Sfaturi esenţiale de colaborare


Să zicem că vine un client la mine şi-mi cere să-i fac nişte cartofi prăjiţi. Normal, eu trebuie să-i spun un preţ înainte de a bate palma aşa că mă apuc să arunc cu cereri de oferte spre diverşi ţărani şi magazine. Din ăia 10 ţărani, 6 sunt interesaţi să-mi vândă cartofii şi 3 alimentare să-mi dea uleiul. Selectez ţăranul şi alimentara cu raportul calitate-preţ cel mai bun şi îi anunţ că voi lucra cu ei doar că masa unde trebuie să servesc cartofii prăjiţi se va ţine puţin mai încolo, că doar atunci e programat evenimentul. Ei trebuie doar să fie pregătiţi şi să-şi verifice stocul, să nu mă trezesc cu răspunsul „nu mai avem”. Dar nu, tot la două zile ţăranul mă întreabă dacă poate să-mi aducă cartofii, magazinul mă tot întreabă dacă nu cumva îmi trebuie ulei mai mult decât am cerut.

Păi de ce oameni buni? De ce mă necăjiţi? V-am spus destul de clar că vă anunţ eu când îmi dă clientul banii. E frumos să mă stresaţi aşa?

Dacă vă e frică ca nu cumva să mă fi răzgândit mai bine mi-aţi scrie un mail cu o ofertă mai buna. Sau să-mi personalizaţi un pachet promoţional după nevoile mele. Sau mai bine, dacă aveţi neapărat acum nevoie de bani, faceţi-mi o reducere dacă vă cumpăr cartofii în maxim 48 de ore. Aşa se vinde inteligent.


2 comentarii la „Sfaturi esenţiale de colaborare”

  1. nope 😀 te contrazic 😀 clientul o fi stapanul nostru dar nici sa nu exageram 😛 eu ti-am oferit cartofii la un raport bun pret/calitate, tu m-ai ales, atunci inainte sa-mi ceri mie sa stochez, ofera-mi tu o garantie: un contract ferm, un avans. asa e corect. iar daca ma frige rau buzunarul atunci da, iti ofer posibilitatea de a cumpara mai ieftin acum, cu banii jos.
    am facut si eu de cateva ori greseala de a accepta conditii fara garantii. m-am fript de fiecare data

  2. @băgă
    da, e adevarat ca in cazul in care trebuie sa-ti faci aprovizionare extra pentru asta e clar ca iti trebuie un contract ferm. dar daca nu e mare cantitatea sau daca e vorba doar de niste servicii, fara a fi nevoit sa investesti si tu (magazinul) la randul tau…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.