Cum a fost la Family Day organizat de Star Transmission la Cugir?

Sâmbătă am fost pentru prima oară la Cugir, la evenimentul Family Day organizat de Star Transmission. Un Family Day la care participă tot oraşul.

Într-un oraş de 22.000 de locuitori, evenimentul strânge în fiecare an peste 15.000 de oameni veniţi nu doar din zonă ci şi din Alba-Iulia, Hunedoara, Sibiu sau chiar Cluj-Napoca. După primii ani în care STC a organizat petrecerea în cadrul fabricilor de la Cugir şi Sebeş, a trebuit mutat pe stadion, atât de mulţi oameni luau parte la eveniment. Pe lângă cei peste 4000 de angajaţi împreună cu familiile lor, am văzut în public tot felul de alţi oameni dornici de distracţie… inclusiv eu 🙂

Dimineaţa întreg stadionul a fost plin de echipamente specifice parcurilor de distracţii unde sute de copii îşi trăgeau părinţii dintr-o parte în alta pentru a sări pe toate trambulinele sau să-şi dea drumul pe toboganele gonflabile instalate aici. Jocuri destinate copiilor de toate vârstele, bere şi mâncare pentru părinţi şi concerte pentru adolescenţi.

Anul ăsta, la Family Day-ul STC de la Cugir au cântat The Motans, Andra şi Loredana. După lista asta cu nume de artişti foarte în vogă în România îmi dau seama destul de repede că angajaţii trebuie răsfăţaţi şi cei de la Star Transmission nu se joacă când vine vorba de distracţia lor. Şi nu numai a angajaţilor pentru că evenimentul este deschis publicului larg astfel că întreg oraşul Cugir devine pentru o zi o familie – familia STC.

Dacă vrei să faci şi tu parte din familia Star Transmission, găseşti job-urile disponibile la adresele de mai jos:

Joburi disponibile: www.stcu.ro/cariera

Site: www.stcu.ro, Email: recrutare@daimler.com

Facebook: Star Transmission – Oficial

Am stat de vorbă cu Iuliana Grigoriţă de la Științescu Hub şi am aflat că au transformat şcoala din cartierul meu într-un centru de educaţie alternativă

Iuliana Grigoriță este psiholog și de mai bine de șapte ani studiază procesul de învățare. După ce a activat în mai multe ONG-uri, și-a petrecut ultimii ani coordonând Științescu Hub din postul de vice-președinte. Spațiul destinat educației STEAM (Știintă, Tehnologie, Inginerie, Artă, Matematică), are de câteva luni un frate mai mic: Club 10. Clubul de educație alternativă de la Școala 10 Sibiu (cartier Turnișor) poate fi promotorul schimbării modului de predare în școlile generale din Sibiu.

Iuliana ne va vorbi sâmbătă la TEDx Sibiu, la Teatrul Gong. Pentru că nu am avut răbdare, am stat de vorbă cu ea despre importanța predării alternative și despre deschiderea față de acest mod de educație.

Întrebare: Înainte de 2011 erai într-un post de conducere într-o firmă importantă. Ce s-a întâmplat de ți-ai schimbat linia vieții acordând mai multă atenție mediului ONG și educației alternative?

Răspuns: Am început să lucrez la această companie încă din anul I de facultate și cumva am crescut împreună, timp de 17 ani… Provocări, oportunități, muncă…. Dar mai ales experiență, alături de oameni deștepți și cu mintea deschisă care m-au format ca profesionist și m-au ajutat să ajung la maturitateade a trece la nivelul următor. Pentru că pentru mine educația și mediul ONG sunt urmatorul nivel.

Sigur că lucrurile nu au venit nici ușor, nici repede, însă după ce copiii mei au început școala și, prin clasa a III-a, fiică-mea mi-a spus ca nu știe să învețe, mi-am dat seama că era momentul să fac ceva în direcția asta. Am început să caut, să aplic, să experimentez, iar apoi am mers la Psihologie, ca să înțeleg cu adevărat cum funcționează procesul învățării. Apoi, lucrurile s-au întâmplat de la sine….

Din nou, provocări, oportunități, muncă… și mult voluntariat. Este acest concept de „responsabilitate socială” care cred eu că este util de aplicat pentru fiecare adult, măcar o dată. Pune lucrurile într-o perspectivă nouă și câteodată chiar neașteptată…

Aș zice că fiecare dintre noi avem mai mult de un lucru de învățat în viața asta și cel puțin două lucruri de făcut.

De ce e importantă educația alternativă?

Aș răspunde aici cu două lucruri. Primul ar fi ritmul de schimbare al lumii în care trăim. Dacă ne uitam la câte schimbări au adus numai ultimii 10 ani, ne dăm seama că noi habar nu avem cu ce realitate se vor confrunta copiii noștri ca adulți, adică prin anii 2030 – 2040! Ceea ce putem și trebuie să facem este să îi pregătim să devină inovatori, creatori pentru lumea lor. Și asta este dificil de făcut în sistemul tradițional.

Cel de-al doilea lucru este faptul că noi, oamenii, suntem diferiți, iar copiii de azi cu atât mai puțin pot fi înghesuițiîn niște șabloane. Ei au nevoie să ia contact cu modele diferite, cu oameni diferiți, cu domenii diferite, astfel încât să se poată înțelege pe ei înșiși mai bine. Așa vor ști să ia deciziile bune pentru ei, atunci când va fi nevoie. 

Atunci când te-ai alăturat echipei Științescu Hub care era viziunea voastră și unde voiați să ajungeți? S-a schimbat ceva pe parcurs?

Științescu Hub a fost creat pentru inovare. Ce ne-am propus noi de la început a fost să încurajăm pasionații de științe, tehnologie și nu numai să își transforme ideile în proiecte și apoi în fapte. De ce? Pentru că dacă vrei cu adevărat să produci schimbare, trebuie să creezi o sinergie, să-i încurajezi pe cei care pot, dar nu știu exact cum, să iasă în față, să transmită pasiunea lor mai departe, către copii și tineri. De aceea, printre membrii fondatori ai Hubului se regăsesc deopotrivă oameni care lucrează în educație și specialiști în tehnologie. Avem și un membru care încă nu ajunsese la majorat anul trecut, când am înființat Hubul și care este cumva mesagerul acestei generații surprinzătoare.

Viziunea noastră este în continuare aceeași, am facut primii pași, în sensul că Științescu Hub este acum locul acela unde părintele poate veni cu copilul să ia contact cu științele și tehnologia în mod diferit. Mai avem  încă mulți pași de urmat și suntem hotărâți să-i parcurgem pe toți. Am avut și o satisfacție neașteptată anul acesta, când un ONG de la Brașov ne-a propus un parteneriat în urma căruia s-a înființat Brașov STEAM Hub, după modelul Științescu Hub.

Perseverența și capacitatea de a lucra împreună fac întotdeauna parte din rețeta schimbării, după părerea mea.

Îți spun sincer, dacă aș fi părinte și ar trebui să aleg un singur curs/atelier din cadrul Științescu Hub, nu m-aș putea hotărî prea ușor la care să îmi trimit copilul. Tu ai vreun atelier preferat/de suflet?

Ah, aici e greu… Eu iubesc schimbarea și fiecare atelier nou care apare în Hub este o bucurie reală. Acum de exemplu urmează să înceapă Micii ingineri, în care copiii vor „construi” istoria mijloacelor de transport și abia aștept să văd primele obiecte făcute de mânuțele lor!

Sunt într-adevăr părinți cărora le este greu să aleagă. Propunerea noastră este să lase în seama copilului decizia. Poate testa un prim atelier și hotărăște el singur dacă i se potrivește sau nu. De cele mai multe ori, copiii trec pe parcursul unui an prin trei-patru module diferite.

Am locuit aproape 20 de ani în cartierul Turnișor și îți pot spune că Școala Generală 10 nu este chiar bine văzută printre părinți. Crezi că își vor schimba atitudinea odată cu introducerea aici a educației alternative prin Club 10?

Există câteva motive pentru care am ales o școală care „nu este bine văzută” și am să-ți spun două dintre ele. Cel mai important se referă la comunitate, pentru că în Turnișor, ca și în alte zone similare din Sibiu și din țară, școala poate deveni un motor de schimbare. Știu că pare idealist și că școlile sunt destul de înstrăinate de comunitate, in general. Dar ce-ar fi dacă începem să deformalizăm școala? Adică, să nu mai fie doar acel loc în care copiii merg la școală, să devină și un spațiu de evenimente, de întâlnire al comunității? Școala și ONG-urile care lucrează în zonă pot face mult mai multe împreună decât separat și, în timp, părinții pot deveni participanți activi în schimbare. Club10 crează contextul pentru o colaborare stabilă care să genereze o schimbare pe termen lung în comunitate.

Un alt motiv este legat de învățare. Este domeniul meu preferat și toate studiile arată că mediul are foarte multă importanță în procesul învățării. Spațiul Clubului este gandit nonformal, creativ și pentru mulți copii de acolo poate fi cel mai frumos loc la care au acces. Știi probabil că pentru multe familii ale copiilor care vin la Școala 10 situația socio-economică este dificilă, sau chiar  dramatică. Eu știu sigur că nu există copil needucabil, iar crearea contextului potrivit pentru învățare este o parte importantă din soluție.

Aș mai preciza faptul că Științescu Hub și Club10 răspund unor nevoi diferite și de aceea nu se suprapun ca activități.

Cum de ați ales Școala 10? Sau a fost o alegere a Inspectoratului Școlar? V-a luat mult timp să convingeți instituțiile că este nevoie de acest program?

Cred că mai degrabă Școala 10 ne-a ales pe noi. Asta s-a întâmplat în urmă cu 2 ani, după ce am finalizat o cercetare mai amplă a catedrei de psihologie a ULBS cu privire la aptitudinea de școlaritate. Foarte simplu spus, aptitudinea de școlaritate se referă la măsura în care un copil care începe clasa pregătitoare este capabil să facă față cerințelor primului an de școală. Am evaluat copii din școli centrale, școli din periferie și din mediul rural. Copiii înscriși în școlile din periferie au avut rezultatele cele mai slabe, semnificativ mai mici și decât cei din mediul rural. Cu alte cuvinte, acești copii pornesc deja cu un decalaj important, peste care se grefează ulterior toate celelalte probleme și de multe ori generează abandonul școlar înainte de clasa a VIII-a. Bineînțeles, una dintre școlile din studiul nostru a fost Școala 10.

Ei bine, când ai niște rezultate atât de evidente și dacă mai ești și psiholog, este un imbold serios să treci la acțiune. Împreună cu colegele participante la cercetarea amintită, am venit la Școala 10 prima oară cu propunerea, iar oamenii de aici au fost cu mintea deschisă și dornici să facem ceva împreună. Ușor, ușor am început să lucrăm cu copiii, însă abia anul acesta am reușit să obținem o finanțare care ne-a permis să transformăm sala de clasă într-un spațiu nonformal foarte frumos.

Pentru noi este un vis devenit realitate! Și de-abia începem… visul următor la rând!

Care a fost perioada de timp ce a trecut de la idee la implementare și care a fost parcursul necesar pentru aprobarea Club 10 de către inspectoratul Școlar / direcțiunea școlii?

Conducerea școlii a agreat ideea încă de la început pentru că avem obiective comune. A fost o bucurie și pentru ei că am reușit să amenajăm un spațiu nonformal într-o sală din incinta școlii. În plus, în Club10 se pot desfășura și ore din programul formal de școală al copiilor, dacă profesorul respectiv dorește să lucreze în mod diferit și spațiul Clubului îi este de folos. Avem permanent în minte că am creat acest spațiu pentru copii și ne bucurăm să îi avem cât mai mult timp în Club, indiferent că este o activitate de-a noastră, de-a școlii sau de-a unui alt ONG din zonă.

La acest club pot participa și copii din alte zone ale orașului sau care nu sunt înscriși la cursurile de zi a Școlii 10? Care sunt condițiile pentru a fi acceptați?

Pentru început, prioritate la înscriere au copiii care sunt elevi ai școlii și cei care locuiesc în zona Turnișor. Comunitatea, cu alte cuvinte. Există o singură condiție de acceptare: copilul să-și dorească să vină!

Spune-ne câte ceva despre planurile de viitor.

Ambele proiecte, Științescu Hub și Club10 trec la etapa următoare.

Științescu Hub se pregătește serios pentru anul 2018, pe care ni-l dorim spectaculos și cu multe surprize pentru copii, părinți și oamenii pasionați de educația STEAM (științe, tehnologie, inginerie, matematică) în general.

În Club10 vom seta învățarea pe principii diferite, pornind de la concepte precum Hole in the Wall sau Peace Corner, până la ateliere de gândire laterală, învățare prin joc și creativitate.

 

Mulțumesc.

Multumesc si eu!

În 4-5 noiembrie 2017, va avea loc la Sibiu evenimentul TEDxSibiu Challenging Tomorrow. Ziua de 4 noiembrie va fi marcată de conferința TEDxSibiu, care se va desfășura la Teatrul Gong, iar 5 noiembrie va aduce în fața sibienilor un concept nou – TEDxSibiu Adventures.

Tema evenimentului este Challenging Tomorrow și își propune să aducă în discuție provocările pe care le presupune ziua de mâine în diferite domenii precum educație, viață socială, artă, technologie, știință și altele.

Vă puteți înregistra aici: www.tedxsibiu.com.

 

Am stat de vorbă cu fondatorul Questo și am descoperit că totul a plecat de la Sibiu

Claudiu Petria și-a dat seama în urmă cu doi ani că amână fără rost ce vrea să facă el de fapt: să construiesc ceva remarcabil. Și-a dat demisia, s-a asociat cu câțiva prieteni și a dezvoltat aplicația prin care descoperi orașele și poveștile lor rezolvând ghicitori: Questo. După o investiție de 70.000 de euro și multă muncă, a lansat aplicația oficial la începutul anului, fiind deja descărcată de zeci de mii de oameni. Cu doar câteva zile în urmă, aplicația a primit titlul de Best Travel App în cadrul evenimentului eTravel Award.

Tot zilele trecute, Claudiu Petria a primit distincția “IAA Young Leader Award” în cadrul Galei Internaționale IAA Global ”Creativity Can Change The World” ceea ce m-a convins că nu trebuie să mai aștept până sâmbătă pentru a-l asculta în cadrul TEDx Sibiu așa că mi-am permis să îi iau un scurt interviu.

Întrebare: Cum ți-ai dat seama că trebuie să lași totul în urmă, job-ul cu carte de muncă și salariu sigur la sfârșit de lună și să începi să dezvolți pe cont propriu o afacere?

Răspuns: Grea întrebare fiindcă nu s-a întâmplat programat sau prestabilit. M-am gândit de mai multe ori la asta, dar de fiecare dată nu eram sigur că e momentul cel mai potrivit. Până într-o zi de decembrie, când mi-a zis că dacă nu fac nimic în direcția asta cel mai probabil nu va fi niciodată momentul potrivit :)).

Nu cred că mă înșel când spun că a trecut mai bine de un an de zile de când am făcut prima oară cunoștință cu Questo. Aflasem de aplicație de la Alex Govoreanu, sibianul nostru partener în dezvoltarea ei. Atât de mult ați muncit până ați scos-o la lumină?

Exact! În Sibiu am avut primul traseu, făcut de Alex, co-fondator Questo. Cum traseele noastre sunt construite de către locanici, cu povești și recomandări de la aceștia, cel mai bun loc din care puteam începe era Sibiul. După ce am avut primul quest gata și am creat primul demo al aplicației, am început să o testăm. Oamenilor le-a plăcut și am mers mai departe cu dezoltarea interfeței pentru exploratori. Apoi am lucrat la tool-ul prin care se construiesc trasee și acum începem să îl deschidem către oameni. Acum Questo nu mai e doar o aplicație de mobil. Questo e o platformă în care oricine se poate implica să ajute la dezvoltarea comunităților locale prin turism. Fie că ești explorator și folosești aplicația care te duce și îți arată orașul prin ochii localnicilor și îți spune povești autentice, fie că ești creator de quest-uri și ajuți ca poveștile și locurile să fie cunoscute.

Din 2011 am dezvoltat și eu un program de teambuilding ce folosește povești și informații interesante ce te îndrumă în vizitarea orașului Sibiu într-un mod inedit (numit Tag the Flag). Am avut de atunci zeci de grupuri din toată lumea ce au trecut “probele” pentru a descoperi orașul așa că sunt în măsură să spun că prinde foarte bine genul acesta de ghidaj turistic. V-ați făcut o statistică despre numărul de descărcări și kilometri parcurși de către turiști? Care e target-ul vostru?

Foarte faină ideea ta! Acum când vei vrea să mai organizezi activități de genul acesta vei putea să o faci mult mai simplu prin Questo. Avem inclusiv posibilatatea să punem quest-uri private, care să fie accesibile doar pe baza unui cod, cod pe care îl poți da participanților la o anumită activitate.

Legat de cifre, din mai, de când am lansat aplicația, avem peste 6 000 de exploratori pe cele 15 trasee din țară. Ca distanță parcursă de către ei, depășim 17 000km și am spus până acum peste 10.000 de povești.

Acum, cu schimbarea vremii, ne mutăm indoor, în mod special în muzee unde avem câteva trasee foarte faine și unde lucrăm cu mai multe muzee la construirea unora noi, așa că distanțele parcurse vor fi un pic mai scurte.

Bănuiesc că știți dacă aplicația este preferată de către turiști sau chiar de localnicii dornici să își descopere orașul.

Bănuiala ta e foarte corectă. Că tot vorbeam de primul traseu, ““Cele 7 turnuri ale Sibiului” a fost făcut de  peste 500 de exploratori care au putut să descopere povești mai puțin cunoscute sau locuri în care merită să mergi, cum ar fi Syndicat Gourmet, un restaurant în care ai parte de o experiență autentică. Localnicii sunt foarte surpriși că descoperă povești faine despre locuri prin care au trecut de sute de ori sau chiar locuri din orașul lor despre care nu știau. Iar turiștii sunt încântați că au un mod interactiv de a vedea orașul, de a-l vedea prin ochii localnicilor. Iar cu toții sunt foarte încântați de modul în care se întâmplă exploarea, fiindcă sunt prinși într-un joc în care trebuie să rezolve tot felul de ghicitori ca să poată primi povestea. Aceste ghicitori au și ele rolul lor în toată experiența exploratorului, fiindcă ele sunt scrise în așa fel încât să nu stai cu ochii în telefon ci să cauți cu privirea detalii în mediul prin care te plimbăm, detalii pe care de cele mai multe ori le trecem cu vederea.

Aplicația este gratuită pentru Android și iOS. Totuși, cum sperați să câștigați financiar de pe urma aplicației? Care e strategia voastră?

Pentru utilizatori, aplicația este gratuită și va ramâne așa. În același timp, vom oferi abonamente lunare acolo mici afaceri care se vor afla pe treaseele noastre. În plus, vrem să deschidem platforma noastră înspre ghizii de turism, care o pot folosi pentru a-și plimba proprii clienții într-un mod mai interactiv. De asemenea, avem posibilitatea de a pune quest-urile private și aici avem discuții cu diferite companii care pot să-și facă activități de teambuilding prin Questo. De curând avem pregătite și oferte de licențe pentru administrațiile locale, care își pot digitaliza prin Questo patrimoniul turistic și cultural oferind experiențe interactive localnicilor și turiștilor.

Aveți investitori sau sponsori care au încredere în viitorul aplicației?

Încă de la lansare am reușit să atragem parteneri în jurul proiectului. Am construit 3 quest-uri personalizate pentru Drumul Cetăților (aplicație dezvoltată de către Bitdefender) și am făcut cel mai mare instawalk împreună cu Samsung România. Avem parteneriate cu mai multe ONG-uri din zona de turism, implicare în comunitate, cultură și patrimoniu, dar și cu facultăți și universități.

Deja ați început să lucrați la ghiduri turistice pentru orașe din Europa de Vest. Cum este primită aplicația acolo?

Într-un cuvant: wow! Am fost luna acesta în Olanda unde am discutat cu mai multe comunități de acolo despre Questo, iar feedback-ul a fost foarte bun. Fiind vorba despre o țară cu un puternic spirit comunitar, ideea de promovare a orașelor așa cum o face Questo a fost primită foarte bine. Dincolo de aspectul de joc din aplicație, cei cu care vorbim din afară României sunt încântați de modul în care aplicația poate promova micile afaceri, ajutând astfel la dezvoltarea comunității locale. În concluzie, suntem foarte entuziasmați de extinderea în Europa pentru că avem un produs cerut acolo.

Spune-ne câte ceva despre planurile de viitor.

În perioada următoare avem doua obiective principale. Pe de o parte ne dorim să atragem în aplicație cât mai mulți creatori de quest-uri, care să ne ajute să ducem aplicația oriunde pe glob. Apoi, totodată vrem să punem Questo în mâinile cât mai multor turiști și localnici care vor să exploreze lumea altfel. Așadar, va urma o perioadă intensivă de promovare.

Mulțumesc.

Noi mulțumim!

În 4-5 noiembrie 2017, va avea loc la Sibiu evenimentul TEDxSibiu Challenging Tomorrow. Ziua de 4 noiembrie va fi marcată de conferința TEDxSibiu, care se va desfășura la Teatrul Gong, iar 5 noiembrie va aduce în fața sibienilor un concept nou – TEDxSibiu Adventures.

Tema evenimentului este Challenging Tomorrow și își propune să aducă în discuție provocările pe care le presupune ziua de mâine în diferite domenii precum educație, viață socială, artă, technologie, știință și altele.

Vă puteți înregistra aici: www.tedxsibiu.com.

 

The Big Picture Festivalul Medieval 2016

Zilele trecute mi-am petrecut destul de multe ore la Festivalul Medieval „Cetăţi Transilvane” din Sibiu alături de ceilalţi 30.000 de spectatori ce au trecut prin festival în cele 3 zile de weekend. Pţa. Mare a fost amenajată mai bine chiar şi ca anul trecut, delimitându-se destul de bine de data asta zona comercială de cea de festival, ateliere şi spectacole. Trupe din România, Spania, Serbia, Bulgaria și Ungaria au prezentat zeci de momente de animație stradală, spectacole de dansuri medievale, concerte de muzică medievală, spectacole de teatru, demonstrații de luptă și spectacole pirotehnice.

Am fost prezenţi pentru câteva ore/zi şi cu cabina foto TakeaSmile.ro, cu ajutorul căreia oricine îşi putea face o poză costumat în haine medievale, plecând acasă cu fotografia tipărită pe loc.

Mai jos, ca în fiecare an, vă prezint Festivalul Medieval „Cetăţi Transilvane” în imagini surpinse de fotograful oficial al festivalului, Ovidiu Matiu.

fmct-day1 (59) fmct-day1 (65) fmct-day1 (70) fmct-day1 (76) fmct-day2 (2) fmct-day2 (15) fmct-day2 (29) fmct-day2 (32) fmct-day2 (50) fmct-day2 (55) fmct-day2 (62) fmct-day2 (63) fmct-day2 (67) fmct-day2 (69) fmct-day2 (73) fmct-day2 (76) fmct-day2 (77) fmct-day2 (88) fmct-day2 (98) fmct-day2 (124) fmct-day2 (127) fmct-day2 (133) fmct-day2 (140) fmct-day2 (142) fmct-day2 (143) fmct-day2 (150) fmct-day2 (164) fmct-day2 (167) fmct-day2 (174) fmct-day2 (175) fmct-day2 (181) fmct-day2 (183) fmct-day2 (186) fmct-day2 (211) fmct-day2 (227) fmct-day2 (232) fmct-day2 (235) fmct-day2 (247) fmct-day2 (255) fmct-day2 (260) fmct-day2 (261) fmct-day2 (264) fmct-day2 (269) IMG_1295 IMG_1354 IMG_1371 IMG_1402 IMG_1455 IMG_1485 IMG_1494 IMG_4131 IMG_5362 IMG_5378 IMG_5390 IMG_5392 IMG_5400 IMG_5402 IMG_5465 IMG_5621 IMG_5633 fmct-day1 (3) fmct-day1 (11) fmct-day1 (15) fmct-day1 (26)

Parteneri: Complexul Naţional Muzeal ASTRA Sibiu, Hotel Ibis, Hotel Libra, Pardon Caffe Bistro, Image Video Broadcast, Takeasmile.ro, Parteneri media: Pro TV, Magic FM, Zile şiNopţi, Profil Cultural, Capital Cultural, Tribuna, Ora de Sibiu, Turnul Sfatului, Ştiri de Sibiu, Hermannstadter Zeitung şi blogul cemerita.ro.

TakeaSmile Photobooth cabina foto Sibiu (1) TakeaSmile Photobooth cabina foto Sibiu (2) TakeaSmile Photobooth cabina foto Sibiu (3) TakeaSmile Photobooth cabina foto Sibiu (4) TakeaSmile Photobooth cabina foto Sibiu (5) TakeaSmile Photobooth cabina foto Sibiu (6) TakeaSmile Photobooth cabina foto Sibiu (7)

Mai multe poze realizate cu cabina foto Take a Smile Photobooth gasiţi aici: www.facebook.com/takeaSmile.ro

UNTOLD Festival: rezultatele campaniei Pay with Blood

Aşa cum spuneam aici, aşteptam rezultatele campaniei „Pay with Blood” de la Untold Festival dar vă spun drept că nu credeam că vor atinge nişte cifre atât de mari. S-a scris de 129.121.728 (129 de milioane) de ori despre campanie în Social Media şi presa din întreaga lume a preluat ştirea despre cum oamenii donează sânge pe tărâmul lui Dracula 🙂

Felicitări celor de la Untold, sper că la anul să se mai poată ridica la nivelul impus chiar de ei în 2015. Pentru că a fost super huge ce au făcut anul ăsta.

Cum a fost la UNTOLD Festival 2015? O mică dezamăgire și câteva felicitări.

Mi-am dat seama în sfârșit ce aș fi schimbat la UNTOLD Festival anul acesta. Asta așa, ca să vă astâmpăr și setea de critică pentru că prea am tot lăudat festivalul în ultimele zile. Vă spun, însă, despre asta mai spre sfârșitul articolului, deocamdată vreau să vă arăt un scurt filmuleț ce am reușit să îl filmez și montez folosind doar un telefon mobil Samsumg Galaxy A5 și câteva aplicații gratuite. Este o a doua încercare de motare a unui clip pe telefonul mobil dar cred că a ieșit excelent având în vedere „condițiile”. Sper să vă placă… mi-a luat doar vreo 4 ore editatul 🙂

Pentru editare clip am folosit aplicația VivaVideo, pentru tăiat și editat fundal sonor am folosit MP3 Cutter și am încercat și un slow motion cu SloPro.

Revenind la dezamăgirea mea, mi-ar fi plăcut ca festivalul să fi fost amenajat așa cum dădea de înțeles prin promovarea pre-eveniment. Având în vedere că Untold s-a promovat cum că va transforma Cluj-Napoca într-un spațiu de poveste, unde personaje precum Balaurul cu Trei Capete, Dracula, Greuceanu, Ileana Cosânzeana, Împăratul Roșu, Prâslea cel Voinic, Muma Pădurii trec granița înspre lumea reală și prind viață pe ritmul muzicii, mă așteptam ca încă de la intrare să descopăr butaforii, balauri și animale supradimensionate.

Dar nu a fost să fie, doar sponsorii încercând pe alocuri să redea povestea asta prin amenajările standurilor și promoții specifice. Chiar îmi pare rău că organizatorii nu au tratat puțin mai atent subiectul amenajării festivalului în direcția asta, ar fi putut ieși ceva extra-uber-fain. Oricum, ideea a fost genială.

Untold Festival 2015_85
Pentru a se plia pe tematica festivalului, cei de la HTC au amenajat un escape room dintr-un… castel.

Că tot am ajuns la subiectul ăsta, sincere felicitări sponsorilor (și nu numai) pentru implicare. Pe lângă activările sponsorilor oficiali (citiți aici un articol foarte interesant despre asta), am descoperit la Cluj un oraș ce a trăit pe deplin pentru festival, multe magazine și restaurante oferind reduceri dacă aveai brățară de acces la Untold Festival, chiar dacă acestea nu erau printre parteneri. La fel, am descoperit că brandurile mari locale știu să își susțină orașul (aici vorbesc în special de Ursus și Banca Transilvania, cei mai mari sponsori din festival). Bravo!

Despre UNTOLD 2015 ați avut destule povești pe Facebook, poze puteți vedea aici așa că… ne vedem la UNTOLD Festival 2016!

Cum au fost primele doua zile la Untold?

Untold Festival m-a luat putin pe nepregatite si a dat cu sentimentele mele de pamant in asa hal incat imi va lua ceva timp sa imi revin. Obisnuit fiind cu festivaluri si in special cu cele organizate in mijlocul oraselor, imi facusem inca de acasa o imagine de ansamblu despre ce ar fi trebuit sa insemne Untold Festival. Cand colo, ce sa vezi, Cluj Napoca e cu 10 clase peste orice oras din Romania in ceea ce priveste infrastructura si probabil ca intrece si multe orase de peste granite.

20150731_231935

Cu un stadion mai mult decat atragator si o sala polivalenta minimalista si incapatoare, ambele descrise deocamdata ca nou-construite, zona in care este organizat Untold concureaza cu sanse mari la titlul de „cel mai potrivit loc” pentru un festival ce si-a propus sa adune peste 50.000 de oameni/zi. Parcul destinat recreerii, lacul din apropiere si aleea ce s-a transformat timp de 4 zile intr-un mini-orasel cu zeci de atractii, toate astea puse la un loc este egal cu „Wow!”

Fara exagerare, in putine momente mi-am spus ca eu as fi facut altfel un anumit lucru, dupa ceva ore de cautari. Poarta de acces am strabatut-o in doar cateva secunde, cardul „de cumparaturi” l-am ridicat in fix 12 minute iar prima bere am cumparat-o in tot atata timp cat mi-a trebuit sa ridic paharul de plastic (personalizat) de pe tejghea. Fara cozi inconfortabile si fara pic de nervi.

Eu am venit la Untold Festival pentru spectacol si, har Domnului, am primit ce mi-am dorit. Atmosfera este una super-energizanta, jocurile de lumini, fumul, confetiile, artificiile si focul facandu-si treaba pe alocuri mai bine chiar si decat le este scris in instructiuni. Stiu, toate astea costa dar… note to myself: MERITA!

Mai sunt doua zile de Untold Festival asa ca lasati tot ce faceti si miscati-va la Cluj. Nu conteaza ca nu va place DJ-ala, festivalul este un exemplu si trebuie sa vedeti cat de sus a fost ridicata stacheta pentru a nu mai accepta pe viitor organizare gen Robbie Williams.

Gata, sunt pregătit de Untold!

Mi-e dor de Cluj şi mi-e dor de un festival mare. Pregătirele sunt aproape gata şi mă simt deja într-un hamac la UNTOLD Festival.

Untold is Coming! #4So, about the Main Stage. How about 70 x 18 meters? #untoldiscoming

 

Campania de promovare de până acum a fost excelentă aşa că merg la Cluj cu aşteptări foarte mari. Ştiu că nu are ce să nu fie bine mai ales că şi vremea se arată bună, fără şanse de ploaie. În plus, avem aşa: International Tattoo Expo, sărituri în tandem cu paraşuta, airsoft şi tiroliană, cinema outdoor, colțul românesc, Fashion Story at UNTOLD… plus peste 10 scene cu muzică timp de 4 zile şi 4 nopţi.

De reţinut:

Programul UNTOLD Festival se găseşte pe site-ul www.untoldfestival.com sau prin aplicaţia pentru mobil unde îţi poţi chiar şi programa concertele la care vrei să ajungi în aşa fel încât să nu-ţi mai baţi capul cu programul. Cele mai mari nume de anul ăsta sunt: Avicii, David Guetta, John Newman, Fedde Le Grand, ATB şi eu am pus ochii chiar şi pe câteva trupe româneşti pe care nu le-am mai văzut de mult live. Oricum, în total sunt peste 175 de artişti deci va fi puţin greoi de ales 🙂

Ne vedem la UNTOLD Festival!

Pay with Blood @ Untold

Se pare că pentru un bilet la UNTOLD Festival se fac lucruri care nu se spun… cum ar fi să îţi plăteşti biletul cu propriul sânge 🙂

Campania “Pay with blood” lansată de UNTOLD Festival în parteneriat cu INTS îşi doreşte să încurajeze donărea de sânge, în România doar 1,7% dintre noi devenind donatori, fiind pe penultimul loc din Europa la numărul de donatori activi de sânge.

Pay with blood

Dacă în perioada 14-24 iulie 2015 donezi sânge la centrele regionale și județene de transfuzii şi completezi formularul de donator de pe www.untoldfestival.com, primeşti reducere la abonamentele UNTOLD iar dacă donezi sânge la caravana mobilă din Parcul Herăstrău (Bucureşti, 17-19 iulie) ori la Centrul de Transfuzie Sangvină din Cluj-Napoca (20-21 iulie), primeşti pe loc bilete la festival.

După toată campania asta, vreau să aflu rezultatele. Nu de alta dar am văzut alte campanii asemănătoare ce au schimbat un întreg sistem legat de donarea de sânge ceea ce cred că se poate face şi la noi.

Ofer o invitaţie de o zi la UNTOLD Festival. În oricare zi vrei tu…

Astăzi s-a anunţat line-upul pe zile la UNTOLD Festival:

Ce cred că e de subliniat e faptul că s-au pus în vânzare şi bilete de o zi pentru cei ce nu pot ajunge la tot festivalul (click aici pentru detalii).

Eu mi-am ales ziua preferată de la UNTOLD Festival. Asta dacă aş merge la festival doar pentru o zi dar cum nu se va întâmpla asta [insert here emoticon fericit], nu ştiu dacă merită să vă spun preferata mea. Spun doar că o să fac ping-pong între scene până cât totul o să devină out of my head. O să încerc să get wild şi să PATT (party all the time). Iar când nu voi mai putea, o să strig că am o beautifule life! V-aţi prins? 😛

Concurs

E timpul să vă alegeţi şi voi ziua preferată de la UNTOLD Festival. Asta dacă vreţi să câştigaţi o invitaţie de o zi… pentru că începând de acum şi până miercuri, 3 iunie, ora 20:00, puteţi să spuneţi în comentarii la acest articol care este ziua voastă preferată de la UNTOLD Festival şi intraţi în concursul în urma căruia puteţi câştiga o invitaţie de o zi (oricare zi vreţi voi) la festivalul ce va avea loc la Cluj Napoca în perioada 30 iulie – 2 august 2015. Câştigătorul va fi desemnat prin tragere la sorţi.

UNTOLD Festival

Deci, să reluăm datele importante:

  • care e ziua ta preferată de la UNTOLD Festival? Poţi vedea la începutul articolului line-upul pe zile
  • răspunde printr-un comentariu la acest articol până în 3 iunie ora 20:00
  • baftă!
  • aşteaptă confirmarea că ai câştigat o invitaţie de o zi la festival
  • felicitări!

Aş prefera să comentaţi cu contul de Facebook pentru a putea lua legătura mai uşor cu voi dar dacă nu vreţi ori nu aveţi cont de Facebook, aveţi grijă să completaţi o adresă de email validă în câmpul de mai jos de la comentarii. 

P.S. Ziua mea preferată e sâmbătă… dacă cumva nu v-aţi dat deja seama.

[LATER EDIT 05.06.2015]

Concursul s-a terminat. Pentru desemnarea câștigătorului a fost folosit sistemul random.org. Acesta este Vlad Vladinski. Felicitări!

UNTOLD Festival o să fie mare!

Pfuu, UNTOLD Festival (30.07-20.08.2015) o să fie chiar impresionant la Cluj-Napoca, organizatorii anunţând astăzi o nouă serie de artişti confirmaţi, în completarea celor aproximativ 30 pe care îi ştiam deja. Selecția noilor artiști a fost realizată având la bază preferințele exprimate pe www.untoldfestival.com de peste 40.000 de persoane.

Astfel, avem aşa: ARMIN van BUREEN (singurul artist care a fost desemnat de 5 ori DJ-ul nr. 1 în lume), DIMITRI VEGAS&LIKE MIKE (locul 2 în lume, la momentul actual, conform Dj Mag Top 100 DJs), Tom Odell, John Digweed, Sharam, Nic Fanciulli, Satoshie Tomiie, Duke Dumont, Michael Calfan, Lost Frequencies, Avicii, David Guetta, ATB, Fedde le Grande, Tinie Tempah, John Newman, Patrice, Dj Premier, AronChupa, Foreign Beggars, Wilkinson, ANDYC şi mulţi alţii.

Şi când spun mulţi alţii spun edm, trance, hip-hop, pop-rock dar şi… retro. BONEY M, CULTURE BEAT și MR. PRESIDENT vor aduce în festival ritmurile anilor ’80-’90 🙂

PRE-SALE – 259 lei plus taxe în rețeaua Eventim şi abonamente VIP la 449 lei, acestea asigurând accesul în toate cele 4 zile de festival, la toate cele 10 scene. 

O să fie interesant şi pentru că UNTOLD Festival promite o lume vizuală care va transforma Cluj-Napoca într-un spațiu de poveste, unde personaje precum Balaurul cu Trei Capete, Dracula, Greuceanu, Ileana Cosânzeana, Împăratul Roșu, Prâslea cel Voinic, Muma Pădurii vor fi insuflețite prin decoraţiuni și amenjări tematice în cadrul festivalului. Promit un articol before & after cu spaţiile din festival.

untold festival

UNTOLD Festival este proiectul major de divertisment al programului Cluj-Napoca 2015 – Capitala Europeană a Tineretului, organizat de Federaţia SHARE Cluj-Napoca în parteneriat cu organizaţia Student Plus, fondator al Federaţiei SHARE Cluj-Napoca.

Banca Transilvania este Partener Oficial al acestui festival.

Cum a fost la „Imposibilităţi”? Nimic nu este imposibil.

Poze Cristian Gog imposibilitati (14)

Îl urmăresc pe Cristian Gog de câţiva ani, cu mult înainte să fie cunoscut după câştigarea „Românii au talent” şi întotdeauna mi-am dorit să-l urmăresc live, în faţa mea. Şi iată că am avut ocazia aseară, văzându-l pe scenă în faţa unei săli pline de pasionaţi de magie şi mentalism.

Mai mult decât atât, am participat la un număr de-al lui prin care mi-a demonstrat că Diana mea are vedenii, aşa cum bănuiam de mult 🙂

Cristian Gog a reuşit s-o facă pe Diana să vadă lucruri ce nu existau în realitate, să aibe mirosuri imposibile şi chiar să creadă că zboară, că e puternică sau că poate să facă orice dacă-şi doreşte cu adevărat. Asta a fost şi tema spectacolului… nimic nu este imposibil! Ceea ce cred că a fost un mesaj direct adresat Dianei, mie, ţie… dacă îţi doreşti cu adevărat ceva, dacă îţi pui mintea la contribuţie, poţi face absolut orice. Contează doar să vrei cu adevărat şi să nu renunţi.

Aşa că, dacă sunteţi din Târgu Mureş sau Braşov, vă recomand să mergeţi să-l vedeţi şi voi pe Cristian Gog în acţiune. Azi, marţi, la Tg. Mureş şi miercuri la Braşov.
Spectacolul e impresionant!

Poze Cristian Gog imposibilitati (10)Poze Cristian Gog imposibilitati (3) Poze Cristian Gog imposibilitati (7) Poze Cristian Gog imposibilitati (13)

Câte ceva despre personajele filmului Usturoi

În orice film vedem nişte personaje care în afara platoului de filmare sunt cu totul alte personalităţi decât cele pe care noi, spectatorii, ajungem să le cunoaştem. Vineri am văzut filmul „Usturoi” al sibianului Groparu iar prima întrebare adresată din public imediat după ce s-a terminat filmul a fost: „Nu mi-am dat seama dacă povestea e adevărată sau nu. Personajele sunt reale?”. Şi pe bună dreptate… nu-ţi dai seama.

Usturoi_Teatru Gong@Gabriela Cuzepan (8) Foto: Gabriela Cuzepan

Sebastian Topan este un copil ce provine dintr-o familie săracă şi cu toate astea a câştigat premiului de Cel Mai Bun Actor la Festivalul Judeţean de Teatru pentru Elevi din jud. Sălaj, ediţia 2011. În continuare doarme într-o cameră micuţă alături de părinţi şi alţi 4 fraţi. Pentru că atâta au.

Darius Stoica este un copil rom norocos ce e trimis de către părinţi la diverse şcoli pentru o educaţie cât mai bună. E violonist şi pianist şi are deja nenumărate trofee de la concursuri muzicale. El joacă rolul lui Eremia în film.

Cel mai natural dintre toţi cei din film a fost, pe departe, Gabriel Oană aka Gaben. E învăţat cu camera pentru că are în spate ani grei de vlogging dar trecând peste asta, am impresia că rolul lui a fost unul de moment… tare greu le-o fi fost scenariştilor când au văzut că nu ţine cont de textul pregătit pentru el : ))

 

Radu Valentin Băzăvan (aka Groparu) este şi el un adevărat personaj. Deşi nu se vede în film, rolul lui a fost cel principal… cheltuindu-şi pentru realizarea filmului „Usturoi” banii ce erau destinaţi (înainte de a se apuca de visul ăsta) unui nou apartament în care trebuia să se mute cu familia. El, familia, rudele şi toţi cei ce-l cunosc speră ca, o dată cu lansarea filmului, să obţină nişte sponsorizări care să acopere cheltuielile de producţie şi care să-i aducă… linişte în familie 😛

Aşa să îl ajute cel de sus! Pentru că merită o răsplată după 30 de luni de muncă.

Avis 3000, Pro Hunedoara

Ieri, de dimineata, am vazut la Hunedoara ferma de pui de la Avis 3000, apoi niste oua in incubatoare dupa care niste gaini albe, pui galbeni, la pranz am mancat oua de gaina iar pe dupa-masa am vizitat gainile ouatoare. Dupa toate astea, cu totii am jurat ca vreme de vreo luna nu mai vrem sa vedem oua sau gaini. Dar seara ne-am batut pe pulpele de pui la gratar facute de Sebi, ceva in genul asta 🙂 Nu stiu cum si de ce dar asa o pofta de pui am avut de n-am putut rezista.

Iar acum, in timp ce scriu randurile astea, inexplicabil, macanc ompleta din oua de pui.

Avis 3000 este cel mai mare producator de oua din Transilvania, cu 100.000 oua/zi.

Banuiesc ca nu vreti s-o mai lungesc prea mult cu date si cifre asa ca va pun doar doua clipuri cu puii ce ajung de aici

aici
proHD-fabricat in Hunedoara33
sau aici
proHD-fabricat in Hunedoara34
trecand (unii dintre ei) si pe aici

PRO HD – Fabricat în Hunedoara este un eveniment organizat de Sebastian Bârgău,Denisa Bârgău şi Călin Bobora, în colaborare cu Camera de Comerţ şi Industrie Hunedoara şi susţinut de AVIS 3000CarpatcementRECOM SID Hunedoara şi Aqua Sara / Aqua Sara Facebook. Parteneri: PRO HDKooperativa 2.0Vila FlamingoGlasul Hunedoarei.

PRO HD – Fabricat în Hunedoara

Brum, brum… plecăm la drum 🙂

De obicei articolele de genul ăsta le începeam cu „lipsesc câteva zile” aşa că de data asta încerc să fiu mai original spunând „zilele astea voi fi mai prezent online”. Şi nu glumesc. Până sâmbătă sunt invitat la evenimentul PRO HD – Fabricat în Hunedoara aşa că voi posta mai des pe Facebook, Twitter şi Instagram. Evident că şi pe blog voi scrie despre…

banner Pro HD

PRO HD – Fabricat în Hunedoara este un eveniment organizat de Sebastian BârgăuDenisa Bârgău şi Călin Bobora, în colaborare cu Camera de Comerţ şi Industrie Hunedoara şi susţinut de AVIS 3000Carpatcement,RECOM SID Hunedoara şi Aqua Sara / Aqua Sara Facebook. Parteneri: PRO HDKooperativa 2.0Vila FlamingoGlasul Hunedoarei.

Ce ştiţi voi despre Scandia şi Compa?

Aseară am fost invitat la emisiunea Raluca&Răzvan şi, printre altele, am vorbit puţin şi despre Turul Bloggerilor în cadrul Campaniei Produs în Sibiu organizat de către cei de la Asociaţia Produs în Sibiu împreună cu ziarul Sibiu 100%.

Răzvan Marcu a povestit cum a rămas el uimit de cât de mult s-a schimat Compa după privatizarea din 1999. Compania are aproape 130 de ani de viaţă aşa că noi o ţinem minte ca fiind o fabrică cu mulţi angajaţi care dădeau la strung şi făceau greve peste greve imediat după ’90.

Privatizarea a adus clienţi foarte importanţi din toată lumea, producând tot felul de echipamente pentru maşini pentru întreaga lume… doar pentru Dacia noastră nu (zicea el) 🙂 Eh, ţin să-l uimesc şi eu pe Răzvan – Dacia Renault este printre clienţii Compa. Pe lângă Dacia, clinţi mai sunt şi Bosh, Faurecia, Daikin, Emerson, Fuji Kiko, Honeywell şi alţii… aducând companiei vânzări de aproape 500 de milioane de lei anual (din care 82,09% pentru export).

SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC
 

Dar cel mai mult m-a uimit vechea companie Scandia. Cu o vechime de 91 de ani, Scandia devine în 2001, după o licitaţie publică, companie privată 100%. Nu mi-e ruşine să recunosc că habar nu aveam că din 2010 s-a mutat întreaga fabrică undeva la ieşirea din Sibiu, în urma unei investiţii de peste 40 de milioane de euro. Nu mi-e ruşine pentru că am observat că nimeni din grup (nici chiar sibienii) nu ştia acest lucru.

De ce spuneam că de vizita la Scandia am rămas cel mai impresionat din tot turul „Produs în Sibiu”?
Păi… dacă aţi vedea cât de mare este (peste 17.000 mp spaţiu de producţie) şi cât de moderne sunt echipamentele, birourile şi tot ce înseamnă Scandia, aţi rămâne şi voi cu gura căscată. Mi-a plăcut mult acolo, trebuie s-o spun. Din păcate, nu am avut posibilitatea de a fotografia sau filma în spaţiile de producţie dar câteva poze din birouri tot vă pun.

Scandia este cel mai important producător de pate din ţară, avâd o cotă de piaţă de 40,80% din tot ce înseamnă vânzări de pate. Şi de curând au scos pe piaţă şi pate Disney pentru copii. Ideea e îndrăzneaţă, reţeta este făcută special pentru copii şi ambalajul are în interior şi puzzleuri pentru cei mici. O să-l testez pe nepotul meu şi o să vă zic dacă o să aibe succes 😀

produs in sibiu scandia compa_09 produs in sibiu scandia compa_01 produs in sibiu scandia compa_02 produs in sibiu scandia compa_03 produs in sibiu scandia compa_04 produs in sibiu scandia compa_05 produs in sibiu scandia compa_06 produs in sibiu scandia compa_07 produs in sibiu scandia compa_08

Produs în Sibiu” este o campanie realizată de Asociaţia Produs în Sibiu împreună cu ziarul Sibiu 100%.

Companiile „de familie” de la Produs în Sibiu.

Cum ar fi să te trezeşti într-o dimineaţă cu gândul să-ţi faci o firmă de produs umeraşe, muştar sau echipamente din inox pentru abatoare? Ai avea tupeul să te gândeşti la aşa ceva? Ţi s-ar părea realizabilă şi profitabilă investiţia?

Umeraşe – un obiect neinteresant pentru 99,99% dintre oameni a reuşit să aducă fraţilor Mainetti o afacere ce acum cuprinde peste 40 de fabrici în toată lumea, pe toate continentele. Fraţii Mainetti sunt cei care au realizat primul umeraş de plastic din lume (în 1962), umeraş de plastic ce acum se produce şi la Sibiu. Mainetti scoate pe bandă câteva zeci de milioane umeraşe pe an din fabrica de la Sibiu. Aici se produc 2300 de modele de umeraşe, doar un singur utilaj producând 15.000 umeraşe pe zi, în 3 schimburi.

Materia primă se aduce de afară şi producţia este majoritar pentru export.

SONY DSC  SONY DSC  SONY DSC  SONY DSC SONY DSC SONY DSC

Muştar – s-a gândit vreodată cineva că poate face o afacere bănoasă cu muştar? Sitemani a început să producă muştar şi ketchup în garajul socrilor iar acum, după 15 ani, este o fabrică modernă ce produce pentru hipermarketuri şi care exportă produse tradiţionale (zacuscă făcute ca pe vremuri).

Materia primă se aduce din Banat şi din export. Borcanele pentru zacuscă vin din Germania, maşinăriile sunt făcute la comandă de către o firmă ungurească (la noi nu s-au găsit firme interesate) iar 80% din producţie este destinată consumatorilor români.

produs in sibiu_54 produs in sibiu_62 produs in sibiu_63 produs in sibiu_65 produs in sibiu_41 produs in sibiu_42 produs in sibiu_43 produs in sibiu_45 produs in sibiu_47

Echipamente pentru abatoare – familia Roşu a început cu producţia de încălţăminte şi marochinărie într-un spaţiu a unei fabrici de metale. După 7 ani, au hotărât să cumpere întreaga fabrică şi cu ocazia asta şi-au trecut în domeniul de activitate şi executarea şi montarea confecţiilor metalice (asta pentru că au fost obligaţi prin contractul de achiziţie să păstreze angajaţii vechii fabrici). Lucrul ăsta a adus firmei Roşu oportunitatea de a realiza şi astăzi echipamente şi accesorii din inox…pentru abatoare. Fiind probabil singura firmă din România specializată pe acest domeniu, a ajuns să şi exporte.

Materia primă este adusă de afară, la noi nu se mai găseşte inox.

Produs în Sibiu” este o campanie realizată de Asociaţia Produs în Sibiu împreună cu ziarul Sibiu 100%.

FOCUSaţi-vă pe muzică în weekend

Ştiu cum a luat naştere festivalul ăsta. Ştiu şi primele poveşti de acum vreo doi ani din Music Pub despre ce şi cum să fie. Ştiu şi că va fi bestial în weekend.

Aştept fetele să leşine la Grimus, aştept ca eu să fiu iar impresionat de Moonlight Breakfast şi Travka, aştept să-l revăd pe Sebi cântând în The Noise, vreau să o aud în sfârşit pe Coralie de Gonzaga şi mai ales aştept atmosfera de festival.

Ne vedem la Focus Festival.

Program Focus

Viaţă agitată vs. Parcul Dendrologic de la Simeria

Mi-am dat seama zilele trecute (mai exact la Vizită în HD) că am ajuns într-un nou stadiu al vieţii mele. Întotdeauna mi-a plăcut agitaţia, tot timpul am căutat să fac câte ceva, pot număra pe degete zilele în care am preferat să dorm de după-amiază pentru a mă relaxa. Pe scurt, sunt eram un om dinăla exact aşa cum îl descrie Denisa – agitat şi niciodată cu timp liber. Dar lucrurile se pare că se schimbă odată cu bătrâneţea.

  • Concediile le vreau concedii… eventual petrecute undeva într-un vârf de munte unde nici semnalul la telefon nu ajunge.
  • Duminicile le-aş vrea duminici… fără calculator şi fără muncă.
  • Nopţile le-aş vrea nopţi… cu somn mult, mult, cât mai mult.
  • Şi casa mea aş vrea să fie casă de vacanţă… undeva unde să mă pot relaxa pe deplin, exact ca la Parcul Dendrologic de la Simeria.

Bine, nu vă închipuiţi acum că aş vrea o casă ca cea din Parcul Dendrologic de la Simeria. Aş vrea liniştea aia de acolo, v-aţi prins.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Credit foto: Diana-Ribana

Bănuiesc că nu ştiaţi că există aşa un parc dendrologic în România (de fapt cel de la Simeria e unic la noi în ţară). Dar ştiţi ce? Parcă mă bucur că nu ştie multă lume de el… în felul ăsta rămâne ultra-liniştit, aşa cum l-am cunoscut şi-mi place mie. Deci mai bine nu mergeţi să-l vedeţi urmărind coordonatele 45.85671287812764, 23.010571897029877! Lăsaţi-l să se odihnească pentru că-i prea frumos aşa cum e.

Vizită în HD” 2013 este un eveniment organizat de Denisa şi Sebastian Bârgău şi HD Travel. Proiectul este susţinut de Primăria Oraşului SimeriaAgenţia de turism TOC InternaţionalBest Hotel HunedoaraCred ONGCastelulCorvinilorHD.ro,Webbusiness.ro. Partener media: săptămânalul REPLICA.

Vir-şli. Alergând pentru/după Virşli.

Tocmai ce m-a lovit un miros de virşli din frigider de-mi sare muştarul doar gândindu-mă cât de mult mă voi chinui apoi să scot mirosul din el. Nu-i bai însă, îi las la rece pentru a avea ce mânca cel puţin vreo două săptămâni de aici înainte.

În sfârşit papilele-mi gustative au făcut cunoştinţă cu Virşli. Acel virşli din carne de oaie (sau capră) în amestec cu carnea de porc ce are aspect de crenvurşti (adică preparaţi în perechi). M-am chinuit, ce-i drept, să memorez numele cârnăciorilor dar acum îmi iese (aproape) de fiecare dată fără nici să mă mai gândesc. Vir-şli. Virşli. Hai că nici nu-i greu.

VizitainHD01

Interesant este că bunătatea asta de carne nu se vinde şi la tarabele pieţelor bucureştene, aşa cum de exemplu găsim mai peste tot brânza de Sibiu sau pepenele de Dăbuleni. Virşli se găseşte strict în zona judeţului Hunedoara, mai exact în zona Haţegului şi zona Bradului, fiecare producător de virşli de aici având propria reţetă moştenită din moşi strămoşi. Încet, încet, însă, cred că vom vedea tot mai mult virşli pentru că prea mândri sunt hunedorenii de el, organizând chiar şi un festival la Castelul Corvinilor şi un semimaraton care să-l sărbătorească.

Aveam de gând să fac un concurs aici pe blog în urma căruia să ofer virşli unui cititor. Dar nu mă lasă inima stomacul! 😀

VizitainHD02

Vizită în HD 2013 a fost un eveniment organizat de Denisa şi Sebastian Bârgău şi HD Travel. Proiectul este susţinut de Primăria Oraşului SimeriaAgenţia de turism TOC InternaţionalBest Hotel HunedoaraCred ONGCastelulCorvinilorHD.roWebbusiness.ro. Partener media: săptămânalul REPLICA.