Pepsi Cola vs. Coca-Cola, războiul continuă!


Până de curând, nici măcar nu gustasem Coca-Cola. Chiar dacă niciodată nu am vrut să intru şi eu în războiul consumatorilor Pepsi vs. consumatorii Cola (şi invers), inconştient am făcut-o. În restaurantele unde nu aveau Pepsi mai bine nu mai comandam băutura. Acum beau de ambele.

Am întâlnit şi oameni foarte furioşi dacă într-un local nu aveau Coca-Cola. Oamenii ăştia erau atât de înverşunaţi încât erau capabili chiar să meargă altundeva decât să bea Pepsi. Nici să nu se atingă de el.

Dar cel mai savuros este războiul reclamelor Cola vs. Pepsi şi în special al celor Pepsi vs. Cola. Pentru cine nu ştie, prima campanie Pepsi Cola, aceea de lansare pe piaţă la sfârşitul anilor ’70, a fost făcută cu ţintă directă spre Coca-Cola. Şi atât de insistenţi au fost cei de la Pepsi încât au afectat rău vânzările de Coca-Cola, ca să nu mai spun că l-au câştigat chiar şi pe Michael Jackson ca fiind imaginea Pepsi.

Cei de la Coca-Cola au tratat totul ca pe un joc prostesc al unora care vând o băutură nesemnificativă. Gigantul Coca-Cola să se sinchisească măcar să răspundă unor necunoscuţi? Nici pe departe, i-au tratat pe cei de la Pepsi cu totală indiferenţă iar aceştia îşi vedeau liniştiţi de treabă. Şi uite aşa Coca-Cola a pierdut din ce în ce mai mult teren. Atunci când şi-au dat seama că nu e de glumit, într-o disperare, cei de la Coca-Cola au încercat şă vină şi ei cu ceva nou, care să recâştige clienţii tradiţionali. Aşa că în 1985 au schimbat, după 95 de ani, gustul Coca-Cola şi au scos de pe piaţă bine-cunoscutele sticle de Coke. O decizie nu tocmai inspirată care a dus la primirea a 1500 de reclamaţii pe zi din partea clienţilor, sau, în fine, a foştilor clienţi Coca-Cola. Milioane de euro aruncaţi pe fereastră pentru o campanie proastă, care a dus, într-un final, la readucerea în magazine a vechii Coca-Cola denumită chiar „Classic Coke”. Era cât pe ce să asistăm la dispariţia Coca-Cola.

Povestea asta am citit-o pentru prima oară în cartea Buzz Marketing a lui Mark Hughes, o carte plină de exemple de reclame neconvenţionale bazate pe rumoare, ce o puteţi cumpăra de AICI.

Iată că cei de la Pepsi nu se dezic nici în 2011 de reclamele anti-Coke. Au scos anul ăsta două noi reclame în care îşi bat joc de rivalul lor:

Zic să vă arăt şi reclama ce mi-a plăcut mie cel mai mult din toată istoria Pepsi vs. Coke:


3 comentarii la „Pepsi Cola vs. Coca-Cola, războiul continuă!”

  1. Intotdeauna am admirat reclamele celor de la Pepsi. Sunt atat de indraznete, inovatoare, funny!! Gasesc ca celor care nu le plac aceste reclame sunt pur si simplu…clienti coca cola, adica Boring!!! :))

  2. E de jale. Eu am fost la 10 l pe saptamana iar acum cu mari eforturi consum doar 5 l de Pepsi la saptamana. Cola…. nu pot sa consum.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.