Pagină pe Facebook, cont sau grup de companie?


E miercuri, e ziua de online pe CeMerita.ro

În urmă cu o lună am decis să urmăresc puţin noua strategie a multor companii/cluburi/cafenele de a comunica cu clienţii pe Facebook prin crearea unor grupuri care să înlocuiască pagina de companie (sau contul, după caz). Atunci, un client de-al meu mi-a cerut să-i fac un grup pe Facebook pe considerentele:

  • În grupul de Facebook poţi adăuga gratuit oricâţi prieteni vrei, fără să le ceri permisiunea şi fără să trebuiască să apese Like;
  • A doua zi după ce ai făcut grupul poţi avea 5000 de utilizatori de Facebook care primesc postările tale. Nu mai plăteşti campanii de promovare şi nu mai faci strategii de atragere fani.
  • Toate postările tale apar celor din grup la Notifications ceea ce îţi aduce două avantaje mari:
  1. Nu mai ai bătăi de cap că doar 15% dintre cei ce ţi-au dat Like paginii îţi văd postările (aşa cum se întâmplă la Paginile de companie);
  2. Nu îţi mai faci probleme că nu ai postat la ora potrivită şi potenţialii clienţi nu sunt online. Indiferent la ce oră accesează clientul Facebook-ul, el vede notificarea.

Indiferent de avantaje, am refuzat să fac grupul pentru că nu s-ar fi potrivit nicicum cu imaginea clientului şi nu ar fi adus fani reali care să interacţioneze. În schimb, am urmărit grupul de Facebook Zen Official Group al căror clienţi mi s-au părut mai înţelegători cu astfel de practici (includerea în anumite grupuri fără consimţământ).

a_zen group

Grupul a crescut brusc şi astăzi (după o lună de la creare) are 1,315 utilizatori de Facebook care primesc notificări cu postările clubului Zen din grup. Interesant este că mulţi au mulţumit pentru faptul că au fost băgaţi în grup, puţini s-au retras (cred că sub 5%) iar alţii au postat chiar şi idei de evenimente ce se pot face în club (de exemplu karaoke o dată pe săptămână cu premii pentru cea mai bună voce masculină şi cea mai bună voce feminină). Rămâne de văzut cum se va transforma grupul pe măsură ce utilizatorii se vor prinde că pot posta şi ei, unii începând să pună muzică în fiecare zi.


a_30.01 a_27.01 a_20.01 a_11.01 a_7.01 a_created

Spun asta pentru că şi alte companii au încercat strategia asta şi au luat-o peste bot. Grupul de Facebook Rainbow (servicii de curăţătorie) s-a transformat într-un grup unde oricine îşi face publicitate la orice deci obiectivul grupului a fost ratat (din punctul meu de vedere).

a_Rainbow Sibiu

Evident, mai există şi posibilitatea de a face un grup unde doar tu ai voie să postezi, aşa cum este Evenimente Sibiu, dar eu unul aş da imediat Leave Group. Adică… mă bagi obligat într-un grup unde nu pot nici măcar să iau legătura cu tine?

a_Evenimente Sibiu

Concluzia?

Aş putea fi de acord cu grupurile create pentru companii în anumite condiţii, pe anumite nişe. De exemplu, dacă aş fi proprietar de cafenea aş face grupul fumătorilor de pipă şi trabuc, poate aşa se regăsesc oameni cu aceleaşi pasiuni şi se vor întâlni în cafeneaua mea sau grupul degustătorilor de vin.
Doar că în cazul ăsta e de muncă şi e şi riscant – nu poţi băga în grupul fumătorilor un militant anti-fumat 🙂


3 comentarii la „Pagină pe Facebook, cont sau grup de companie?”

  1. fain articol, concluziile mele, am facut parte din mai multe grupuri, parerea mea e ca dinamica grupului e interesanta si toate ajung sa se destrame sau cel putin sa nu mai fie de interes pentru cel de l-a creeat, asta e parerea mea, grupurile au o perioada scurta de viata fie ele infiintate pe apartanenta la anumit loc, fie pe interese comune, etc. nu poti sa atragi atentia mult timp doar cu acelasi lucru. Daca ai scrie tu toata ziua doar despre casele neintretinute din centru isoric al sibiului ai deveni cu timpul neinteresant 😉 na am zas-o si pe asta cumva 😀 o zi faina

  2. Ma enerveaza extrem de tare cand sunt adaugat fara sa fiu intrebat intr-un grup.. Sincer am renuntat la 90 la suta din grupuri, dar ideea e interesanta. La Euro 2012, aveamun grup inchis cu toti voluntarii de acolo.. E inca activ si corespondam pe el.. Deci unele grupuri sunt misto, altele nu prea..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.