City Break la Bruxelles cu 78 de lei. De la Sibiu.

UPDATE: Ieraţi-mă toţi cei ce v-aţi luat bilete pentru că v-am dat eu pontul. Zborurile de la Sibiu s-au anulat 🙁

După povestea cu zborul Sibiu-Tel Aviv, am primit mai multe mesaje de la oameni sceptici cu privire la zborurile low cost, spunând că nu sunt chiar low cost. Eu, unul, am peste 35 de zboruri cu Wizz Air și pe niciunul nu cred că am dat mai mult de 100 euro dus-întors, ceea ce mi se pare chiar un preț mic.

Dar pentru că m-ați făcut curios, am încercat câteva simulări pentru zborul din Sibiu spre Bruxelles, un oraș ce nu am reușit să îl vizitez până acum. Și am găsit bilete la 1 leu. Da, bilet de avion la un leu. Astfel, zborurile pentru un city-break la Bruxelles, cu plecare de la Sibiu, este 78 de lei dus-întors, cu toate taxele incluse, pentru o persoană + costul pentru rezervarea locurilor (29 lei/segment).

10-13 noiembrie la 39 lei/segment/persoană

Eu zic să săriți și să vă rezervați biletele cât mai repede, pentru că e ceva să mergi la Bruxelles cu 39 de lei/segment. Ca să nu vă mai chinuiți cu căutatul, iată un LINK DIRECT spre perioada amintită mai sus.

În toată luna noiembrie zborurile Sibiu-Bruxelles sunt la prețuri foarte mici, cu abonamentul Wizz Discount aproape fiecare weekend fiind la 39 lei/segment/persoană. Astfel, nu m-am putut abține așa că voi pleca și eu în toamnă pe ruta asta, plătind un total de 260 lei pentru zboruri pe ruta Sibiu – Brussels Charleroi – Sibu, pentru două persoane, cu toate taxele incluse, locuri rezervate și taxele pentru plata cu cardul. Preț pentru avion dus-întors.

Cine să mai respecte şi sensurile unice? În definitiv, avem atâtea alte probleme…

Într-o dimineaţă, m-am trezit cu o bezmetică gonind spre mine fără nici o remuşcare. O fracţiune de secundă chiar am crezut că e o sinucigaşă care mă va face praf. Mai apoi, însă, mi-am dat seama că era doar o mamă disperată că întârzie copilul la şcoală. Da, mergea nepăsătoare cu viteză pe contrasens, având un copil în maşină. Furioasă ca un tanc, nu-i păsa că strada are doar o bandă de mers şi nu am cum s-o evit… pur şi simplu voia să-şi ducă la timp copilul la şcoală. Niciodată nu te poţi pune în calea unei mame model!

Astfel de cazuri se întâmplă zilnic la Sibiu dar până acum nu am văzut poliţist care să împartă amenzi şi să ia carnete. Ca studiu de caz iau doar o străduţă… am făcut un montaj scurt prin care se observă clar cum mulţi încurcă circulaţia şi chiar riscă să producă accidente pentru că le este lene să ocolească o stradă. Dacă vreţi să vedeţi un şofer pierdut în spaţiu, urmăriţi clipul până la final :))

Sunt şi eu nervos pe faptul că trebuie să ocolesc jumătate de oraş pentru a ajunge acasă din cauza sensurilor unice dar pentru asta nu îmi permit să fiu nesimţit că aştia din clipul de mai sus. Totuşi, propun Primăriei Sibiu o soluţie foarte simplă de rezolvare a situaţiei, că tot se lucrează acum la intersecţia ce vreau să o aduc în discuţie.

Propun intrarea pe strada Bastionului direct de pe Şos. Alba Iulia prin reamenajarea benzii a 2-a şi montarea unui semafor. Astfel, atunci când maşinile ce vin dinspre str. Andrei Şaguna opresc la semaforul de la trecerea de pietoni, maşinile ce urcă dinspre Şos. Alba Iulia pot intra liniştite pe str. Bastionului fără să existe risc de accidente. Trafic fluent chiar şi iarna, atunci când maşinile vor opri în pantă. Şi da… str. Bastionului trebuie adusă la două sensuri între str. Ioan Lupaş şi str. Tribunei pentru că nu-şi are rost sensul unic. Dacă porţiunea de drum dinspre Pţa Aurarilor spre Kondrad Hass funcţionează fără probleme cu dublu sens de atâta timp (care e mult mai greu circulabilă şi are vizibilitate zero), şi porţiunea asta mică de drum va funcţiona la fel de bine. Dar va rezolva o problemă.

Am făcut mai jos o schiţă cu diferenţa de combustibil consumat aiurea.

Intersectie Alba Iulia-Bastionului

Astăzi, încă una despre un brand mişto: AutoBoca

Dacă cumva nu aţi văzut, ieri am avut o surpiză plăcută din partea Central Plaza Hotel din Piatra Neamţ după ce mi-au răspuns foarte prieteneşte la articolul cu plapuma. Mişto oameni, s-or fi transformat şi ei în Moş Crăciun 🙂

Astăzi am să laud două fete de la AutoBoca rent a car care, în aceeaşi excursie #priNeamt, s-au jucat la fel de mult ca şi noi. Şi-au făcut poze într-o veselie în ii tradiţionale şi au postat pe Facebook imagini „în căutarea spiritului autentic românesc”. Se pare că şi brandurile sunt oameni 🙂

Laud şi faptul că şi-au branduit toate maşinile cu elemente tradiţionale special pentru acest eveniment. Bravo AutoBoca, Diana şi Alexandra.

fotografii-prineamt-331 fotografii-prineamt-61 fotografii-prineamt-49  autoboca02 autoboca03 autoboca04 autoboca05 autoboca06 autoboca08

#priNeamt – editia a II-a – este un eveniment organizat de Eventur, in parteneriat cu Primaria Piatra Neamt,Consiliul Judetean Neamt,CosmotePetromAutoBoca | Rent-a-carRexonaCentral Plaza HotelPerla Invest si cu sprijinul Hanul AncuteiTequila Bowling ClubXdatasoft si Maia Outdoor.

Ups! Începe construcţia aeroportului Braşov-Ghimbav.

Şi cu asta zona centrală a ţării va deveni cea mai atractivă turistic din punctul meu de vedere. Cu un Sibiu cultural şi frumos, cu o cetate Alba Carolina reînviată, cu o Sighişoara atractivă, cu un Braşov turistic, cu pârtii de ski tot mai multe şi cetăţi săseşti nenumărate, dacă se gândeşte un program turistic unitar cred că va putea fi o zonă de lăudat străinilor. Autostrăzile alea mai trebuie făcute şi aeroportul de la Braşov terminat care se zice că în doi ani va fi funcţional.

Pe de o parte mă bucură construirea aeroportului de la Braşov (am spus mai sus de ce) dar pe de Continuă să citești Ups! Începe construcţia aeroportului Braşov-Ghimbav.

Să circuli cu FANY nu e prea funny :(

Pe bune că încerc din răsputeri să susţin firmele mici, cele ce nu se bucură de foarte mulţi clienţi. Pe bune c-aş face-o în continuare dar nu prea pot. Nu pot pentru că nu merită. În definitiv, de aia şi sunt firme mici cu clienţi puţini.

Să vă povestesc doar ce am păţit zilele trecute cu firma de transport persoane FANY. Am luat autocarul din Sibiu spre Oradea, aşteptând să petrecem 7 ore într-un scaun incomod. Şi aşa a şi fost scaunul doar că la jumătatea drumului, la Cluj, ne-am trezit scoşi din autocar şi duşi cu bagaje Continuă să citești Să circuli cu FANY nu e prea funny 🙁

Adio bagaje de mână la Wizz Air

La începutul anului era cât pe ce să rămân pe aeroportul din Roma. La controlul bagajelor, geanta de mână nu intra în dispozitivul special de măsurare al bagajelor de la Wizz Air din cauza roţilor. Câţiva milimetri în plus a dus la două soluţii:

• ori rupem roţile bagajului;
  • ori plătim 50 euro pentru extra bagaj.

Problema nu era singulară, jumătate dintre călători fiind obligaţi să plătească cei 50 de euro pentru a nu-şi lăsa hainele pe aeroportul din Roma iar de atunci cred că nu a existat un zbor fără problema asta, săptămânal văd mesaje pe Facebook de la oameni care au plătit extra-bagajul din aceeaşi cauză. Măsurând atunci bagajul meu într-un dispozitiv de la o altă companie, geanta mea părea să fie în regulă, dispozitivul Wizz Air fiind mai mic puţin decât celălalte deşi declarativ peste tot ai voie cu aceeaşi dimensiune de bagaje: 55x40x20cm.

Noi atunci am găsit soluţia, am luat de la femeia de serviciu o pungă de plastic, am aruncat toate Continuă să citești Adio bagaje de mână la Wizz Air

Două ore cu Toyota Avensis

Abia după ce am ieşit din Toyota Avensis mi-am dat seama cât de mulţi oameni întorc capul după ea. Până atunci am fost prea captivat de interior şi aveam impresia că designul exterior nu este nimic ieşit din comun.

Toyota Avensis este mai degrabă o maşină sobră, care îşi păstrează limitele în a inova pe partea de design. Asta probabil şi pentru că majoritatea modelelor Toyota sunt construite de la interior spre exterior. Aşa cum e normal să se întâmple şi în arhitectură, prima dată se rezolvă problemele de confort şi funcţionalitate de la interior şi abia apoi se începe modelarea exteriorului. Cu toate astea, Toyota Avensis este pe departe de a nu fi o maşină atrăgătoare. Eu, cel puţin, prefer maşinile mai puţin futuriste. Îţi dau un aer de om serios, în care se poate avea încredere :). Continuă să citești Două ore cu Toyota Avensis

Pe unde s-o iau?

Imaginaţi-vă că ajungeţi la o intersecţie, vrând să mergeţi la un obiectiv turistic. În stânga este Biserica Evanghelică Fortificată la 5 km, în dreapta e Biserica Evanghelică Fortificată (nu se ştie la câţi km. distanţă pentru că nu scrie) şi în spate, pe drumul pe care am venit, ajungi tot la Biserica Evanghelică Fortificată la 6 km. Nu se ştie dacă e aceeaşi biserică, dacă sunt trei diferite şi care sunt ele. Cam ăsta e, pe foarte scurt, turismul în România. Continuă să citești Pe unde s-o iau?

Falimentează Blue Air?

Cu îngrijorare mă gândesc la posibilitatea ca Blue Air să falimenteze. Eu călătoresc cel puţin de două ori pe an, cu avionul, în afara României iar companiile low-cost sunt o mană cerească. Preţurile de 30-60 lei + taxe sunt la ordinea zilei iar asta îmi permite să mă cazez la un hotel mai apropiat de centrul oraşului unde merg şi să stau mai mult în concediu.

Blue Air, singura companie românească low-cost, înfiinţată în decembrie 2004, trece prin momente dificile în perioada asta deşi, sincer spun, nu-mi dau seama cum o companie low-cost poate s-o ducă aşa rău în perioada asta în care se cere doar low-cost. În fine, ce e important acum e că în ultima săptămână Blue Air a anunţat că îşi reduce flota de la 11 la 7 (sau 6) avioane, a anulat toate zborurile interne, din Sibiu s-au anulat mai mult de jumătate din destinaţii, vor da afară stuardeze şi piloţi iar ieri au fost oprite două avioane pe aeroporturile din Paris şi Londra, pentru neplata taxelor. În plus, anulează tot mai multe zboruri în ultimul moment, călătorii rămânând cu ochii în soare.

Continuă să citești Falimentează Blue Air?

In sfarsit

Am ajuns in sfarsit si in Londra.
Decolarea a intarziat jumatate de ora din cauza unui cretin caruia nu i-a placut fata de rocker a altui coleg de zbor. Nu stiu ce s-au tot certat ei si taranul a chemat politia pe motiv ca roackerul prezinta pericol public. Pentru ca avea par lung, politistii l-au dat jos din avion si nu l-au lasat sa mai plece la Londra. Asa… numi pentru ca s-a plans „unul”. Intarzierea am recuperat-o pe parcurs.

In fine, aici totul e mai… invers sa spun asa. Cel mai tare m-au ofticat toti purtatorii de costum care in pauza de masa ies la tigare si la… o bere. Pentru ca aici nu se fumeaza niciunde in spatii inchise, toate trotuarele sunt pline de costume cu tigarea in gura si berea in mana.

Poze altadata, aici am limita de 30 min. de calculator pe zi 🙂

Fara aplauze la aterizare!

Stimata doamna/Stimate domn,
Deoarece odata cu cresterea numarul de curse lowcost tot mai multi locuitori ai acestei tari aleg sa calatoreasca cu avionul consideram ca este necesara stabilirea unor reguli de buna practica in aceste mijloace de transport in comun. La fel cum fumatul sau nepurtatul centurii de siguranta la decolare si aterizare sunt interzise, ar fi poate indicat sa se recomande (pentru inceput, iar apoi sa fie interzis prin lege) pasagerilor sa nu aplaude la aterizare, cu exceptia situatiilor deosebite. Pana la urma, nimeni nu aplauda un conductor de tren cand nimereste gara sau un sofer de autobuz cand parcheaza langa bordura. Pe langa disconfortul creat celorlalti pasageri care au mai fost cu avionul si nu considera acest lucru o experienta la limita mortii, aplaudatul poate distrage atentia pilotilor sau poate impiedica echipajul sa transmita mesaje importante.
Va multumim anticipat!

Călătoreşti cu avionul, cei de lângă tine aplaudă o aterizare reuşită iar acest lucru te enervează? Acum ai posibilitatea să-ţi spui părerea despre acest lucru! Semnează petiţia initiata de Calin, la adresa: http://www.petitieonline.ro/petitie-p69654055.html

Vacanță? Feriți-vă de ZTour Cluj-Napoca!

Când verifici site-ul și ofertele ZTour Cluj-Napoca (specific ZTour Cluj-Napoca pentru că mai există un ZTour Internațional prin Iași și nu vreau să se facă confuzie) îți clătești ochii prin Riviera Olimpică – Grecia, Emiratele Arabe Unite – Dubai, Thailanda – Phuket, Singapore, Iordania – Marea Moartă, Mauritius, Seychelles etc. Sunt destinații de lux sau cel puțin medii însă tarifele celor de la ZTour sunt muuult mai mari decât ”de lux”. De ce? Foarte simplu – pentru că ZTour probabil este doar o agenție de turism românească care câștigă făcând intermedieri, adăugându-și adaos măricel.

Fratele meu a fost anul trecut în Grecia cu ZTour Cluj-Napoca. Schema e mai complicată dar, pe scurt, a fost obligat să meargă cu ZTour într-o anumită perioadă a anului. Nu a prea avut de unde alege așa că a hotărât să se relaxeze o săptămână în Grecia. Prețurile erau enorme. Nu a comentat pentru că hotelul la care urma să fie cazat era de 5***** stele. Când a ajuns însă la hotel cazarea reală costa jumătate decât a plătit la agenția de turism din Cluj. Pentru că și-a luat ZTour comision încă odată cât cazarea la hotelul de cinci stele. Pentru ce și-a tras agenția de turism din Cluj comision atât de mare? Pentru că a făcut o rezervare, atât. Drumul nu era inclus în preț și alte excursii opționale sau facilități nu a avut.

Păi dacă tot ești intermediar, pune-ți domne niște comisioane mai mici că doar ai dat un click pe net, nu altceva.