Problema cartierelor Şelimbăr şi Cisnădie


Încet, încet, oamenii încep să îşi dea seama că Şelimbăr sau Calea Cisnădiei nu e chiar Sibiu şi că preţul mai mic al locuinţelor din cartierele-dormitor înseamnă şi înghesuială, drumuri înguste, parcări lipsă. Ca să nu mai spun de lipsa grădiniţelor, şcolilor şi spitalelor… că la lucrurile astea nu se gândeşte nimeni.

Oamenii ameninţă cu proteste la Sibiu pentru că în fiecare dimineaţă stau în coloană câte jumătate de oră ca să intre ca printr-o pâlnie în oraşul nostru, pentru că aici îşi aduc copiii la şcoală (de ce oare?) şi lucrează.

Să le spună, totuşi, cineva că protestele ar trebui să le facă în faţa primăriilor din Şelimbăr şi Cisnădie, nu la Sibiu, pentru că primarii de care aparţin au făcut ochii mari când au văzut banii suplimentari intraţi în conturile lor din taxe şi impozite şi au acceptat să elibereze autorizaţii de construcţie fără cap şi fără coadă. Au răsărit sute şi sute de case şi blocuri ce nu au drumuri, utilităţi şi… coerenţă urbanistică.

Pe partea cealaltă, Sibiul stagnează din punctul ăsta de vedere. Se construieşte câte puţin în Ştrand II, Câmpşor stagnează din cauza lipsei unui PUZ pe care Primăria Sibiu ar trebui să îl facă (mai degrabă decât să facă planuri de dezvoltare prin păduri protejate) iar în zona de Vest, prevăzută pentru dezvoltare imobiliară, doar un investitor a avut curajul să se avânte să construiască chiar şi în condiţiile în care Primăria a creeat o cale nouă de legătură cu oraşul şi a făcut linie specială de transport în comun.

Deci, ce să spun, viitorul sună bine… mai ales în condiţiile în care prevăd că tot din taxele sibienilor se vor rezolva şi problemele „cartierelor” Şelimbăr şi Cisnădie.

trafic


8 comentarii la „Problema cartierelor Şelimbăr şi Cisnădie”

  1. Eu am o solutie pentru ce care locuiesc .in apropiere ce ciresica. Se poate veni .pe camp pe timp ce vara . Exista drum pe camp ce are iesirea inainte ce benzinarie, chiar la 10 metrii ce intrare in oras. Pe partea dreapta cum vi ce la cisnadie. Acum cativa ani mergeam sa facem gratar in zona aceea si aveam un prieten ce nu avea permis si intram pe camp sa evitam asfaltul. Mentionez ca pe vremea aceea erau putine constructii noi. Ce sunt convins ca drumul mai este si ae poate circula . Si daca nu este faceti domne voi unul nou, doar e pasunat, nu teren arabil =))

  2. Te contrazic Tudor, oamenii au cerut de cativa ani, chiar au fost reprezentanti ai primariei Cisnadie pe teren si au facut promisiuni, de care bineinteles ca nu s-au tinut; asa ca urmatorul pas logic este protestul public. Mai mult, Sibiul din cate stiu vrea sa constituie zona metropolitana, care va include si Cisnadie, deci ar cam trebui sa aiba o implicare mai mare in toate aceste probleme. Iar oamenii care locuiesc in Selimbar sau Calea Cisnadiei, cred ca peset 95% lucreaza in Sibiu, deci tot aici isi cheltuie banii, tot pentru firmele din Sibiu produc, nu ptr cele din Cisnadie.

    1. Corect, parca acele cartiere au fost „trantite ” in marginea Sibiului, in ciuda, privirile ar trebui sa se indrepte asupra celor care au autorizat construirea in acele zone – pe la judet, cred ca miroase a ceva (decidentii cred ca numai sunt in functii ). Zona metropolitana nu inseamna, dupa parerea mea, ca Sibiul sa corecteze ce altii construit fara cap, nu conteaza unde lucreaza proprietarii. Zona metropolitana inseamna o dezvoltare integrata, fara a stirbi individualitatea unitatilor teritoriale – cu toate ca unele ar fi normal sa devina cartiere ale Sibiului.

  3. Fix acest subiect il discutam cu o jumatate de ora in urma, este o zona dezvoltata total haotic si fara nici o invatatura minte ca fara o infracstructura facuta ok acesta este doar inceputul la ce ambuteiaje se vor face in zona Selimbar pe viitor.

  4. Stai linistit, asta e o problema in toata tara.vezi floresti cluj, bucuresti nord etc…oamenii cumpara fara sa intrebe in stanga sau dreapta iar apoi se lovesc de probleme. Pe de alta parte drumul acela nu apartine de primaria cisnadie ci de cj! Sa l largeasca cnadnr!

Dă-i un răspuns lui Cristea Adrian Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.