 24.04.2015) sper să ajung și eu la Masa Critică pentru a-mi scoate la plimbare noua bicicletă. Ne vedem la 18:00 în Piața Mică după care pedalăm vreo oră și ceva prin tot orașul. Se anunță vreme bună!
  • Turul ciclist caritabil „Cărțile copilăriei pe bicicletă” ajunge duminică în Sibiu și se oprește în Piața Mare puțin după ora 13:30. Tot de aici, principele Nicolae al României și alți bicicliști își vor continua drumul spre Constanța, marți la ora 9:00. Copiii ce îi așteaptă pe bicicliști în Pța. Mare pot câștiga 5 bicicletă DHS și ghiozdane echipate cu rechizite marca Herlitz România.

Cărțile copilăriei pe bicicletă

Ofer recompensa pentru prinderea huliganilor

Ca sa distrugi rastelul de biciclete Biciclete Zilnica in halul asta iti trebuie vointa. Vointa si prostie.

Dupa cum le stiti, am facut rastelurile foarte solide special impotriva huliganilor de genul asta. Dar nu credeam ca voi trai sa vad chiar asa ceva. Cuvantul „nesimtiti” e unul minuscul pentru astfel de specimene care isi bat joc de munca altora fara pic de jena. Tocmai de asta vreau sa-i prind.

Ofer recompensa celor ce au informatii care sa duca la prinderea huliganilor care au rupt rastelul de biciclete din pozele de mai jos. Cand ajung in Sibiu ma voi ocupa sa depun plangere la Politie si sa caut filmari video din zona. Huliganii trebuie prinsi! O mana de ajutor din partea voastra e binevenita!

IMG850IMG852

Poze facute de Nelu pe Bdul. Mihai Viteazu.

3 lucruri despre Sibiu.

– Nicoleta Ioniţă de la Sibiu News este atât de îndrăgostită de Sibiu încât s-a mutat aici şi mi-a cerut să povestim despre înfrumuseţarea lui > articolul aici.

– Astăzi se încheie campania Sibiu Bike a celor de la Sibiu 100%. De la ora 18:00 ne vedem în Parcul SubArini (la stadion) pentru o tură cu bicicletele până în centrul oraşului. Am spus şi eu într-un interviu ce ar trebui să aibă un oraş pentru a deveni „bikefriendly” > interviul aici.

– Nu de mult, Asociaţia pentru Înfrumuseţarea Oraşului Sibiu (în frunte cu Răzvan Pop) a încheiat ediţia 5 a proiectului „Sibiu, oraşul copiilor„. Un excelent proiect pentru educarea copiilor în a-şi cunoaşte şi iubi oraşul. Proiectul e realizat alături de Biblioteca Judeţeană Astra şi, de data aceasta, finanţat de către Administraţia Fondului Cultural Naţional > site-ul proiectului aici.

– Mai jos, o ediţie specială a emisunii Raluca&Răzvan pe care vă invit să o urmăriţi:

Şi la Sibiu mor bicicliştii pe şosele.

Sâmbătă a murit un biciclist călcat de un camion în sensul giratoriu. De la incident s-au dezvoltat idei cum ar trebui să fie marcate pistele de biciclete în sensurile giratorii (care, drept vorbind, sunt riscante pentru bicicliştii care nu au mâncat pe pâine cartea de legislaţie rutieră). Dar trebuie să avem totuşi grijă la ce cerem.

netherlands_bike_lane_rbt

Aşa un sens giratoriu nu vom vedea niciodată în Sibiu. Nu există în nici o intersecţie spaţiu suficient. Asta ca să nu mai spun ca aşa o trecere cu bicicleta pe la trecerea de pietoni este prevăzută pentru pistele de biciclete care sunt amenajate pe trotuar (ceea ce nimeni nu-şi doreşte) sau pe lângă şosea. Aşa că atunci când venim cu propuneri de genul ăsta ar trebui să ne uităm la ce avem noi pe teren, nu la ce au olandezii. Asta ca să nu ne facem de minune amenajând piste de biciclete ca la Râmnicu Vâlcea:

piste biciclete valcea01 piste biciclete valcea02 piste biciclete valcea03

Permise pentru biciclişti. Aţi fi de acord?

Vă vine să credeţi?

A fost o perioadă de ani ’50 în care bicicletele aveau numere de înmatriculare fixate pe aripa din faţă iar bicicliştii erau obligaţi să poarte după ei permis al bicicletei şi să dea examen pentru a putea pedala prin oraş. Regulile erau stricte aşa că „neconformarea la aceste obligaţii atrage pentru proprietarul bicicletei sanciunile legii şi, în caz de rea credinţă, deferirea la procuratură„. Ba bine că „deslipirea timbrului, tratarea lui cu anumite substanţe şi alte operaţiuni de natură să păgubească Statul” aduceau sancţiuni penale. Ce mai… permisele pentru biciclete trebuiau păstrate mai bine ca permisele auto de astăzi (probabil costa prea mult înlocuirea lor). Taxa auto pentru biciclete era şi ea măricică – 25 de lei.

În plus, pentru siguranţa circulaţiei, era obligatoriu ca aripa din spate să fie dată cu fosfor, în lipsa „ochiului de pisică” folosit azi (după spusele lui Cristian).

Am pus mâna pe un astfel de permis şi nu mi-a venit să cred ce am în mână. Drept vorbind, parcă nu ar fi rele nici în ziua de azi aşa nişte de permise pentru biciclişti aşa încât să putem răspunde cu toţii atunci când nu respectăm regulile de circulaţie (dar şi să avem aceleaşi reguli ca şoferii!). Cred că s-au bucura de minune Băgă să mai calce vreun biciclist atunci când trece pe roşu.

carnet bicicleta

Cât costă bicicleta ta?

Zilele trecute s-a adus în discuţie posibilitatea de a-ţi asigura bicicleta în caz de furt sau daune şi chiar pe tine ca biciclist în caz de accident. Prin alte ţări se practică astfel de poliţe de asigurări, la noi încă nu există nimic asemănător.

De aceea, un blogger (nu că nu aş vrea să spun cum îl cheamă doar că nu ştiu detaliul ăsta) a început să întrebe bicicliştii în stânga şi-n dreapta dacă ar fi interesaţi de aşa ceva şi care este valoarea bicicletei lor pentru care vor poliţa de asigurare.

Răspunsurile mi-au confirmat un lucru: Continuă să citești Cât costă bicicleta ta?

La Sibiu se bicicleşte serios

Pe lângă toate cele de mai sus, în curând vom pune un rastel Bicicleta Zilnică (da, dinăla de care se vede şi în ştirea de mai sus în parcarea Continental Automotive) la Primăria Sibiu, acolo de unde angajaţii vor putea împrumuta biciclete pentru a-şi rezolva mai repede îndatoririle de serviciu ce necesită deplasări.

Frumos, nu? 🙂

EXCLUSIV: i'velo vine la Sibiu

Cel mai important program naţional de bike-sharing se pare că ajunge în mare secret la Sibiu. Săptămânile trecute mi s-au dat primele semnale cum că în Sibiu se deschide un nou centru de închiriere biciclete dar nici prin cap nu-mi trecea că e vorba chiar de i’velo (ca o paranteză, mă ofticam tot pe la începutul anului, atunci când se deschideau centrele din Cluj, Braşov…). Am mai întrebat în stânga şi-n dreapta oameni din presă dar nimeni nu ştie nimic. Totul se leagă însă… după ce Raiffeisen a închiriat câte 300 de Continuă să citești EXCLUSIV: i'velo vine la Sibiu

Ridicaţi bicicletele în aer!

Lume, lume! Duminică scoatem la aer primele rasteluri Bicicleta Zilnică văzute vreodată de populaţie. Sunt lustruite şi aşteaptă să fie apreciate şi pozate. Totul se va întâmpla duminică, 24 iunie, între orele 11:00-15:00, în Pţa. Mare din Sibiu. Pe calea asta mulţumesc fetelor de la Skirt Bike Sibiu pentru ajutor şi vă îndrum şi pe voi să vă scoteţi fustiţa şi bicicleta la plimbare prin oraş. Detaliile pe pagina lor de Facebook. Tot acolo găsiţi un concurs simpatic în urma căruia Diana mea vă dă o fustiţă pe care sunt biciclete pictate manual. Participă şi tu AICI.

Continuă să citești Ridicaţi bicicletele în aer!

Cine e de vină pentru pistele de biciclete nefuncţionale?

La Bucureşti au fost desfiinţate pistele de biciclete desenate fără nici un rost pe trotuare. Nu erau deloc funcţionale, treceau pe sub chioşcuri de ziare şi peste spaţii verzi. Acum, oamenii nu ştiu ce să facă cu ele.

Pentru că au auzit că la Sibiu ar fi un sistem bun de piste de biciclete, au început să se intereseze ce şi cum. Asta până au descoperit că ele sunt desenate pe şosea. Da, pe partea carosabilă a drumului ceea ce multora li se pare absurd. Cum poţi să îngustezi banda de circulaţie a maşinilor în favoarea bicicletelor şi, mai ales, cum poţi circula în siguranţă cu bicicleta printre maşini? Majoritatea oamenilor se feresc de asta. Eu le-aş recomanda să se abţină în a-şi exprima păreri dacă nu circulă cel puţin o dată pe săptămână cu bicicleta. Din cauza acestor oameni se mai construiesc piste de Continuă să citești Cine e de vină pentru pistele de biciclete nefuncţionale?

Reguli pentru biciclişti

Stimaţi biciclişti, sunt de partea voastră, pe bune, dar câteodată mi-e jenă cu unii dintre voi. Oricât de interesanţi ne credem, haideţi să nu pedalăm ca şi cum suntem stăpânii şoselelor şi a trotuarelor. Iată câteva sfaturi pentru voi:

  • Atunci când mergi pe şosea, opreşte la culoarea roşie a semaforului. Da, şi pentru tine e valabilă;
  • Nu te mai plânge de bizonii cu volan, ceartă-l pe biciclistul de lângă tine care nu ştie ce-i aia regulă de circulaţi. Au şi şoferii limite de nervi;
  • Dacă mergi pe-o pistă de biciclete pictată pe trotuar şi-n faţa ta apar oameni, claxonează, strigă, Continuă să citești Reguli pentru biciclişti

Biciclişti, uniţi-vă!

Doar până vineri se mai poate vota proiectul Bicicleta Zilnică pentru a primi finanţarea necesară implementării lui. Aşa cum am mai spus, el se adresează comunităţii aşa că tot ea, comunitatea, trebuie să decidă dacă va fi realizat sau nu.

Până acum am primit sprijinul sibienilor şi a presei locale şi naţionale. Vă mulţumesc tuturor pentru asta. Totuşi, nu ar strica încă câteva voturi pe blogul Raiffaisen Comunităţi –aici– iar săptămâna viitoare vom afla rezultatele. Cu cât mai multe voturi, cu atât mai multe şanse de a primi finanţarea pentru montarea de rasteluri de biciclete în Sibiu.

Bicicleta Zilnică

Cu mare bucurie în suflet vă anunţ, dragi prieteni, că proiectul Bicicleta Zilnică merge mai departe şi e la un pas de a fi realizat.

Cei de la Raiffeisen Comunităţi au evaluat proiectul, l-au întors pe toate părţile, au observat că în Sibiu nu se foloseşte prea mult bicicleta pentru deplasările cotidiene, că rastelurile de biciclete lipsesc în multe colţuri ale oraşului, şi-au dat seama că prin amplasarea de astfel de rasteluri încurajăm folosirea bicicletei în activităţile zilnice şi au decis că proiectul merită din toate punctele de vedere să meargă mai departe în programul de granturi, în vederea finanţării. Mai sunt de făcut doi paşi mici, dar foarte importanţi. Continuă să citești Bicicleta Zilnică

Bicicleta zilnică

Bicicletele mele s-au săturat să fie legate de gardurile.

Aşa am dat prima oară titlul articolului. Mi-am dat seama că pot număra pe degete de câte ori am învârtit lanţul bicicletei în jurul unui rastel. În 99,99% din cazuri vânez un loc puţin mai ferit dar nu prea ferit, greu de accesat (de hoţii de biciclete) dar uşor de văzut de trecători, un gard sau un stâlp perfect pentru a-mi lega bicicleta de el. La facultate o legam de gardul ruginit, la serviciu de gardul alb, la bancă de pomul tânăr, la baschet o legam de stâlpul din apropiere, la teatru de coşul de gunoi, la concerte de grilajul magazinului închis, acasă o leg de balustrada vecinului. Doar când mergeam la poştă legam bicicleta de rastelul instalat de primărie dar acum nici el nu mai există. A parcat o maşină peste el.

Pentru că iubesc aşa de mult bicicletele şi pentru că le respect (doar ăsta a fost motivul pentru care am început Masa Critică şi vă invit cu orice ocazie să ne plimbăm cu bicicletele), m-am gândit să rezolvăm problema asta şi să nu mai legăm niciunul dintre noi bicicletele de orice ruginitură de gard. Avem în Sibiu 18 km. de piste de bicicletă, eu zic că ar fi cazul să avem şi parcări pe măsură. Vreau să instalăm rasteluri de biciclete prin tot oraşul. Şi la terenul de baschet şi în parc şi în faţa blocului şi lângă magazinul din colţul străzii. Doi amici vor şi ei acelaşi lucru ca şi mine şi, mai mult, au găsit nişte oameni pasionaţi de biciclete dispuşi să finanţeze proiectul nostru prin Programul de granturi pentru bloggeri. Tocmai ce-am trimis cu câteva minute în urmă o scrisoare de intenţie către cei de la Raiffeisen Comunităţi şi sunt mai mult decât încrezător că anul viitor vom avea aproape 200 de spaţii de parcat bicicleta într-un mod organizat, în 20 de locuri din oraş. Simt că merităm lucrul ăsta dar trebuie s-o şi demonstrăm. Aşa că vă rog să daţi un LIKE paginii de Facebook Raiffeisen Comunităţi şi să ţineţi pumnii strânşi că dacă trecem de prima etapă de selecţie, va trebui să ne arătăm cu toţii dorinţa de a avea rasteluri de biciclete în tot oraşul Sibiu. Trebuie să facem împreună din „Bicicleta Zilnică” un proiect câştigător şi realizabil. Continuă să citești Bicicleta zilnică

La o tură cu bicicleta, alături de Klaus Johannis.

În seara asta, de la ora 19:30, se pleacă într-o tură de pedalat pe noile piste de biciclete din Sibiu. În fruntea bicicliştilor va fi chiar primarul oraşului, Klaus Iohannis.

De multe ori l-am văzut prin oraş pe bicicletă, în special în weekenduri, deci nu o să vedem doar un politician pedalând, aşa cum de exemplu a făcut Raluca Turcan (şi ea săraca nici nu ştia să se dea pe bicicletă). Din păcate s-a anunţat mult prea târziu pentru mine şi nu voi putea ajunge. Sper s-o faceţi voi. Era frumos să ne fi strâns câteva sute de biciclişti. Continuă să citești La o tură cu bicicleta, alături de Klaus Johannis.

Vesti bune pentru biciclistii din Sibiu

Cartierele Hipodrom si Vasile Aaron din Sibiu vor fi conectate, in curand, cu centrul istoric al Sibiului, cu ajutorul pistelor de biciclete. Pistele de biciclete vor fi marcate pe carosabil si vor crea o retea ce pe viitor se va extinde si in alte cartiere.

Dupa mine, o idee excelenta, desi trebuie urmarita indeaproape implementarea proiectului. Asta daca vrem sa fie si functionale si eficiente pistele de biciclete.

Traseele si alte explicatii puteti citi in Turnul Sfatului.

Probleme cu şoferii la Masa Critică

Nu înţeleg de unde până unde unii şoferi sunt atât de reduşi mintal încât să aibe impresia că străzile sunt doar pentru patru roţi. Îmi aduc aminte că la prima Masă Critică pe care am organizat-o la Sibiu am avut câteva probleme cu şoferii. Unul chiar a lovit în spate un biciclist din coada coloanei pe motiv că se grăbeşte şi nu avea răbdare să aştepte o porţiune de drum mai lată unde să poată depăşi în siguranţă. E un eveniment la scară mult mai mică faţă de ceea s-a întâmplat în urmă cu câteva zile la Critical Mass Brazilia, dar problema respectului în trafic rămâne aceeaşi.

Vezi mai jos cum un şofer spulberă la propriu coloana de biciclişti din Porto Alegre. Continuă să citești Probleme cu şoferii la Masa Critică