Pe unde călătoream la 20 de ani…

Povestesc puţin la început iar apoi am un concurs pentru voi…

La 20 de ani cutreieram ţara în lung şi-n lat. Umblam după evenimente, trăiri şi concerte. Am ajuns la Sighişoara (la Festivalul Medieval) şi Timişoara (la Undeground Festival), am mers la Bradu unde am îmbrăţişat cel mai gros copac văzut de mine vreodată (de 12 oameni a fost nevoie), am făcut grătare la Tocile (o zonă superbă) şi am petrecut revelionul la o cabană pe Valea Oltului unde, nu ştiu cum s-a întâmplat, nu am avut parte de zăpadă.

sighisoara2

Imediat după ce-am văzut mare parte din Transilvania, am ieşit pentru prima oară din ţară (la Florenţa) pentru un curs de-o săptămână în restaurarea monumentelor istorice. Apoi au urmat Grecia, Turcia, Franţa, Germania, Austria, Ungaria, Cehia, Spania, Anglia, Suedia şi Italia de mai multe ori. În total vreo 40 de oraşe din toată Europa. Nu cred că speram la 20 de ani să văd atât de multe chiar dacă de pe atunci visam la a călători liber peste tot prin lume.

Pe vremea aia, ce-i drept, era ceva mai greu să ieşi din ţară. Ţin minte prima ieşire şi cozile de la graniţă, percheziţiile şi mita  obligatorie la vameş :). Cu cât mă gândesc mai mult la drumul ăla cu autocarul îmi amintesc tot mai detaliat totul. Inclusiv cum am uitat un bajat în autocar şi-a trebuit să detectez şoferul pentru a mi-l recupera după 3 zile. O săptămână în Italia ce m-a făcut să mă îndrăgostesc de lejeritatea populaţiei de acolo.

Sunt curios ce vă amintiţi voi de la 20 de ani. Unde călătoreaţi la 20 de ani şi ce ţări plănuiaţi să vizitaţi? Care erau punctele de pe hartă ce le-aţi însemnat? Vă aştept poveştile în câmpul de comentarii de mai jos. Dar nu oricum… am de dat un premiu.

Cu ocazia sărbătoririi a 20 de ani de EXIMTUR (una dintre cele mai mari agenţii de călătorii din ţară) am primit un prosop şi o pernă de voiaj personalizate pe care aş vrea să vi le dau vouă, celor ce vă aduceţi aminte cu plăcere de excursiile de la 20 de ani. Sau dacă nu aţi avut excursii la vârsta aia, vă puteţi aduce aminte măcar de locurile ce plănuiaţi să le vizitaţi pe viitor. În 1 mai desemnez câştigătorul sau câştigătoarea aşa că hai… spor la povestit 😀

24 de comentarii la „Pe unde călătoream la 20 de ani…”

1. Mi-am adus aminte, citind cele scrise de mine pe unde că călătoream la 20 de ani…mai precis la 21 de ani. Parcă îmi aduc aminte… Înainte să „cârcoteşti” ceva…da, ştiu, a tecut ceva timp de atunci 🙂 …Am primit cadou de la ai mei o cameră video şi o excursie în Europa. O extravaganţă şi o extravacanţă! 🙂 Trei săptămâni…sau patru. Ungaria, Germania, Austria, Franţa, Olanda, Belgia, Cehia. Blitzkrieg! Cu toate astea mi-au rămas multe locuri în minte. În plus, mi-am găsit locul unde vreau să trăiesc atunci când voi fi în pensie…Ok, recunosc, sunt două locuri…încă nu m-am hotărât: un sătuc, Lancome în centrul Franţe, … sau Amsterdam 🙂 A fost prima mea excursie în „afară”. Am fost doar eu şi camera video. A fost extraordinar!

2. Cred ca mie imi este cel mai usor sa "imi aduc aminte" ce faceam la 20 de ani. Eu inca am 20 de ani si profit din plin pana in mai. Atunci va trebui sa incep sa imi amintesc de cum era la 20 de ani abia.

La aproximativ o luna dupa implinirea varstei de 20 de ani, am plecat ca in fiecare an cu bicicleta impreuna cu un gurp de elevi din liceul Brukenthal. In fiecare an organizez ca reprezentant al asociatiei Tura in Natura cu un profesor din liceu o excursie de cateva zile. Vara trecuta am fost 5 zile in "Transalpina". Superbe peisaje si atmosfera.
    Apoi, au urma 12 zile de mare. Am avut o calatorie cu trenul plina de peripetii si incidente cu oameni beti… se intampla… Am trecut peste si ne-am distrat la Costinesti cat am putut noi de mult.
    Am revenit acasa, unde nu trecea o saptamana de vara, fara sa facem excursii cu bicicletele, evident…
    In septembrie, am plecat pe urma cu familia sa cumparam masina din germania. Cumparatul masinii s-a transformat imediat si intr-un concediu bine-meritat de parinitii mei. Am fost in Tier, Stuttgart, Munchen ca zone mai cunoscute… Trecand prin Stuttgart, evident ca am mers cu sora mea la Europa Park. Trebuie sa nu iti placa arenalina, daca nu il vizitezi. Ne-am dat pe cele mai nebune rollercoastere din europa… Intr-un cuvant = ADRENALINA.
    Din Germania, am plecat catre Belgia, Luxemburg, Franta. Apropo de ce zicea Diana mai sus, eu as vrea sa ma mut in Luxemburg la batranete cred. E extraordinar de frumos, si biciclistii sunt respectati… e tot ce imi doresc. In franta am vizitat Metz-ul de data asta. Alte zone gen Valea Loirei, Paris si multe altele, fiind deja vizitate in anii anteriori.
    Dupa intoarcerea la Sibiu, a inceput anul universitar si scolar, deci perioada excursiilor cu liceenii pentur mine. Am fost cu ei la Brasov la Aventura park, am mers cu bicicletele la Bran, Cheile Zarnestiului, Vulcan, Paltinis, Sadu, Saliste… pot enumera muuuuuuulte locatii, dar va plictisesc cu turele mele pe bicicleta de cateva zile.
    A venit pe urma iarna, cand am plecat cu iubita la Voineasa la schi. Sa vizitam si noi ca tot romanul noul domeniu schiabil, dar si sa vad pe iarna drumul parcurs an de an cu bicicleta. Peisajul superb, dar cu totul altfel ecat il stiam eu din vara…
    Au urmat alte cateva luni de schi la paltinis sau ture de bicileta, printre care acuma o luna o tura pe zapada si gheata pe coborarea de la Santa. Putin sinucigasa ce-i drept, dar a meritat din plin pentru mine si pentur elevii luati 😀
    As putea sa inchei cu ultimul proiect la care am luat parte si anume Scoala Altfel a liceenilor. Am fost invitat de 3 profesori din Brukenthal cu care am ramas prieten bun, sa fiu insotitor alaturi de ei la o excursie in Viena. Aceasta a avut loc saptamana trecuta si am reusit sa imbinam placutul cu utilul.
    Am prezentat elevilor de clasa a 10-a universitatile dorite de ei pe grupuri, am vizitat muzee, dar am fost si la shopping cum vroiau cu totii. Am imbinat deci partea culturala cu cea educativa si cu shoppingul clasic :))

Dupa ce am citit si eu tot ce am scris mai sus , imi dau seama ca sunt foarte norocos. Am timp si posibilitatea sa circul atat in strainatate, cat si cu bicicleta peste tot in Romania. Sper sa o pot tine tot asa 😀

1. Am uitat sa mentionez ca am lucrat si ca si ghid turistic pe bicicleta la un grup de 5 turisti nemti si elvetieni pentru Reky. Am vizitat cetati sasesti din judetul nostru si cateva din judetul mures.
      O alta mica excursie a fost expozitia canina la care am luat parte cu catelul iubitei mele acuma o saptamana.
      Mai pot aduauga si 3 saptamani state in vara la cluj. Am facut o practica de 3 saptamani la o firma de programare.

2. Tu vrei sa vezi ca suntem invidiosi? Da, da… si excursiile alea multe ale tale prin toata europa dar… nu vezi ca aici sunt oameni care isi aduc cu greu aminte de ce faeau la 20 de ani? cum poti spune tu ca mai ai inca 20 de ani? :p

3. In general mergeam la munte cu colegii de facultate. Pe atunci speram sa vizitez cat mai multe tari. Nu am reusit decat sa ajung in Turci, Grecia, Franta, Olanda si Belgia. Dar niciodata nu e prea tarziu!

4. La 20 de ani nu prea aveam multe iesiri decat in concedii dar cand o faceam era o splendoare.Intadevar ca nu am iesit inafara tarii si nici nu aveam cum dar am colindat prin tara si sincer sun ori (erau)locuri minunate ,curat peste tot , oameni respectuosi locuri de vis.Asa au si ramas.

5. Şi dacă tot vine primăvara şi încă suntem în natură ca ori ce roman ce putem face de 1 Mai, sa plecam prin păduricile patriei noastre din ardeal, cu mic si mare la grătarelor.
    > Daaaaa, că ce-i mai frumos şi mai româneşte decât să mergem în pădure.
    > Nu pot să nu mă gândesc la poezia zilelor de sfârşit de săptămână când, cu mic cu mare ne adunăm, femei, bărbaţi, copii, toţi lalolaltă să o punem de un grătar.
    > Şi ca în orice grup adevărat, bărbaţii (pe care îi bănuiesc că au prins obiceiul de la femei de a umbla în haite, app de ce zice Ursu ) se apucă prin miscări hei-rupiste să meşterească focul pentru grătar, în timp ce muncitoreşte mişcă o sticlă de ţuică, vodcă sau whiskey ( aceste sticle precum şi conţinutul lor sunt alese în funcţie de gusturile şi obiceiurile pământului) de la unul la altul dovedindu-şi solidaritatea, fraternitatea, spiritul de dăruire dar mai ales, viteza de golire a conţinutului sticlei care, după o astfel de operaţiune în echipă, este aruncată într-unul din tufişurile de care pădurea e deja plină (plină de tufişuri şi de sticle, desigur).
    > Femeile, aşa cum le este natura, stau şi ele în grup strâns pregătind farfuriile, salatele, tăind pâine şi având grijă de copii, şi toate astea într-un vacarm specific feminin.
    > În timp ce bărbaţii termină vreascurile de rupt pe genunchi, zdrelindu-şi astfel bunătate de treninguri de fâş însă, demonstrând forţa muşchilor dezvoltaţi la birouri în faţa calculatoarelor, dar mai ales arată de câtă putere şi concentrare ai nevoie ca să rupi în două sacul greu de cărbuni cumpărat de la unul din omv-urile de pe drum, femeile se simt umile şi dominate de astfel de manifestări de forţă. Şi cum toate aceste succese şi realizări merită sărbătorite în mod corect, bărbaţii, pe acelaşi model frăţesc, deschid de data aceasta numeroase pet-uri de bere pe care le golesc luându-se din nou la întrecere impresionând încă o dată posesoarele sexului slab (oare!?).
    > În timp ce carnea se arde frige pe grătar, bărbaţii termină pet-urile de bere şi se aşează la mese aşteptând să fie serviţi de către femei, după cum e datina pământului şi cum este şi firesc de altfel. Bineînţeles că fripturile sunt deja arse suculente şi gata de a fi îngurgitate, din nou reuşita trebuie sărbătorită. De data aceasta bărbaţii deschid una din damigenele de vin, căci nu există dicton mai adevărat precum acela care spune că „vinul după bere e plăcere”, şi-şi continuă îndeletnicirile bahice sub neîntreruptele dovezi de obedienţă ale femeilor.
    > Desigur că există şi dovezi de admiraţie ale bărbaţilor faţă de femei de ei însuşi lăudând modul de pregătire al fripturii prin râgâieli repetate şi/sau în cor, spre deliciul auditiv al doamnelor de faţă, dar mai ales al copiilor care deprind astfel anumite comportamente specifice maturităţii.
    > Când toate bunătăţile sunt demult aruncate în burţile deja pregătite pentru digestie de către acel consum de minim 2 L de lichid/zi, conform sfaturilor medicului de familie dar mai ales al reclamelor de la teve, şi toate pungile în care au fost împachetate fleicile de carne sau micii, sunt artistic împrăştiate prin pădure, iar pet-urile făcute grămăjoare organizate, femeile primesc, în semn de maxim respect, cheile de la maşini ca o supremă dovadă de încredere absolută din partea bărbaţilor că sunt căraţi duşi în cârcă siguranţă acasă în sânul conjugal.C-am asa a decurs ziua noastra de 1 Mai.

6. Calatorii prin tara: Bucuresti, Iasi si zonele turistice de pe la munte (Humor, Sinaia, Brasov). Era teribilismul varstei pe vremea aceea, multe petreceri si voie buna 🙂

7. Hmm interesanta propunere sa ne gandim la excursile de la 20 de ani. Eu maine o sa fac 25 de ani si parca a trecut asa mult timp de la 20 de ani din 2008. La 20 de ani aveam parul lung si multa dorinta. Aveam timp si parca ar fi trebuit sa fi vizitat mai multe dar am fost pentru prima data in Bucuresti cu un prieten si de atunci parca am fost asa de des la fel pentru prima la Balea lac desi era aici asa de aproape de Sibiu. La munte ce sa mai zic fagarasul nostru fain dar cel mai mult cred ca mi-a placut Lacul Avrig un peisaj spectaculos un verde intens si o apa limpede de se vedea fundul fara nici o problema. De atunci am vizitat multe chiar in urmatorul an prima excursie in strainatate dar parca tot la 20 de ani a fost inceputul.

8. Pe vremea aia eram sigur alaturi de colegii de facultate prin practica la munte. Am vazut Raraul, Ceahlaul, Eforie Nord, Bucegi si sigur o sa-mi ramana in minte perioada aia.
    As fi vrut sa vizitez Franta atunci, insa acum mi-am schimbat optiunea.

9. Pe la 20 de ani plecam din Cluj spre Sibiu sa te iau pe tine si sa te duc in Bucuresti la un concert. Ne-am intors in Sibiu dupa o saptamana. Am fost la mare, am fost la munte, vroiam sa mergem prin moldova. A fost frumos. Mai ales ca inca o luna dupa aia tu inca miroseai a benzina pentru ca toata saptamana ai dormit in portbagaj pe rezervorul de benzina. Noroc ca era dacia „break” si portbagajul era deschis ca altfel nu stiu cum dormeai tu acolo. As mai pleca pentru o zi in Bucuresti si sa ma intorc cine stie de unde dupa o saptamana. A fost frumos. Ce bine e cand nu ai nici o grija. Pacat ca nu aveam nici bani si am plecat fara haine de schimb, ca doar am plecat pentru cateva ore

10. Salut, Tudor!
    E provocator subiectul propus.
    Eu am trecut de mai multa vreme de 20 de ani. Nu-mi vine in minte niciun loc vizitat atunci, dar pot sa scriu despre locurile pe care imi doresc sa le vad la un moment dat. Sa le vad pentru a absorbi si a ma imbata cu tumultul vietii de strada din centrul Barcelonei, stralucirea si tihna din insulele grecesti, maretia peisajelor de munte din Irlanda cea verde, freamatul bazarurilor turcesti, robustetea si puritatea satelor austriece. Si cate ar mai fi, dar asta e o alta poveste 🙂

11. La 20 ani…adica acum 4 ani…calatoream prin tara…si asta inca o mai fac pentru ca imi place tare mult sa redescopar Romania, sa o cunosc, in paralel sa mai fac mici excursii pe la vecinii nostri bulgari de o relaxare. Acum 4 ani mergeam in Slanic Moldova, o statiune foarte frumoasa si ingrijita. aici gasesti liniste, posibilitati de miscare si de petrecere a timpului liber si de ce nu si tratament pt cei care au nevoie. De asemenea e f ok pt ca ai posibilitatea sa stai cazat la cort, ceea ce personal imi place ff tare, la casute, pensiuni sau la hotel.

12. La 20 de ani calatoream in tara, la munte, la mare plecari neplanificate silipsite de grija zilei de maine 🙂 erau 20 de ani.Acum plecarile sunt organizate din timp si imi doresc sa ajung in America.

13. Concursul s-a terminat. Am citit toate comentariile si prima intentie a fost sa aleg castigatorul in functie de noroc, cu random.org dar mi-am dat seama ca nu ar fi corect fata de cei care au scris intr-adevar comentarii la subiect cu amintiri multe. Apoi am vrut sa dau premiul unuia dintre cei ce au scris mult cu multe amintiri dar parca unele comentarii nu erau chiar la subiect. Apoi am recitit toate comentariile voastre si mi-am dat seama ca unul m-a atins in mod iremediabil la suflet si mi-a adus multe amintiri placute. Mi se pare ca am si povestit odata aici de saptama aia de libertate cand am plecat total nepregatit la un concert la Bucuresti si ne-am trezit a doua zi în Vama Veche. Apoi în Eforie. Apoi în Neptun. Apoi în Galaţi şi abia după o săptămâna acasă. Până şi haine a trebuit să ne cumpărăm pentru că nu aveam nici un bagaj la noi. A fost foarte fain aşa că dau premiul lui Bogdan care mi-a readus amininte de vremurile alea de la 20 de ani (20 ai lui… eu aveam vreo 18). Felicitări.