Pasager în Dacia Duster


E clar că nu sunt un specialist într-ale maşinilor. Îmi place să conduc şi atât. Nu am schimbat nici măcar o roată la viaţa mea, am turnat doar ulei şi apă de parbriz pe sub capotă pe undeva.

Cu toate astea, am condus zeci de maşini. De la Dacia 1310 Break albastră pe drumuri rurale până la Lamborghini Gallardo pe circuit de raliu. Şi, în definitiv, pentru a descrie o maşină din perspectiva pasagerului, ceea ce voi face eu acum, nici nu-ţi trebuie specializare în mecanică auto.

După 5 zile şi peste 2000 de km. petrecuţi pe toate cele 4 locuri de pasager existente într-o Dacia Duster, pot spune că mi-am schimbat puţin percepţia asupra maşinilor made in Romania. Dacia Duster dCi 4WD a fost forjată la maxim, atât la viteză, pe autostradă, cât şi pe drumuri pline de cratere în asfalt, poteci de ţară prăfuite sau offroad prin munţii din Transilvania. La viteză nu mi-a fost deloc frică de faptul că se va desprinde caroseria sau va zbura vreo roată şi prin munţi mi-a fost mai bine decât în Toyota Hilux, cică singura maşină cu care cei de la Top Gear au ajuns la Polul Nord. Pe bune că nu am simţit aşa mult toate gropile şi denivelările şi că spatele a fugit de mai puţine ori în viraje riscante, pe pământ şi pietriş, decât în vestita Toyota.

Şoferii specialişti care au ţinut covrigul zilele astea au fost majoritatea mulţumiţi de ce poate Duster-ul. Am simţit, ce-i drept, că se forţează puţin la urcări dar din câte am înţeles nu-i nimic ieşit din comun.

Designul maşinii nu e unul care să mă dea pe spate dar noi vorbim aici despre un 4×4 la preţuri modice. Dacă stăm puţin doar să comparăm cu alte mărci din acelaşi segment, Dacia Duster este aproape operă de artă. La designul din interior şi funcţionalitate aş mai lucra puţin la: suporturile de pahar – aş pune şi pe uşile din spate (acum e doar unul, în centru), sistemul de deschidere a geamurilor l-aş muta pe uşi, nu pe centru (lucru deja luat în seamă la facelift, din cate am înţeles) şi dacă vreau să exagerez, mânerele de pe uşi le-aş face puţin mai lungi (aşa cum sunt acum nu pot să mă ţin de ele având cotul sprijinit).

Lucruri deranjante pe care nu le observi doar atunci când o păţeşti: claxonul nu este pe volan, sistemul audio nu face faţă unora ca mine care mai bagă din când în când muzică la maxim (de asemenea, modificat la facelift) şi atenţie, Duster-ul nu e submarin. Dacă ai ghinion, te trezeşti că îţi intră apă pe la uşi şi în faruri.

Plusuri care oarecum bat minusurile: spaţiu mare la interior, portbajat încăpător, culori plăcute şi moderne atât la exterior cât şi la interior, sistem de control radio la volan, sistem electric de deschidere/închidere geamuri, scaune de piele ş.a.

Redescopera Romania este un proiect Petrom, sustinut de BCR, Dacia, Romtelecom, Paralela 45 si Muzeul National al Taranului Roman.


8 comentarii la „Pasager în Dacia Duster”

  1. Eu n-am experiente personale cu Duster-urile…dar pot relata 3 mici evenimente care mi-au atras atentia aspra acestei mesini. 1. Am ajuns intr-o dimineata a anului trecut la servici, in Piata Mica, unde erau parcate patru masini negre, super faine…mi-au placut din prima si m-am uitat la firma…Dupa care am exclamat: Nu se poate…e Dacia Duster…erau masinile care vor apare in Ghost Rider II. 2. O prietena mi-a trimis o reclama faina…uite-ti-o aici:)) http://www.youtube.com/watch?v=RjFO52cF1_0 – pacat ca e fost cam interzisa, din cate am auzit; 3. cand am fost in Franta, in mai, am auzit o stire la Radio RTL 2 cum ca Dacia Duster se afla pe primul loc in preferintele francezilor…Aaaa…si n-am nici carnet:P!

  2. nu e corect, normal. si nu zic ca nu e buna Dacia. dar e scumpa pt ce ofera. am avut logan din 2008 si acum am un peugeot din 2000. nici nu se compara.

Dă-i un răspuns lui Monica Obogeanu » Blog Archive » Despre inerție și aniversări Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.