Cum mi-am petrecut șase luni pentru a recupera 10 lei de la BRD.

Postat in: 08/05/2020

…sau oare de la Banca Transilvania trebuia să recuperez cei 10 lei?

Se face că la începutul lunii noiembrie 2019 eram prin Cluj și, fiind nevoit să plătesc cash parcarea, m-am dus spre cel mai apropiat bancomat (nu mai folosisem de ceva timp deloc cash așa că era o uimire pentru mine că nu aveam cum să plătesc parcarea la Cluj Napoca cu cardul). Mi-a fost dat să ajung la un ATM BRD care s-a defectat în momentul tranzacției. Practic, banii au rămas blocați în bancomat deși primisem chitanță că au fost eliberați.

Am reclamat în bancă dar pentru că deja îmi pierdusem răbdarea, după vreo 10-15 minute am plecat, convins că voi rezolva printr-o cerere de refuzare plată. Au urmat șase luni de conversații și sesizări atât la BRD cât și la Banca Transilvania (banca de care aparținea cardul meu), iar în aprilie 2020, sătul să văd cum aceste două bănci aruncă pisica una în curtea celeilalte, am apelat la  ANPC (Protecția Consumatorului). Am rămas mut când am văzut răspunsul primit:

  • La data de 06.11.2019, Banca Transilvania a autorizat operațiunea de retragere numerar efectuată de dumneavoastră la ATM-ul BRD. Tranzacția a fost inițiată prin intermediul cardului BT.și a fost autorizată cu succes fără mesaj de eroare.
  • Întrucât tranzacția s-a realizat la un ATM non-BT, aceasta a fost comisionată în conformitate cu taxele și comisioanele aplicate cardului Visa Clasic,cu suma de 2,55 lei, sumă care v-a fost returnată în cont venind astfel în sprijinul dumneavoastră.
  • Cu privire la afirmația dumneavoastră cum că ATM-ul nu a eliberat suma solicitată, urmare verificarilor făcute de Banca Transilvania prin introducerea cererii de contestare a tranzacției (refuz la plată), nu s-a confirmat.

Am refuzat această soluționare (ca și cum ar trebui să mă bucur să primesc favorul de a recupera 2,55 lei pe comision), astfel că am cerut continuarea investigațiilor.

Apoi, după câteva zile, BRD îmi dă knockout:

Referitor la mesajul dumneavoastră din data de 28.04.2020, dorim să vă informăm că reprezentanții Băncii au încercat să vă contacteze în vederea soluționării aspectelor semnalate cu privire la tranzacția efectuată la bancomatul BRD, în data de 06.11.2019.

Astfel, precizăm că potrivit normelor organizațiilor de carduri Visa și MasterCard, banca emitentă a cardului este singura în măsură să efectueze investigațiile necesare.

Cu toate acestea, pentru a veni în întâmpinarea Dvs., Banca a luat decizia de a vă returna suma contestată. În acest sens, avem rugămintea de a ne oferi un cont IBAN pentru a putea finaliza demersurile.

Ce s-a întâmplat? Am primit un email prin care mi se cerea numărul de telefon pentru a fi sunat de către un reprezentant BRD. Am refuzat politicos discuțiile prin telefon, cerând ca toată comunicarea să se facă în scris, prin email. Astfel că au luat decizia de a-mi da cei 10 lei înapoi cu toate că nu ar trebui.

Am luat foc! Deja nu mai era vorba de bani, nici de faptul că am pierdut atâta timp ca să îmi recuperez banii mei, munciți de mine. La naiba, era vorba de 10 lei, nu de o avere. Încă de la început era vorba de un principiu și mai ales de faptul că nimeni nu vrea să își asume responsabilitatea nici măcar în fața unui organ de control cum este ANPC-ul.

Dar astăzi, după ce le-am explicat foarte clar că scopul sesizării nu era acela de a primi 10 lei fără ca nimeni să își asume greșeala, avem un prim responsabil.

E greu să ținem de principii și să luptăm cu morile de vânt, în special atunci când pare că toți complotează împotriva noastră. Cu fiecare luptă, încrederea noastră în dreptate știrbește și, parcă, ar fi mai simplu să nu mai călcăm pe teren nebătătorit în căutarea adevărului și a dreptății. Mi-e și că de multe ori, cei spre care arătăm cu degetul, recunosc printre buzele închise o parte de vină doar pentru a înceta noi să ne împotrivim, scăpând astfel de o bătaie de cap inutilă tocmai pentru a-și continua chiar activitatea lipsită de moralitate.

Dar e de datoria noastră, a tuturor, să atragem atenția asupra practicilor ce deraiază din sfera principiilor noastre. Fie că e vorba de 10 lei ori de mai mult. Pentru că doar așa putem să (ne) schimbăm în bine.


One Response to “Cum mi-am petrecut șase luni pentru a recupera 10 lei de la BRD.”

  1. Alexandru Răspunde

    Eu pentru 10 lei nu ma consumam atat, dar stiu ce zici, este vorba de principii, nu de valoare.

Comenteaza la Alexandru

Dă clic aici pentru a anula răspunsul.