Eticheta(mea)

Sincer îmi pare rău că în ultimul an nu am prea avut timp să mă ocup de blogul Eticheta(mea). Pentru cine nu ştie, pe blog postam diverse printuri, reclame ce merită atenţia.

Mi-e dor de Eticheta(mea) şi de multe ori sunt întrebat de ce nu continui pentru că era ceva fain. Sunt conştient că nu m-aş putea ocupa de două bloguri pentru că ocupă destul timp… ceea ce eu nu am (timp de pierdut).

Totuşi, o să încerc să postez aici reclame Ce Merită văzute. O să încerc să continui aici să postez printuri reuşite şi o să încerc să pun eticheta unor idei inedite şi îndrăzneţe.

Publicitate nevăzută

Știți cu toții că o parte din veniturile mele vin din publicitate. De aici și pasiunea mea pentru printuri în special.

Întotdeauna am fost curios câte variante de logouri a avut Carrefour de exemplu, înainte de a ieși pe piață cu C-ul alb ilizibil. Sau Altex, Vodafone, Orange. Ultima reclama Dacia. Ce a picat la brainstorming în ședința pentru reclama Nissan. De ce s-a renunțat la ideea închirierii locului de domnișoară de onoare? Câte variante au fost pentru printul Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu?

Întrebări la care mulți nu se gândesc și care pur și simplu nu contează pentru consumatorul obișnuit. Pentru noi, celilalți, va avea loc și în România primul Festival de publicitate dedicat ideilor creative ce nu au vazut lumina zilei. Open Creativity va avea loc doar online anul ăsta, în special datorită lipsei de bani.

Se premiază ideile care au fost propuse clienților dar nu au avut oportunitatea de a vedea lumina… printului / outdoorului / tv-ului/ radioului …

Departamentele de creație din agențiile de publicitate românești sau freelanceri ce lucrează cu aceste agenții, pot înscrie ideile în cele 6 categorii ale festivalului:

* idei propuse CAMPANIE
* idei propuse PRINT
* idei propuse OUTDOOR / NECONVENTIONAL
* idei propuse SPOT RADIO
* idei propuse SPOT TV
* idei propuse IDENTITATE

* Inscrierile ideilor: 8 mai – 8 iunie 2009
* Jurizare: 9 iunie – 16 iunie 2009
* Premiere: 18 iunie 2009

Detalii: www.opencreativity.ro

Reclame cu zambilici :)

Am vazut că e la modă să pui zambete chiar şi în titluri de articole de ziar :). Vrei să citeşti o ştire cat de cat serioasă (adică adevărată) dar dai peste zambete :). Sunt conştient, atrage mult. Chiar şi eu mai intru să citesc articole cu :)-uri deşi subiectul e neinteresant. Dar intru să le citesc ca pe glumă proastă, de 1 aprilie.

Exemplu: reclama de mai sus, din stanga blogului meu :).
Nou* REMAT şi la Mazda :).
Cum aş putea să iau în serios aşa ceva? E o glumă cumva? 🙂 Care e scopul :)-ului? În plus, mai apare şi o steluţă * pe acolo… dar totuşi… vorbesc despre ea ceea ce înseamnă că şi-a apins scopul :).

Blue Air sau Wizz Air?

Cu siguranta ati vazut ultimele reclame Blue Air de la TV – prima companie de smart flying (sau low cost cum sunt cunoscute companiile astea).
Reclama cu numarul doi vrea sa ne faca sa avem incredere in pilotii Blue Air. Cel putin o data la doi ani merg la Bruxelles sa se antreneze pe cele mai performante simulatoare de zbor care imita cele mai grele conditii de zbor – furtuna, ceata, grindina sau zbor de noapte. Chiar si ai lor zboara cu Blue Air.

In fine… ceea ce am observat insa in reclama asta este faptul ca, desi reclama se face la compania de low cost Blue Air, pe pista, in spatele pilotului, este un low cost concurent – Wizz Air. Detalii! Dar intr-o reclama serioasa nu este voie asa ceva.

P.S. Pentru un zbor atat de scurt, de ce sa mananc in avion?

Statuia cu geanta in cap

— Monumentul Pompierilor din Dealul Spirii a fost acoperit de o geanta imensa marca Louis Vuitton * Amplasarea acesteia pe o statuie cu o vechime de peste 100 de ani a fost aprobata de Ministerul Culturii si Cultelor


Monumentul Pompierilor …
Ministerul Culturii si Cultelor a instalat o geanta gigant marca Louis Vuitton peste Monumentul Pompierilor din Dealul Spirii, aflat in fata Hotelului Marriott. Geamantanul acopera statuia de zece zile. Amplasarea gentii pe monument a fost aprobata de Stefan Damian, director al Directiei pentru Culte si Patrimoniu Cultural National. Conform lui Damian, acest lucru s-a facut cu ocazia inaugurarii primului magazin de lux Louis Vuitton in Romania, eveniment de importanta nationala, in opinia sa. Intrebat de ce a dat aceasta aprobare, directorul s-a enervat brusc, a tipat la reporterul ZIUA, dupa care a inchis telefonul si nu a mai raspuns. Conform avizului MCC pe care il detinem, compania de accesorii de lux trebuia sa obtina mai multe alte aprobari. In ciuda insistentelor noastre, reprezentantii Directiei Urbanism si Amenajarea Teritoriului din cadrul Primariei Sectorului 5 nu au fost de gasit pentru a ne preciza daca si-au dat aceste avize. Nici seful Administratiei Monumentelor si Patrimoniului Turistic din Primaria Capitalei nu a vrut sa ofere explicatii pe aceasta tema. Si demersurile intreprinse de conducerea Brigazii de Pompieri „Dealu Spirii” de a stopa la timp acoperirea monumentului pompierilor cu un cufar au fost in zadar. Colonelul Tudorica Dumitru, prim-adjunct al Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta „Dealu Spirii”, ne-a declarat ca a incercat sa opreasca activitatea firmei care s-a ocupat de instalarea gentii peste statuia pompierilor, dar fara succes. Nici interventia prefectului Capitalei, Catalin Deaconescu, nu s-a soldat cu vreun rezultat, acesta declarandu-ne ca „aparitia geamantanului ma ingrozeste si ma dezgusta”.

…acoperit de geanta

De asemenea, fapta Ministerului Culturii a fost reclamata oficial de Ziua Eroilor de catre Oficiul National Pentru Cultul Eroilor (ONCE), fara ca acesta sa primeasca vreodata o explicatie. ONCE, prin Cristian Scarlat si Ilie Schipor, sustin ca interventia brutala si profanatoare asupra monumentului constituie o incalcare a prevederilor Legii nr 379/2003 privind regimul mormintelor si operelor comemorative de razboi. Interesant este ca pe 5 iunie, de Inaltare, care este si Ziua Eroilor, la picioarele monumentului ridicat in memoria pompierilor nu a fost depusa nici o coroana de flori. Monumentul Pompierilor din Dealul Spirii are 107 ani si reprezinta lupta eroilor pompieri care au murit pentru apararea Capitalei in urma cu 160 de ani.

Doru DRAGOMIR, Victor RONCEA
Ziarul Ziua