Dispar troleibuzele Tursib



In curand, troleibuzele vor fi istorie in Sibiu. Dupa desfiintarea traseelor de troleibuz T3, T4, T4 barat, T6, T7, T7 barat si T8 iata ca avem o noua victima: traseul T5. Am gasit si o petitie „Salvati troleibuzele din Sibiu„.

Aici as dori sa intervin si eu! Din afara asa se vede! Ca troleibuzele sunt rele, sunt proaste, sunt vechi, insa va spun sincer ca dezvoltarea unui oras se vede si in variantele de transport folosite de acel oras! Sibiul nu face decat sa ajunga un rafuit oras provincial mic! Se pare ca meritam acest lucru! Majoritatea sibienilor nu stiu istoricul acestui mijloc de transport cu traditie si istorie in acest oras! Nimeni nu stie ca inainte tramvaiului a existat un firobuz…un fel de strabunic al troleibuzului. Nimeni nu stie ca exploatarea pe kilometru al unui troleibuz este mai mica decat cea a unui autobuz! Nimeni nu stie ca suntem singurul oras din tara ce detine in acelasi depou atat tramvaie cat si troleibuze pe langa autobuze! Nimeni nu stie ca detinem a 4 a retea ca lungime din tara! Nimeni nu stie cati bani a costat acest lucru! Nimeni nu stie ca Tursibul nu are habar de un management sanatos, astfel ca doar pensionarii si muncitorii fara alte posibilitati se mai inghesuie in autobuzele tursib! Nimeni nu stie ca cel mai vechi troleibuz de pe teritoriul tarii circula la Sibiu! Nimeni nu stie ca cel mai nou troleibuz din Sibiu are 30 de ani vechime! Nimeni nu stie ca aceste troleibuze sunt din aluminiu si nu ruginesc! Nimeni nu stie ca troleibuzele acestea elvetiene sunt singurele calduroase din oras..pt ca la MAZ uri si la MANuri se fac economii!
Sibienii nu tin cont de aceste lucruri si nici nu vor simti lisa troleibuzelor doar atunci cand cotele de poluare vor fi alarmante si vor avea repercursiuni directe asupra noastra!
De ce in Elvetia exista peste 10 orase cu troleibuz? De ce in Tm, B, Cj, Ploiesti, Baia Mare se investeste in ele?
sursa: Radu – www.sibiul.ro/forum

COMUNICAT DE PRESĂ
Asociaţia TRANSIRA
Nr. 90 din 29 ianuarie 2009

După desfiinţarea traseelor de troleibuz T3, T4, T4 barat, T6, T7, T7 barat şi T8 iată că avem o nouă victimă: traseul T5. Deşi costurile de exploatare ale troleibuzelor sunt mai mici faţă de autobuz. Împotriva Masterplanului pentru transport urban, ce trasa ca direcţie de urmat extinderea transportului ecologic cu troleibuze. Contrar preocupărilor hotărâte ale Uniunii Europene de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră.
În locul a două troleibuze se introduce traseul 92, deservit de către un singur autobuz. Troleibuzele traseului T5 au fost solicitate mai ales pentru accesul lor pe str. Rahovei –Cireşica –str. Gheorghe Dima, chiar dacă există porţiuni cu sens unic, semnalizate corespunzător. Reţeaua de troleibuze de pe str. Gheorghe Dima este nouă, fiind pusă în funcţiune în anul 2006.
În multe oraşe se permite circulaţia troleibuzelor pe sensul unic, favorizându-se transportul public nu maşina personală. Se putea alege devierea traseului T5 pe bul. Mihai Viteazu –Calea Dumbrăvii.
Prin Contractul de concesiune nr. 108370 /27.04.2007 (aprobat prin Hotărârea Consiliului local nr. 97 /2007) încheiat între Municipiul Sibiu şi SC Tursib SA Sibiu sunt prevăzute trasee, rute, număr şi tip de vehicule folosite, frecvenţa de trecere a acestora prin staţii, toate obligatoriu a fi respectate.
Obiectul contractului îl reprezintă “cedarea şi primirea în concesiune, în scopul unei administrări rentabile, către SC Tursib SA a Serviciilor de Transport Public”.
După cum am semnalat şi în anii trecuţi, Contractul de concesiune dar şi Legea nr. 92 /2007 nu au fost respectate de către SC Tursib SA, desfiinţându-se trasee, înfiinţându-se altele, fără a avea Hotărâre de Consiliu Local. Ne aducem aminte de lansarea cu tam-tam a traseului cu indicativul 201 pe ruta Gară –Aeroport, anulat după puţin timp, pe motivul cunoscut de toată lumea, de nerentabilitate.
Ne este clar că nici primarul, nici Consiliul local, nu cunosc aceste lucruri, o dovadă fiind că toate demersurile noastre s-au oprit la secretariatul primăriei.
Pentru bunurile concesionate, SC Tursib SA Sibiu achită o redevenţă, aceasta incluzând şi reţelele electrice de troleibuz sau tramvai, indiferent dacă acestea sunt folosite sau nu. Pentru o administrare rentabilă este nevoie de obţinerea de venituri din exploatarea troleibuzelor pe reţeaua existentă. Care sunt investiţiile în troleibuze de care a scris toată presa sibiană că “se vor face curând”?
Prin adresa cu nr. 5440 /16.08.2008 SC Tursib SA Sibiu cere Consiliului local suplimentarea subvenţiei cu suma minimă de 145.000 lei pentru că “societatea nu poate suporta cheltuielile suplimentare privind redevenţa aferentă Contractului de concesiune”. Unde s-a mai pomenit aşa ceva?
Municipalitatea sibiană putea alege şi concesionarea prin licitaţie a traseelor de autobuz sau troleibuz. Nu ar mai fi fost nevoie de împrumut BERD pentru achiziţionarea de autobuze, nici de costuri de întreţinere/exploatare, de salarii, de achiziţii de maşini de lux din bani publici, pentru a plimba directorii cu salarii imense ai societăţii de transport.
M-am adresat Primăriei şi Consiliului local (ce reprezintă Adunarea Generală a Acţionarilor la SC Tursib SA Sibiu), expunând cele prezentate mai sus, cerând acestora stoparea desfiinţării transportului electric (implicit menţinerea traseului de troleibuze T5), respectarea Contractului de concesiune şi demiterea Consiliului de Administraţie al SC Tursib SA Sibiu.
Voi cere o audienţă primarului Klaus Iohannis, ca să pot explica unui primar european să folosească bani europeni, pentru implementarea unui sistem de transport ecologic, la standarde europene, cu o echipă Tursib neimpusă politic.
ing. Silviu Sîntea
Preşedintele Asociaţiei TRANSIRA
sursa: forum.transira.ro


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.