Ne e frica de Dracula



Ca tot suntem la conferinta de marketing online in tursim de la Piatra Neamt, aseara am avut cateva discutii interesante la o bere (2, 3…) despre turismul din Romania. Cativa s-au aratat deranjati de interesanta si originala idee a noului ministru al turismului sa promoveze Romania cu… Dracula.

Nici acum nu prea inteleg conservatorismul romanilor si fuga noastra de Dracula, un brand pentru care nu am lucrat deloc, au facut-o foarte bine altii in locul nostru, si care ne-ar putea revitaliza  piata turismului care acum e cam moarta. Ungurii duc campanii prin presa tot la un an cum ca au descoperit case de-al lui Dracula la ei in tara, Bulgaria vrea sa inceapa sa se promoveze ca fiind tara de langa tara lui Dracula iar noi dam inapoi si fugim de el. De ce, nu stiu.

Am mai spus-o pe aici ca singurele noastre sanse pe termen scurt (din punctual meu de vedere) de a aduce turisti in Romania este sa mizam pe satele traditionale, sa aducem englezi acolo ca sa traiasca o saptamana printre vaci si oi sau, ca o ultima varianta, vampirul Dracula. Avand de ales dintre doua rele  am ales sa nu-l alegem pe niciunul.

Vrem sa fim curati, sa nu ne manjim cu sange. Si nici banii nu ne place sa-I sugem din gatul strainilor. Poate iesim cu capul in lume cu poze cu munti si mare.

P.S. Clipul nu are legatura cu articolul dar e un exemplu bun cum unora nu le este frica sa se foloseasca de ideile altora (asa cum noi am putea sa ne folosim de Cartea lui Bram Stoker).

priNeamț este un eveniment susținut de Primăria Piatra Neamț,
Central Plaza HotelPetromCosmote, Noroc și Autonom


10 comentarii la „Ne e frica de Dracula”

  1. @Ce Merita , chiar nu stiam . Se pare ca ideea lui Agaton era destul de buna , pacat ca nu a fost finalizat proiectul .

  2. Lucrez de 6 ani in turismul specializat pe incoming, in special pe zona Sibiuluil. In toti acesti ani, absolut toti turistii cu care am intrat in contact (si au fost f multi din f multe tari) au recunoscut ca Romania nu profita deloc din cadoul ce ne-a fost dat ca destinatie turistica, si anume "brandul Dracula". Am lucrat o perioada la Hollywood, la Universal Studios, ce mi-au spus americanii? Ei platesc milione de dolari pe diverse strategii de marketing turistic, pe crearea de noi concepte, gen Dracula care sa atraga turisti..iar noi, in "tara lui Dracula" nu facem uz de avantajul asta.
    Dezvolt si promovez pachete "mai speciale" concentrate pe viata traditionala, experiente unice, dar recunosc ca turismul "de masa" se face si cu Dracula si cu…povestea Comunismului (alt cliseu de care ne ferim aiurea).
    Ceea ce foarte multi 'specialisti" in turism nu reusesc sa priceapa e ofertele bazate ca banalele circuite cu vizite de manastiri peste manastiri, biserici, muzee insalubre si plicticoase risca sa traga destinatia Romania in jos…Indraznesc sa promovez altceva si m-as bucura sa inteleaga si restul asta…haideti sa vindem povesti, haideti sa oferim ceea ce se cere:)

    1. Ne ferim de sange. Probabil ca daca in Romania era casa dintr-o poveste cu zane frumoase si Alba ca Zapada nu ne mai feream atata.

    2. Nici macar…e un pudism nascut dintr-un conservatorism prost inteles, o temere pentru depasirea granitelor banalului:) Oricine ar incerca sa promoveze vizibil si agresiv "brandul" asta, mereu ii se vor opune voce ale te miri cui care vor obiecta, cel mai probabil, ca dracula lezeaza imaginea domnitorului Vlad Tepes…mai degraba sunt sanse sa-l faca sfant:))))

  3. Eu zic sa facem brand de tara Biserica Mantuirii Neamului….avem la sfinti….toti din tara asta sunt sfinti !deci facem un traseu ghidat de Gigi Becali pe la toate manastirile +la acest pachet scoatere dracilor din oameni!eXORCIZAREA poate fi si ea un brand ptr tara noastra:))))

Dă-i un răspuns lui TyT Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.