Vesti bune pentru biciclistii din Sibiu


Cartierele Hipodrom si Vasile Aaron din Sibiu vor fi conectate, in curand, cu centrul istoric al Sibiului, cu ajutorul pistelor de biciclete. Pistele de biciclete vor fi marcate pe carosabil si vor crea o retea ce pe viitor se va extinde si in alte cartiere.

Dupa mine, o idee excelenta, desi trebuie urmarita indeaproape implementarea proiectului. Asta daca vrem sa fie si functionale si eficiente pistele de biciclete.

Traseele si alte explicatii puteti citi in Turnul Sfatului.


8 comentarii la „Vesti bune pentru biciclistii din Sibiu”

  1. Prima zi de mers cu bicicleta la serviciu, dupa o iarna in toata regula.
    Concluziile negative:
    – doar 2 masini care m-au claxonat pentru motivul ca existam (dar scuzabil pentru ca inca soferii nu sunt obisnuiti cu biciclistii)
    – 1 masina de scoala (de la Prima) cu cursant inauntru, care a mers asa de aproape de trotuar, incat daca nu urcam pe trotuar, m-ar fi luat ca pasager 🙂
    Concluziile pozitive:
    – a disparut cafeaua de dimineata, am fost up-and-running de cand am intrat pe usa.
    Nu vad cum o pista vopsita pe carosabil ar schimba multe.

  2. @Mir
    pai chiar tu spui ca esti claxonat doar pentru simplul fapt ca existi acolo, pe carosabil. prin delimitarea clara a benzii de mers ptr masini si pista de biciclete eu cred ca vor constientiza si soferii ca nu e doar asfaltul lor acolo.

  3. Inainte sa iti iei permisul de conducere, in codul rutier sunt cateva hint-uri cum ca acel carosabil nu ar fi doar al lor.

  4. @Mir: cunoaștem teoria. Cu practicile e mai dificile. Până la urmă ce e pe foaie e mai puțin palpabil decât un eventual accident. Și vorbesc asta din perspectiva unuia ce se ducea cu bicicleta la servici iar acum folosește propriul autoturism după un incident ce m-a lăsat cu sechele. De alea fizice. Deci până se va împământeni ideea, nu veni cu codul rutier precum vine creștinul ce vrea să te încreștineze cu citate din biblie. Sibiul din câte văd încă are străzi prea înguste pentru parcul rutier existent. Dacă se ajunge la încurajarea acestui fenomen în condiții de singuranță se rezolvă o problemă, existentă doar de primăvara până toamna din moment ce pe iarnă număram mașinile din parcare ce nu au fost mutate de la zăpadă mai groasă. Adică aproximativ jumătate => ăia erau șoferii de duminică și de (primă)vară. Dacă nu, atunci dintr-o problemă, vom avea două de fapt. Este o sabie cu două tăișuri.

  5. Ttrecand astazi pe sos.Alba Iulia m-am gandit cum va fi circulatia. Acum se circula pe 2 benzi pe sens si e foarte aglomerat. Daca se ia un metru din carosabil pentru pista ramane,de fapt, doar o banda. Daca soferii vor respecta pista nici nu vreau sa ma gandesc ce coloane de masini vor fi. Ce a fost pe vremea TIR-urirlor… acelea au fost „codite”. Eu cred ca se vor cheltui banii pe vopsea degeaba sau se va face program: intre 6.00 si 22.00 circula masinile si intre 22.00 si 6.00 circula bicicletele.

  6. @ Silviu: daca o parte din soferii care formeaza aglomeratia actuala devin biciclisti, atunci nu vor fi cozi asa mari.

    Pana atunci, insa, va fi periculos pentru ciclisti la orele de varf. Iar daca soferii respecta, totusi, linia rosie, atunci vor fi cozi mari la orele de varf pana ce ne dam seama ca e mai rapid si mai sanatos sa circulam cu bicicleta sau pe jos, mai ales cand ne deplasam pe distante mici-medii (de la 2-3 km la 4-5-6, cu bicicleta chiar 10+ km).

Dă-i un răspuns lui Marius Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.