De ce e bun feedback-ul?


Cum de ce? Pentru că în urma feedback-ului ne dăm seama dacă un anumit eveniment şi-a atins scopul sau nu.

Recunosc că şi eu am neglijat feedback-ul în 90% din cazuri. Şi atunci când am fost organizator, şi atunci când am fost partenerul unui eveniment şi mai ales atunci când am fost participant.

S-o luăm pe rând:

Feedback-ul pentru organizatori.

– e cel mai important ca echipa de organizare să-şi pună pe hârtie părerile, punctele tari şi punctele slabe observate în urma evenimentului;

– e ok ca, odată cu scrisoarea de mulţumire, să fie trimis partenerilor şi un chestionar cu câteva întrebări esenţiale. Răspunsurile partenerilor vor face ca ediţia următoare să fie organizată beton şi sunt şanse mai mari ca ei să-şi dorească să se implice şi pe viitor;

– eu unul aş trimite scrisori de mulţumire (cu chestionarul de feedback) tuturor participanţilor, mai ales atunci când s-a perceput o taxă de participare.

Feedback-ul pentru parteneri.

– dacă sunt sponsor, vreau să ştiu pe ce am dat banii şi care a fost vizibilitatea mea în cadrul evenimentului. Ar fi de preferat să primesc de la organizatori o machetă de presă, câteva articole din presă şi de pe bloguri, un pix personalizat şi fotografii de la eveniment, să văd unde a fost amplasat bannerul meu;

– dacă sunt partener media vreau să primesc câteva cifre: număr de participanţi, câteva feedbackuri din partea lor, poate chiar şi un procent care să-mi arate câţi participanţi au aflat de eveniment de la mine (dacă a fost inclusă în chestionar şi întrebarea asta), fotografii şi feedbackul organizatorilor. Chiar mă interesează dacă evenimentul a fost un succes sau nu am reuşit (împreună) să-l mediatizăm îndeajuns;

– la fel, dacă eşti partener (de orice fel) e frumos să trimiţi un email organizatorilor cu un feedback subiectiv, pentru a putea şti şi ei cum ai văzut tu evenimentul.

Feedback-ul pentru participanţi.

– dacă sunt participant ar fi ok să primesc şi eu nişte concluzii în urma evenimentului şi, eventual, să mi se spună când va avea loc următorul, ca să ştiu şi eu când să-mi iau concediu. Dacă am plătit bilet şi am mai şi condus 500 km. ca să iau parte la evenimentul tău, nu cred că e greu nici pentru tine să-mi dai informaţiile astea în aşa fel încât să nu uităm unul de altul imediat ce nu ne-am mai văzut în aceeaşi sală;

– la fel de bine, tu, ca participant, ar fi frumos să trimiţi un mail organizatorilor cu un feedback subiectiv. În felul ăsta următorul eveniment va putea fi mai bine organizat.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.