Prea târziu pentru Aeroportul Sibiu?


S-au băgat şi se mai bagă bani grei în Aeroportul Sibiu dar cu toate astea, puţinele companii aeriene câştigate odată cu 2007 îşi retrag încet-încet activitatea din cauza taxelor mari. Blue Air scoate din noiembrie şi cursa Sibiu-Madrid şi vom rămâne doar cu Viena, Stuttgart şi Munchen, doar 3 destinaţii Europene pe un aeroport internaţional într-un oraş turistic.

Ce-i drept, viitorul suna bine atunci când s-a hotărât modernizarea aeroportului. Devenit cel mai modern aeroport din Transilvania la momentul respectiv şi singurul aeroport din zonă, Sibiu părea că va deveni un oraş important în turismul pe calea aerului. Pe lângă turiştii veniţi pentru Sibiu, îi puteam agăţa şi pe cei ce se îndreptau spre Braşov, Alba-Iulia, Sighişoara, Predeal etc.

Dar nu a fost să fie. Clujul şi-a menţinut supremaţia şi Târgu Mureş a câştigat teren cu taxe de 10 ori mai mici. S-a negociat la sânge cu Wizz Air dar reducerea până pe la 14 euro/pasager nu a fost de ajuns să aleagă Sibiul, aeroportul din Târgu Mureş lăudându-se cu taxe de maxim 5 euro/pasager. Cum să te baţi cu aşa ceva?

Companii ca Ryanair, Germanwings, Malev, WizzAir sau KLM nici nu se uită la aeroporturi cu taxa de securitate de 10 euro. De asta este nevoie de reducerea taxei şi mă bucur că în sfârşit Consiliul Judeţean Sibiu a înţeles. Da, ştiu, ele vor fi subvenţionate din banii noştri dar zău că prefer să se cheltuie pentru aducerea turiştilor în locul altor lucruri de unde banii nu se vor întoarce niciodată.

Hai să facem şi nişte calcule. La nici 200.000 de călători subvenţia ar fi poate undeva pe la 1,5 milioane euro/an. Ups, ce ne facem dacă în doi ani numărul călătorilor se va dubla?

Info:
Investiţiile din ultimii ani la Aeroportul Sibiu au fost de 60 de milioane de euro, făcute de Consiliul Judeţean şi Primăria Sibiu (dintre care, fie vorba între noi, 1 milion băgaţi în contul unei băbuţe de 70 de ani ce şi-a făcut firmă special pentru lucrările de la aeroport), 115.000 euro pentru studii făcute de nemţi, alte 15 milioane necesare pentru reparaţiile  în urma alunecării de teren de anul trecut…


10 comentarii la „Prea târziu pentru Aeroportul Sibiu?”

  1. Ce altceva poti face dupa ce citesti un asemenea articol::((( felicitari ptr. aeroport ::)))))))

  2. Personal nu cred ca Sibiul ar trebui sa fie un aeroport destinat in principal lowcostului. E cel mai frumos aeroport din Romania, ar trebui sa ofere si lowcost si curse ale companiilor premium. Cele din urma nu vin in orice baraca si parerea mea este ca in spatele deciziilor de pret s-ar putea sa fie o intentie de a proteja cursele StarAlliance (Lufthansa/Austrian) fata de low cost. Poate ma insel.

    Am zburat de pe Cluj cu Wizz-ul si nu mi-a placut haosul si atmosfera capsunareasca de acolo cand 600 de oameni se imbarca in 3-4 avioane la 6 dimineata (nu e proiectat pt asa ceva). Daca vrem lowcost intensiv o sa ne transformam in autgara iar faptul ca pretul pe pasager e foarte mic nu o sa ne aduca nici macar mare profit.

    In concluzie, repet: trebuie sa fie o balanta intre tipurile de zboruri si decizia de acum merge in aceasta directie.

  3. PS. Malev si KLM nu-s companii low cost si cred ca accepta si taxe mai mari de 10 eur pe pasager, doar ca Sibiul nu-i o destinatie importanta pt ele.

  4. @ Calin
    tocmai de aia am inclus si Malev si KLM in lista, ca nu sunt lowcost si, asa cum zici si tu, n-ar fi chiar ok sa avem „autogara” ieftina.
    dar stai linistit, Malev si KLM nu o sa vedem niciodata in Sibiu chiar daca s-au purtat discutii si cu ele.

  5. – daca traficul va creste cu 200 000 de pasageri din care un sfert ar fi turisti straini care ar ajunge in Sibiu, ar insemna 50.000 de turisti care in medie ar cheltui minim 300 Euro de persoana => 15 milioane de euro bani cheltuiti in Sibiu.
    – Am vazut un panou stradal cu o reclama la Sibiu in Viena. De apreciat, dar cine isi imagineaza ca sunt mii de austrieci care vor da 580 de euro pe un bilet de avion Viena-Sibiu ca sa viziteze orasul asta minunat? (nu ma refer aici de cei care vin in scop de afaceri).

  6. Ce parere aveti desprre faptul ca Aeroportul Cluj a depus o plangere la europeni se pare pentru ca Aeroportul Tg.Mures le fura cursele si ar trebui sa intervina/

  7. Este rusinos ca miticii nostrii s-au halosit sa puna taxe mari ,companiilor lowcost si suntem obligati sa fugim in alte orase sa calatorim spre munca in afara , ca de,… nu suntem toti afaceristi.Nu vreu sa fiu rautacios insa nu vad un viitor frumos acestui aeroport DIN PACATE insa as dorii sa ma insel.

  8. @ Calin daca tot spui ca e pacat de el, de frumos ce e, sa-l transformam intr-o autogara, eu zic sa-l inchidem si sa-l declaram obiectiv turistic! scopul unui aeroport e sa deserveasca! pe langa afaceristii (nu de top forbes), pe care nu cred ca i-ar deranja prea tare daca ar deveni putin mai accesibil si noua, muritorilor de rand, ar trebui ca si populatia din zonele invecinate sa isi permita sa beneficieze! nu mi se pare just sa fiu nevoita sa merg la bucuresti pentru a zbura in spania sau la cluj pentru a zbura in italia! si apropo, dpdv comercial nu cred ca e mai rentabil sa protejeze ochiul fin al companiilor premium de imaginea „capsunareasca” decat sa asigure mai multe zboruri, pe mai multe destinatii, prin companii low-cost. din pacate, datorita unei asemenea strategii (daca asa este), aeroportul e folosit la o foarte mica capacitate fata de ce poate oferi. unde-i castigul atunci?

Dă-i un răspuns lui Calin Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.