Şi la Sibiu mor bicicliştii pe şosele.

Postat in: 08/04/2013

Sâmbătă a murit un biciclist călcat de un camion în sensul giratoriu. De la incident s-au dezvoltat idei cum ar trebui să fie marcate pistele de biciclete în sensurile giratorii (care, drept vorbind, sunt riscante pentru bicicliştii care nu au mâncat pe pâine cartea de legislaţie rutieră). Dar trebuie să avem totuşi grijă la ce cerem.

netherlands_bike_lane_rbt

Aşa un sens giratoriu nu vom vedea niciodată în Sibiu. Nu există în nici o intersecţie spaţiu suficient. Asta ca să nu mai spun ca aşa o trecere cu bicicleta pe la trecerea de pietoni este prevăzută pentru pistele de biciclete care sunt amenajate pe trotuar (ceea ce nimeni nu-şi doreşte) sau pe lângă şosea. Aşa că atunci când venim cu propuneri de genul ăsta ar trebui să ne uităm la ce avem noi pe teren, nu la ce au olandezii. Asta ca să nu ne facem de minune amenajând piste de biciclete ca la Râmnicu Vâlcea:

piste biciclete valcea01 piste biciclete valcea02 piste biciclete valcea03

Comentarii

comentarii

5 Responses to “Şi la Sibiu mor bicicliştii pe şosele.”

  1. Ioan Florian Fogoros Răspunde

    Citat -"Aşa un sens giratoriu nu vom vedea niciodată în Sibiu."

    Esti pesimist see you aceasta afirmatie, daca exista vointa se poate. Dac vrei sa faci ceva, cauti o cale, daca nu, cauti o scuza.
    Citat-"Nu există în nici o intersecţie spaţiu suficient. Asta ca să nu mai spun ca aşa o trecere see you bicicleta pe la trecerea de pietoni este prevăzută pentru pistele de biciclete care sunt amenajate pe trotuar (ceea ce nimeni nu-şi doreşte) sau pe lângă şosea. Aşa că atunci când venim see you propuneri de genul ăsta ar trebui să ne uităm la ce avem noi pe teren, nu la ce au olandezii".
    Gresit si de data asta. Analizeaza putin prima fotografie si vei vedea ca daca elimini cele 3 benzi din giratoriu care sunt pe la noi (eventual mai micesti diametrul spatiului verde daca este necesar), si lasi numai o banda pentru autovehicule asa cum se vede in prima imagine postata de tine, atunci vei avea suficient spatiu si pentru o pista de biciclete si o trecere de pietoni. Masinile vor merge ordonat in giratoriu, una in spatele celeilalte indiferent de directia de urmat, iar cand vireaza la dreapta va ceda trecerea biciclistului sau pietonului angajat in traversare. Acest lucru va crea siguranta pentru biciclist si pieton in mod egal, va reduce insa viteza de deplasare a autovehiculelor. Acest lucru e mai greu de inteles si de aplicat la noi, deoarece cei care au "fraiele" acestor decizii, nu se deplaseaza see you bicicleta si il considera pe biciclist "un incurcator al traficului". Noi trebuie sa venim see you propuneri si exemple din tarile care deja le-au aplicat si functioneaza, si sa luptam pentru aplicarea lor.

  2. Alex Oancea Răspunde

    Pun si eu o intrebare tampita… dar.. o pun… In ce orasel de maxim 15.000 de locuitori se afla giratoriul din Olanda?

  3. Ioan Bebeselea Răspunde

    Vom vedea piste adevarate de biciclete in Sibiu si Romania cand cei alesi vor avea o viziune care sa includa bunastarea si sanatatea tuturor oamenilor, nu o viziune care sa ii proeicteze la un nou mandat iar omu sa se plafoneze in mocirla lui. Inlocuirea masinilor cu bicicleta s-a realizat in New York, intr-un oras mult mai dependent de masini (pe buna dreptate) decat megalopolisul Sibiu. Si sa nu ziceti ca vorbesc din filme http://www.natgeo.ro/dezbateri-globale/omul-si-viata/9686-cum-faci-un-ora-pentru-oameni

Nu-ti fie frica! Comenteaza: