Şofer pe Opel Insignia


Am avut pentru câteva zile în faţa porţii un Opel Insignia 1,8 VVA, alb, bineînţeles. Oricât de fitzoase par maşinile albe, atunci când îţi petreci timpul cu ele încep să-ţi intre la suflet.

Nişte informaţii de început, atunci când apeşi o singură dată pe telecomandă ca să deschizi maşina, se deblochează doar uşa şoferului. Pentru a deschide toate cele 4 uşi trebuie apăsat de două ori pe buton, bortbagajul deschizându-se şi el de pe un buton special de la telecomandă (vedeţi în video).

Prima impresia atunci când m-am aşezat în scaunul şoferului a fost: Wow! Nu am ştiut că sunt aşa de mult atras de elementele sport la o maşină. Planşa de bord are două cesuri mari, rotunde, pentru kilometraj şi turaţii şi încă două mai mici pentru benzină şi temperatura motorului/lichidului de răcire. Toate au elemente cromate pentru a întări sportivitatea. Şi Opel Insignia îţi semnalizează atunci când trebuie să schimbi viteza într-o treaptă superioară (nu şi invers însă) şi, preferatul meu, îţi arată digital cât consumă maşina în momentul respectiv. Din păcate, aşa cum vedeţi şi voi în ultima imagine de sus, atunci când bate soarele, vizibilitatea ceasurilor este destul de redusă.

Consola centrală arată şi ea bine, cu butoanele la îndemână. Asta chiar dacă am încurcat de câteva ori butonul de sunet cu cel de schimbare a frecvenţei pe radio (cel mic de sus e sunet, cel mare din mijloc este de schimbat frecvenţa).

Privind maşina în detaliu, nu prea găseşti nimic ce să nu-ţi placă, totul arătând aproape ireproşabil. Detaliile sunt cele care fac din Opel Insignia o maşină atractivă după care oamenii întorc capul pe stradă.

Problema apare atunci când eşti la volanul ei prin oraş. Toate elementele de design ce duc spre imaginea puţin sportivă a maşinii nu-ţi oferă ocazia de a te simţi încă din primul moment confortabil la volan. Şi aici mă refer la confortul psihic.

Stând la un nivel destul de jos în Opel Insignia, la intersecţii trebuie să te chinui să vezi în stânga şi în dreapta din cauza oglinzilor care sunt pus exact în dreptul ochilor tăi. Iar atunci când trebuie să parchezi cu spatele ai grijă să mai iei pe cineva cu tine care să te dirijeze, vizibilitatea fiind aproape inexistentă. Pe lângă toate astea, dacă mai punem la socoteală că maşina este mai lungă decât una normală, şofatul în oraş poate fi o problemă pentru cei mai puţin experimentaţi.

Punând însă una peste alta, ce drept am au să mă leg de lucrurile astea cu care, de altfel, te obişnuieşti în timp? Sunt maşini de sute de mii de euro în care îţi trebuie ajutor să întri şi pe geamurile cărora nu vezi nici dacă ai avea binoclu inclus în opţiunile maşinii, toate astea doar pentru design. Opel Insignia este o maşină din clasa superioară în care ai loc berechet atât în interior cât şi în portbagaj, o maşină cu care într-adevăr te mândreşti atunci când o conduci.


4 comentarii la „Şofer pe Opel Insignia”

  1. ah, pentru cei ce nu-i duce capul, in titlu scrie clar „sofer”, nu mecanic, consultant sau expert. „sofer” are un singur sens si atat 😀

  2. Mie nu-mi place deloc acest model :D. Prima data cand am condus Insignia am luat amenda pentru viteza :)) (62 km/h)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.