Un Biz mai altfel – mare, transformat, funny.

Postat in: 20/09/2011

Parcă mai ieri Revista Biz venea pentru prima oară la Sibiu cu tot cu bloggeri de top în spate. Unul dintre ei era Chinezu care atunci şi aici a lansat Blogal Initiative, un fel de agenţie care pune bloggerii la lucru. Numai bine că încă din secunda doi, Blogal Initiative a început campanie după campanie. Am tot privit de la depărtare iar azi, la ora 1:54, sunt gata să mă implic. Pentru că de data asta e vorba chiar de Revista Biz care vine cu o campanie pe gustul meu.

Ce mi s-a dat de făcut?

Trebuie să-mi imaginez cum se poate promova inedit şi cât mai creativ Revista Biz, revista printată. Şi acum mă uit la hârtia din faţa mea cu multe liniuţe şi desene mici şi înghesuite, ideile mele. Am tăiat pe parcurs, am compilat şi mi-a ieşit aşa:

1. Record mondial. Cea mai lungă revistă tipărită în serie.

Un număr (eventual aniversar) al revistei să fie tipărit pe o hârtie lungă, atât de lungă încât atunci când o desfaci să fie cea mai lungă revistă tipărită vreodată în întreg Universul. Revista se vinde la chioşcurile de ziare şi se trimite pachet spre casele abonaţilor într-un format normal, ea la prima vedere neieşind cu nimic din tipare (chiar dacă a ieşit de la tipar). Doar că atunci când o desfaci îţi dai seama că e pliată în genul evantaielor, paginile fiind tipărite una după alta. Astfel, atunci când o deschizi va avea minim 8 m. lungime.

Recordul va fi omologat de Guinness World Records şi/sau de World Records Academy şi va fi celebrat aşa cum se cuvine, cu un eveniment de care să audă toată lumea şi, de ce nu, unde să participe toată lumea. Unde pui şi faptul că revista Biz va apărea şi în celebra carte a recordurilor.

2. Revista-diplomat şi coperta lichidă

Eh, dacă tot este Biz o revistă de afaceri avangardistă şi dacă tot se adresează managerilor între 25 şi 45 de ani, aş zice c-ar fi frumos să transformăm întreaga revistă într-un obiect foarte folosit de publicul ţintă – într-o geantă diplomat. Hai măi, voi chiar v-aţi gândit la prăjitura diplomat? Nu, de data asta suntem foarte serioşi. Tipărim coperţile revistei în aşa fel încât să arate leit cu o geantă de piele în care managerii îşi ţin în permanenţă actele şi agenda. Mai mult, îi punem şi un mâner drăguţ de carton astfel încât managerul nostru s-o apuce frumos şi s-o poarte prin tot oraşul ca şi cum ar merge cu cea mai importantă informaţie în mână. Stai, Revista Biz chiar asta şi este.

Ca un plus de valoare (fiţi doar puţin atenţi acum), realizăm o copertă cu doi pereţi în mijlocul cărora turnăm puţin lichid iar titlul Biz îl facem tridimensional. Ştiţi de ce? Pentru ca să nu vedem niciodată Biz-ul răsturnat. Atunci când revista e ţinută normal, numele revistei să se vadă şi el normal, în picioare, iar atunci când ţinem revista răsturnată (că doar o ţinem de mâner, ca în imaginea de mai sus)… aţi ghicit, numele revistei se vede tot în picioare, el nu se răstoarnă pentru simplu fapt că lichidul se scurge şi stă întotdeauna pe orizontală, trăgând Biz-ul după el.

În felul ăsta revista Biz va fi vizibilă şi va atrage priviri atât pe stradă cât şi în bănci, restaurante, clădiri de birouri şi întâlniri de afaceri şi, ce-i şi mai important, cei care o arată tuturor fac parte chiar din publicul ţintă.

3. Revista cu cadou – Cravata care te relaxează

Da, într-adevăr, m-am gândit că nu doar revistele glossy au dreptul de a da cadouri înfoliate, împreună cu revista tocmai cumpărată. Îmi văd nevasta cum îşi cumpără câte o revistă lucioasă şi colorată doar pentru că odată cu ea primeşte o cremă sau o geantă. E cazul ca şi managerii să cumpere cât mai multe reviste de afaceri (din acelaşi număr) pentru că râvnesc după cravata cadou. Şi, culmea, nu e o cravată super-de-lux. Dar tot e râvnită pentru că are ceva special – cravata are pe spatele ei bule de aer dinalea pe care cu toţii le spargem pentru a ne relaxa şi a scăpa de stres. Iar managerii sunt în permanenţă stresaţi, ştim cu toţii, aşa că va fi cadoul perfect din partea revistei Biz. O cravată inedită şi folositoare. Cel puţin până când vei sparge toate bulele de aer. Dar va fi cu siguranţă de neuitat. Poc, poc şi stresul dispare.

Şi de data asta am un bonus. Abonaţii primesc în plus şi un ac de cravata Biz. Biz-ul roşu e atât de discret şi frumos împrimat pe acul respectiv încât ţi-e mai mare dragul să-l porţi. Mai ales că e o mândrie să te asociezi cu aşa o revistă.

Acestea fiind spuse, mă retrag cu mintea plină de idei. Sunt curios ce voi visa.

4 Responses to “Un Biz mai altfel – mare, transformat, funny.”

  1. Calin Răspunde

    Sau o transforma in PDF si nu mai belesc copacii cu analize „grele” gen „De cine se teme Apple” 😀

Nu-ti fie frica! Comenteaza: