Caut medic de familie.


Se pare ca a devenit o necesitate pentru mine medicul de familie. Dupa operatia de acum mai bine de doua luni, m-am obisnuit sa fac vizite lunare pe la diversi specialisti (nu din dorinta ci de necesitate).

Dr. Magda Copca de la Clinica Medsana Vest (Sibiu) este medicul meu de familie (probabil) de cand am fost adus pe lume (update: si il respect). Primele amintiri in fata unui doctor sunt cu dr. Copca scobindu-ma in gat ca sa ma caute de rosu. Cu toate astea (si oricat de loial as fi eu oamenilor si lucrurilor), cred ca a venit timpul sa ne despartim. Asta doar pentru ca sunt invatat ca lumea sa se invarta in jurul meu ci nu invers, adica daca am programare la ora 17:40 vreau sa fiu consultat la ora 17:40. Nicidecum la 18:45, asa cum mi se intampla de obicei.

Medicul de familie perfect pentru mine:

  1. Respecta pacientii si nu-i lasa sa astepte mai multe de 10 minute in sala de asteptare (adica musai o secretara cu capul pe umeri);
  2. Nu trimite studente sa consulte pacienti ori de cate ori el are altceva mai bun de facut.

De remarcat faptul ca nici macar nu cer sa fie medic extraordinar intr-ale diagnosticarii. Oricum, experienta din ultimele doua luni mi-a aratat ca altceva decat sa scrie trimiteri si-asa nu prea face medicul de familie.

Asa ca: daca aveti idee de vreun medic de familie din Sibiu care bifeaza cele doua conditii esentiale si musai de indeplinit din punctul meu de vedere, va rog sa ma anuntati si pe mine.

Recomandari de medici de familie in Sibiu:

  1. Pe Facebook mi-a fost recomandat dr. Eduard Egri de la Policlinica Sanostar.
  2. D-na dr. Livia Secasiu.
    (voi updata lista pe masura ce primesc alte recomandari)

22 de comentarii la „Caut medic de familie.”

  1. Tudore, ca persoana cu exact asa un medic in familie, cred ca ai o parerere usor gresita despre doua aspecte. Cateva aspecte vazute in vizitele la dispensar, nu ma pretind specialist:
    1. nu stiu cum ai tu impresia ca-s platiti medicii, dar majoritatea castiga sub nivelul pregatirii lor. La cei de medicina generala, daca n-au multi pacienti, le e greu sa plateasca asistenta, dapai inca o secretara. O asistenta face destul de multe: pe langa actul medical pt care e angajata, scrie chitante daca-s servicii platite (cand nu le executa pro bono), face programari, raspunde la telefon, introduce in calculator in fisa electronica toate datele consultatiei, scrie majoritatea trimiterilor si biletelor medicale
    2. referitor la ce face un medic de familie: ar trebui in primul rand sa trieze si sa rezolve cazurile simple ale pacientilor, ca sa nu ajunga la spital. Daca la toti le da trimitere la specialist inseamna ca e incompetenta. Daca doar un procent din pacienti e trimis mai departe, atunci si-a facut treaba. Mai e o chestie, medicii in general nu se lauda cu ce fac: stiu de la un rezident ca doar in perioada cat a fost acolo a asistat la doua resuscitari cardiace.

    Concluzii:
    1. daca medicul tau e ocupat, inseamna ca are pacienti multi, deci e bun. E greu sa-i ceri cuiva format acum 30-40 de ani sa devina brusc manager si sa schimbe stilul de lucru – sau macar plateste-l decent ca sa poata face acest lucru, ca multi ar vrea dar nu au cu ce.
    2. nu poti sa normezi cat dureaza o consultatie, nu cred ca stau si joaca sah acolo. Preferabil sa-ti acorde atentia de care ai nevoie decat sa te trateze la norma.

    1. 1. Indiferent de numarul de pacienti, medicul ramane in policlinica pana ii consulta pe toti. Asta inseamna ca poate sa-si calculeze orientativ cat timp necesita consultarea unui pacient (ca doar face asta de zeci de ani) astfel incat sa te programeze aproximativ la ora corecta. Iar daca se intampla sa se decaleze mai mult timp programarile, asistenta poate suna pacientii programati astfel incat sa-i anunte ca pot veni mai tarziu, sa nutrebuiasca sa astepte o ora (ca doar de aia are numarul meu de telefon). Nu e treaba medicului, fireste, dar e responsabilitatea lui.
      2. nimeni nu contesta asta. nici eu nu ma laud cu munca mea ca si cum ar fi iesita din comun. resuscitarile cardiace sunt la ordinea zilei la ei asa cum la vanzatori este rezolvarea nemultumirilor a clientilor.

    2. 1. da, orientativ e cuvantul bun – daca porneai de la premisa ca ora programarii tale e orientativa, se termina discutia inainte sa inceapa. Trecand totusi peste asta, nu cred ca are cineva chef ca tu sa faci anticamera, dar, pentru ca la boli nu-i ca la schimbat cauciucuri, timpii difera fata de norma. Iar cat priveste reprogramarea: cum scriam mai sus, asistenta are de lucru suficient, asta ii e ultima ei grija. Da-mi totusi un exemplu de reprogramare, din orice domeniu, chiar daca situatiile nu se pot compara realist.

      2. really? parca ziceai ca la cabinet se dau doar trimiteri. Probabil trebuia sa-i trimita la UPU, in scenariul prezentat de tine. Hotaraste-te, ce crezi ca se face la un cabinet pana la urma?

      Tudore, sper sa nu te superi, dar eu zic ca unele subiecte nu trebuie tratate cu o naivitate aparenta, doar de dragul blogului si al discutiilor. Ai scris despre cea mai mica problema a sistemului medical romanesc si dovedesti ca n-ai nici cea mai mica idee ce face cu adevarat un medic de familie sau asistenta lui.

    3. gasesti scuze pentru orice defect. eu, ca platitor de asigurare de sanatate putin imi pasa ca secretara nu isi vede capul de lucru. eu vreau doar sa fiu tratat cum se cuvine nicidecum ca si cum timpul si munca mea nu valoreaza nimic. care e limita pana la care trebuie sa accept sa las tot eu de la mine si sa fiu intelegator cu defectele?
      sincer, nimeni nu te obliga sa faci ceva ce nu iti convine. am nevoie de doctor dar nu neaparat de un anumit doctor.
      si da, pentru mine, ultimele luni au fost doar de trimiteri

    4. Daca eu am o firma si primesc o comanda, pe client nu-l intereseaza ce probleme am eu.
      El vrea sa-i execut comanda la timp si de calitate. Daca nu sunt in stare nu-l mai prind a doua oara.
      Medicul de familie e platit in functie de cati pacienti are inscrisi si primeste pentru fiecare o suma de bani. Eu, personal, nu am fost NICIODATA la medicul de familie dar el primeste,in fiecare luna, banii pentru mine.
      Daca are foarte multi pacienti nu inseamna ca e bun ci, probabil, ca e nesatul. N-are decat sa-si tina atatia pacienti cati poate servi in conditii „optime”.
      Nu generalizez dar, medicul meu de familie a cumparat casa in care are cabinetul, a modernizat-o, a extins-o, a mai construit inca o cladire in spatele acesteia si si-a mai construit inca alte doua case. (ce concedii si unde le face nu stiu)
      In consecinta: a fost un manager bun pentru el !!
      De ce nu se preocupa sa fie manager bun si pentru pacienti?
      Raspuns: ne-am obisnuit sa tacem din gura, sa nu-i suparam pe doctor, pe vanzator, pe functionar si pe cine mai vrei, ca s-ar putea sa nu ne mai serveasca sau sa ne serveasca prost. Ei stiu asta si profita. Problema este ca oricum ne servesc prost !
      De ce sa nu fim si noi buni „manageri” pentru noi si sa ne vedem interesul si, atunci cand nu ne convine ceva, sa spunem !?
      Crezi ca in alte tari nu sunt aceste probleme pentru ca acesti oameni sunt mai constiinciosi sau sunt foarte multumiti de salariu sau, sau, sau…..? Sau pacientul (clientul) isi cunoaste drepturile, nu se ploconeste in fata lor si le cere sa fie serviti CORECT si LA TIMP !?

    5. Orice medic de fam are o lista cu pacienti…Casa de asigurari plateste o suma lunara ptf fiecare oacient…INDIFERENT DACA APELEAZA LA MEDIC..DACA VINE SI LA O COBSULTATIE PLUS TRIMITERI LA SOECIALISTI SAU RETETE medicul primeste inca o alta suma in plus…medicul de fam A ALES EL SA NU FIE SPECISLIST…deci…shcces

  2. Foarte bine punctat, medicul de familie trebuie concediat daca nu esti multumit de el. Un medic de familie bun poate sa faca marketing si sa ia pacienti de la alti medici. Pacienti nemultumiti.
    NU toti trebuie sa manance o paine.

  3. Ma tem ca peste tot este la fel si asta pentru ca in zilele noastre sugarii au prioritate, iar unele mame mai nesimtite isi fac prioritate chiar daca nu au copii sugari. Cand eram eu mic nu mai exista atata prioritate si programari, stateam frumos la coada si ne asteptam randul, dar ce sa faci, acuma lumea s-a emancipat… 😛 .

    1. Poate sugarii fac galagie si deranjeaza pe restul iar gravidele se intelege de ce au prioritate. Patronii de firme insa nu inteleg de ce ar trebui sa aiba prioritate… pentru consultanta.

    2. de inteles pe de o parte, dar si copii de 2-3-4 ani sau mai mari fac galagie, ce ar trebui facut atunci? 🙂

  4. Eu am schimbat un medic de familie, chiar dupa ce m-a chemat sa intru inaintea pensionarilor care asteptau la coada. Era o persoana tot timpul nemultumita si rar era in toane bune. Atunci am avut nevoie de o adeverinta pentru o asigurare de viata si era nemultumita ca trebuie sa mi-o dea gratis iar agentul de asigurari castiga prea multi bani. Prefer sa stau la coada si sa fiu tratata corect. Aspectele sesizate de Calin sunt reale si corecte, nu cred ca le putem avea pe toate. D-na Livia Secasiu, medicul la care sunt acum ma multumeste din toate punctele de vedere, si prefer sa-mi rezerv o zi pentru asta, sa-mi iau ceva de citit si sa astept pana ajung in cabinet. Ideal e cum spui tu, Tudor, macar in clinicile private, dar mi s-a intamplat si acolo unde platesc si am programare sa astept mai mult de o ora. Am luat hotararea ca atunci cand merg la medic sau la dentist sa nu-mi mai programez altceva si neaparat sa-mi iau o carte, un ziar, o revista cu mine 🙂

    1. Atunci cand imi trebuie doar o trimitere pentru internare de exemplu (pentru ca asa mi-a spus specialistul ca imi trebuie) ar trebui sa o pot lua fara sa trebuiasca sa astept. In cazul asta studenta la medicina amintita in articol e binevenita.
      Dar intr-adevar, si la Polisano am patit sa astept peste ora programata chiar daca am platit 50 lei pentru un consult. Nu e o problema „de stat”

    2. O programare inseamna un calcul de ambele parti…zero coada va rog

  5. pe lângă ce-a punctat Călin ți-aș mai sublinia un fapt: medicul e cel care are pâinea și cuțitul sănătății și vieții tale în mâinile lui. pentru el ești pacientul, nu a-listerul, nu papa de la roma, nu obama. viața și sănătatea ta sunt la fel de importante ca a babei marghioala sau ca a papei. abordarea că el trebuie să se învârtă în jurul tău e greșită. cum el se învârte în jurul tău, la fel și tu trebuie să te învârți în jurul lui. până la urmă el e cel care veghează la sănătatea ta, nu-ți repară pantofii.

    1. si pantofii sunt la fel de importanti 😀 de ce atunci cand nu imi place cum mi-a reparat pantofarul pantofii pot sa plec altundeva iar atunci cand nu imi convine sistemul unui medic nu imi pot permite?
      nu am atacat nici un moment doctorul (care, vai Doamne, numai eu stiu de cate belele m-a scutit la viata mea si cu care mi-am petrecut toti anii) ci doar sistemul defect care nu imi place si punct.

  6. NU recomand Tohati Marta, toate ‘consultatiiile’ dureaza sub 1 minut, asociat eventual cu un ‘haideti mai repede’.
    dincolo de faptul ca poti prinde pauza de cafea, care poate dura si o ora. deci, no way 🙂

Dă-i un răspuns lui Mari Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.