Cât costă bicicleta ta?

Postat in: 20/09/2012

Zilele trecute s-a adus în discuţie posibilitatea de a-ţi asigura bicicleta în caz de furt sau daune şi chiar pe tine ca biciclist în caz de accident. Prin alte ţări se practică astfel de poliţe de asigurări, la noi încă nu există nimic asemănător.

De aceea, un blogger (nu că nu aş vrea să spun cum îl cheamă doar că nu ştiu detaliul ăsta) a început să întrebe bicicliştii în stânga şi-n dreapta dacă ar fi interesaţi de aşa ceva şi care este valoarea bicicletei lor pentru care vor poliţa de asigurare.

Răspunsurile mi-au confirmat un lucru: suntem vanitoşi peste măsură.

sursa: umbredecuvinte.

Comentarii

comentarii

21 Responses to “Cât costă bicicleta ta?”

  1. MoniKozi Răspunde

    Hmmm… eu am bicicleta la mana a doua cu 250 lei. (sau sa zic la fundul al doilea?) 😉 Nu ca vreau polita pentru ea. Sa fim seriosi. Insa o polita pentru mine, nu ar fi rea. Dar, asta cred ca se poate face si la noi.

  2. MoniKozi Răspunde

    Hmmm… eu am bicicleta la mana a doua cu 250 lei. (sau sa zic la fundul al doilea?) 😉 Nu ca vreau polita pentru ea. Sa fim seriosi. Insa o polita pentru mine, nu ar fi rea. Dar, asta cred ca se poate face si la noi.

  3. Radu Neagu Răspunde

    Nu cred ca este vorba atat de mult de vanitate. O bicicleta buna iti poate salva viata in anumite conditii. Sunt multi care prefera sa mearga cu bicicleta pe munte, unde una de 500 chiar si 1000 lei se poate strica iremediabil la prima tura. In plus o bicicleta buna o ingrijesti periodic nu o repari tot timpul.

  4. Radu Neagu Răspunde

    Nu cred ca este vorba atat de mult de vanitate. O bicicleta buna iti poate salva viata in anumite conditii. Sunt multi care prefera sa mearga cu bicicleta pe munte, unde una de 500 chiar si 1000 lei se poate strica iremediabil la prima tura. In plus o bicicleta buna o ingrijesti periodic nu o repari tot timpul.

  5. Marius Răspunde

    Tudor, poate un aspect important: bloger-ul e din Bucuresti; presupun ca multi votanti sunt tot de pe acolo; iar acolo majoritatea bicicletelor sunt de-alea scumpe.

    Observatie facuta zilele trecute de cineva din Bucuresti, venit in vizita in Sibiu: „aici (in Sibiu) vezi doar biciclete normale, de pana in 1000 lei, nu fite; sunt de-astea cu care sa mergi la munca. In Bucuresti nu prea vezi asa ceva, de parca toti bucurestenii merg numai la competitii de ciclism”.

    Am observat si eu asta inca de acum 2 ani, cand am fost cu bicicleta la mare: Bucuresti – Constanta, la plimbarea/marsul organizat de Asociatia „Bate saua sa priceapa iapa”.

  6. Orin Răspunde

    Nici eu nu cred că este vorba despre vanitate aici. Bicicleta mea e bună pentru ce îmi trebuie mie în momentul ăsta, a fost 600 de lei la mîna a doua dar înțeleg perfect nevoia de a avea o bicicletă mai scumpă atunci cînd ești pasionat și faci trasee de zeci de kilometri, poate majoritatea off-road. Sau participi la competiții. Poți oricînd să îmi spui că bunicii noștri mergeau pe munte cu nu știu ce rablă dar nu cred că mai este cazul, poate nu toți au condiția aia fizică așa că îi ajută mult o bicicletă mai scumpă.

  7. Iosazaur Răspunde

    Uau, deci există oameni care au dat peste 9000 de lei pe o bicicletă și nu participă în Turul Franței? Lance Armstrong a citit asta și acum e gelos…

  8. Wagner Raimar Răspunde

    Gresesti un pic. Cand a fost concursul Geiger de Mountain Bike la Sibiu mi s-a umplut in weekendul acela pensiunea. Totzi pasionatzi de biciclism cu un hobby sanatos, care dadeau pentru acest hobby si 1000 de euro pe bicicleta, impreuna cu familiile lor (si aia mici aveau bicicleta!) totzi venitzi pt. un weekend la Sibiu. Din afara s-au prezentat la concurs 500 de oameni. Deci concursul a adus 1000 de oameni la Sibiu. Concluzia mea a fost: Mai exista si o Romania normala si sanatoasa….la cap!

  9. Dani Răspunde

    Sunt doua categorii de biciclete: de oras si de ture.
    1. Pentru cele de oras, nu trebuie sa dati mai mult de 500 de lei.
    2. Pentru cele de ture fie pentru off road sau trekking pe asfalt, limita poate fi undeva la 2000 de lei sau 500 de euro.
    Eu am deja 4 biciclete 2 din prima categorie si 2 din a doua, si imi sunt suficiente, iar pretul lor de cumparare a fost sub aceste limite. Asa ca mai mult deaceste sume, eu zic ca va irositi banii.

  10. Costea Daniel Răspunde

    Sunt doua categorii de biciclete: de oras si de ture.
    1. Pentru cele de oras, nu trebuie sa dati mai mult de 500 de lei.
    2. Pentru cele de ture fie pentru off road sau trekking pe asfalt, limita poate fi undeva la 2000 de lei sau 500 de euro.
    Eu am deja 4 biciclete 2 din prima categorie si 2 din a doua, si imi sunt suficiente, iar pretul lor de cumparare a fost sub aceste limite. Asa ca mai mult deaceste sume, eu zic ca va irositi banii.

  11. Costea Daniel Răspunde

    Sunt doua categorii de biciclete: de oras si de ture.
    1. Pentru cele de oras, nu trebuie sa dati mai mult de 500 de lei.
    2. Pentru cele de ture fie pentru off road sau trekking pe asfalt, limita poate fi undeva la 2000 de lei sau 500 de euro.
    Eu am deja 4 biciclete 2 din prima categorie si 2 din a doua, si imi sunt suficiente, iar pretul lor de cumparare a fost sub aceste limite. Asa ca mai mult deaceste sume, eu zic ca va irositi banii.

  12. băgă Răspunde

    de existat exista :). nu pentru tot ce vreti, dar exista:
    – accidentele suferite de biciclist(ca si persoana) exista o gama larga de asigurari(asigurari de accidente persoane, asigurarile pentru sportivi, asigurari pentru practicare sporturi extreme, asigurari de calatorie inclusiv pentru practicarea unor sporturi la nivel de amator, etc).
    – raspunderea civila exista din vremea lui ceausescu
    – exista unele tipuri de asigurare a bunurilor de tip hobby, care acopera cateva riscuri, unele si furtul(e drept cu destule excluderi si multe conditii)
    partea de tip casco intradevar nu exista. si nu exista dintr-un motiv simplu: romanii nu au o cultura a asigurarilor. perceptia lor despre risc se reduce la „mie nu mi se poate intampla”.
    sondajul trebuia sa contina o simpla intrebare pentru biciclisti: „esti dispus sa platesti ca sa-ti transferi riscul catre asigurator?”.

  13. Mari Răspunde

    Dupa posibilitati si necesitati sau invers 🙂 Eu tocmai mi-am cumparat una, MTB, de vreo 1500 lei. Am considerat-o necesara ca sa ma pot tine dupa baieti si fete prin padure. Aveam una vecheee…cu roti mai mici ramasa de la fiu-meu si-am zis ca merit si eu una noua, nu? Mai am o semicursa, luata cu 400 la mana a doua, cu cosulet. O Folosesc la cumparaturi si pe asfalt la ture mai lungi, tot asa, ca sa nu stea dupa mine sotul :))
    Ei, acum ce mai zici Tudor, eu am doua!! 🙂

  14. Paul Băilă Răspunde

    Eu cred ca se face o mare confuzie intre vanitate, pe de o parte, si pasiune si nu in ultimul rand, siguranta, pe de alta parte. Doar pentru ca am o bicicleta care nu este dintre cele mai ieftine nu ma face sa dau dovada de vanitate. Este posibil sa ma fi gandit la calitatea si fiabilitatea componentelor, la siguranta oferita de acestea, la performanta de care am nevoie, si atunci, probabil ca bicicletele cele mai ieftine nu-mi vor satisface aceste criterii.

    Asta ca sa nu mai vorbim si de aspectul greutate. Pana la urma, de ce sa-mi cumpar bicicleta de 17-18-19-20 de kg, cand pot sa-mi iau una mai usoara, ca sa nu ma doara spatele o saptamana daca trebuie sa o car pe sus sau sa o urc pe masina…

    Din pacate insa, la noi toti sunt experti in a-i judeca si a-i eticheta pe restul, inainte sa gandeasca un pic …

  15. Paul Băilă Răspunde

    Eu cred ca se face o mare confuzie intre vanitate, pe de o parte, si pasiune si nu in ultimul rand, siguranta, pe de alta parte. Doar pentru ca am o bicicleta care nu este dintre cele mai ieftine nu ma face sa dau dovada de vanitate. Este posibil sa ma fi gandit la calitatea si fiabilitatea componentelor, la siguranta oferita de acestea, la performanta de care am nevoie, si atunci, probabil ca bicicletele cele mai ieftine nu-mi vor satisface aceste criterii.

    Asta ca sa nu mai vorbim si de aspectul greutate. Pana la urma, de ce sa-mi cumpar bicicleta de 17-18-19-20 de kg, cand pot sa-mi iau una mai usoara, ca sa nu ma doara spatele o saptamana daca trebuie sa o car pe sus sau sa o urc pe masina…

    Din pacate insa, la noi toti sunt experti in a-i judeca si a-i eticheta pe restul, inainte sa gandeasca un pic …

  16. Mari Răspunde

    Hm..nu cred ca se fac confuzii si nu cred ca TOTI „sunt experti in a-i judeca si a-i eticheta pe restul, inainte sa gandeasca un pic …” Poate doar unii. Unii sau altii mai si generalizeaza 🙂

Nu-ti fie frica! Comenteaza: