Cât muncesc eu vs. ele – #vizitainHD

Vorbeam cu colega Ioana despre orele noastre de muncă și cum ieri am plecat la ora 7:00 de acasă și m-am întors de la birou la 21:30. Asta însemnând 14 ore de muncă considerând că 30 de minute am avut pauză de masă. Și mi s-a părut exagerat de mult.

Dar apoi mi-am adus aminte de fetele astea de la lotul olimpic de gimnastică de la Deva și parcă, parcă 14 ore de muncă la 30 și ceva de ani nu mai par așa multe față de cât muncesc ele la doar 14 ani. Le-am urmărit muncind disciplinat preț de jumătate de oră și am ascultat poveștile antrenoarei despre copilele ce se antrenează câte 6 ore pe zi, zi de zi, doar duminica având-o liberă.

Drept vă spun că eu dacă aș avea o fată nu aș da-o la gimnastică. Nu pentru că nu ar fi un sport frumoas dar, știți voi, eu am avut copilărie cu joacă în fața blocului și cam așa aș vrea să crească și copiii mei. În plus, la câtă muncă depun fetele astea pentru a reprezenta România în toată lumea, cosider că sunt prea sărace (ele și gimnastica în general) pentru a depune atâta sacrificiu.

Eu am avut privilegiul unic de a le vedea pe fete la antrenament. Până la noi, nimeni nu s-a apropiat de ele așa mult pentru a le urmări. Dar nu vă îngrijorați, dacă vreți să știți mai multe informații despre Colegiul Național Sportiv „Cetate” Deva, vizitați www.cnscetatedeva.ro. Poate vă conving să le faceți o donație…

Lotul olimpic de gimnastica deva_01 Lotul olimpic de gimnastica deva_02 Lotul olimpic de gimnastica deva_03 Lotul olimpic de gimnastica deva_04 Lotul olimpic de gimnastica deva_05 Lotul olimpic de gimnastica deva_06 Lotul olimpic de gimnastica deva_07 Lotul olimpic de gimnastica deva_08 Lotul olimpic de gimnastica deva_09 Lotul olimpic de gimnastica deva_10 Lotul olimpic de gimnastica deva_11 Lotul olimpic de gimnastica deva_12 Lotul olimpic de gimnastica deva_13 Lotul olimpic de gimnastica deva_14 Lotul olimpic de gimnastica deva_15

Vizită în HD” 2015 este un eveniment organizat de DenisaSebastian Bârgău şi Călin Bobora. Proiectul este sponsorizat de Fermele AdoGourmetgiftAquaSaraHotel Sarmis DevaAeroclubul Deva şi este susţinut de Primăria Oraşului Simeriaşi Primăria Oraşului Deva.

Primul zbor cu planorul – #vizitainHD

Lucrurile bune se întâmplă atunci când te aștepți mai puțin. Întotdeauna am cochetat cu zborul… mi-am dorit să sar cu parașuta și cu parapanta ori să fac bungee jumping. Nu am reușit niciodată să trec de pragul de dorință iar cuvintele „nu am avut ocazia” descriu denaturat lipsa mea de curaj de până la 32 de ani.

Sebi însă mi-a dat ocazia să nu mă mai fofilez, mi-a pus centura pe scaunul unui planor și mi-a dat drumul în aer. Puțin greșit spus „mi-a dat drumul”… mai degrabă m-a lăsat remorcat pentru că așa am ajuns în aer, planorul neavând motor cu ajutorul căruia să decoleze. Experiența a fost peste așteptări și nu are rost să încerc să o explic în cuvinte pentru că nu se poate trăi din fața unei tastaturi. Zborul lin cu planorul îți dă o cu totul altă senzație față de zborurile obișnuite în gălăgia asurzitoare a motoarelor altor avioane.

Pilotul meu, Grațian Tînc, instructor la Aeroclubul Deva, m-a ținut în aer minute bune, profitând de un curent de aer cu ajutorul căruia ne-am ridicat spre soare câteva sute de metri în plus față de planul inițial. „Ar fi fost păcat să nu profităm să zburăm cât mai mult”, spunea el. Și i-am dat dreptate.

Am încercat și câteva „mișcări” ceva mai neprietenoase cu stomacul unui om… căderi în gol spre iarba verde a aerodromului. Nu am strigat de frică dar nici mult nu mai era.

Experiența am filmat-o ca să v-o arăt și vouă alături de mesajul încercați și voi zborul pur al planorului.

Vizită în HD” 2015 este un eveniment organizat de Denisa şi Sebastian Bârgău şiCălin Bobora. Proiectul este sponsorizat de Fermele AdoGourmetgiftAquaSara,Hotel Sarmis DevaAeroclubul Deva şi este susţinut de Primăria Oraşului Simeriaşi Primăria Oraşului Deva.

zbor cu planorul aerodromul deva_01 zbor cu planorul aerodromul deva_02 zbor cu planorul aerodromul deva_04 zbor cu planorul aerodromul deva_05 zbor cu planorul aerodromul deva_08 zbor cu planorul aerodromul deva_10 zbor cu planorul aerodromul deva_11 zbor cu planorul aerodromul deva_14 zbor cu planorul aerodromul deva_16 zbor cu planorul aerodromul deva_17

Avis 3000, Pro Hunedoara

Ieri, de dimineata, am vazut la Hunedoara ferma de pui de la Avis 3000, apoi niste oua in incubatoare dupa care niste gaini albe, pui galbeni, la pranz am mancat oua de gaina iar pe dupa-masa am vizitat gainile ouatoare. Dupa toate astea, cu totii am jurat ca vreme de vreo luna nu mai vrem sa vedem oua sau gaini. Dar seara ne-am batut pe pulpele de pui la gratar facute de Sebi, ceva in genul asta 🙂 Nu stiu cum si de ce dar asa o pofta de pui am avut de n-am putut rezista.

Iar acum, in timp ce scriu randurile astea, inexplicabil, macanc ompleta din oua de pui.

Avis 3000 este cel mai mare producator de oua din Transilvania, cu 100.000 oua/zi.

Banuiesc ca nu vreti s-o mai lungesc prea mult cu date si cifre asa ca va pun doar doua clipuri cu puii ce ajung de aici

aici
proHD-fabricat in Hunedoara33
sau aici
proHD-fabricat in Hunedoara34
trecand (unii dintre ei) si pe aici

PRO HD – Fabricat în Hunedoara este un eveniment organizat de Sebastian Bârgău,Denisa Bârgău şi Călin Bobora, în colaborare cu Camera de Comerţ şi Industrie Hunedoara şi susţinut de AVIS 3000CarpatcementRECOM SID Hunedoara şi Aqua Sara / Aqua Sara Facebook. Parteneri: PRO HDKooperativa 2.0Vila FlamingoGlasul Hunedoarei.

Viaţă agitată vs. Parcul Dendrologic de la Simeria

Mi-am dat seama zilele trecute (mai exact la Vizită în HD) că am ajuns într-un nou stadiu al vieţii mele. Întotdeauna mi-a plăcut agitaţia, tot timpul am căutat să fac câte ceva, pot număra pe degete zilele în care am preferat să dorm de după-amiază pentru a mă relaxa. Pe scurt, sunt eram un om dinăla exact aşa cum îl descrie Denisa – agitat şi niciodată cu timp liber. Dar lucrurile se pare că se schimbă odată cu bătrâneţea.

• Concediile le vreau concedii… eventual petrecute undeva într-un vârf de munte unde nici semnalul la telefon nu ajunge.
  • Duminicile le-aş vrea duminici… fără calculator şi fără muncă.
  • Nopţile le-aş vrea nopţi… cu somn mult, mult, cât mai mult.
  • Şi casa mea aş vrea să fie casă de vacanţă… undeva unde să mă pot relaxa pe deplin, exact ca la Parcul Dendrologic de la Simeria.

Bine, nu vă închipuiţi acum că aş vrea o casă ca cea din Parcul Dendrologic de la Simeria. Aş vrea liniştea aia de acolo, v-aţi prins.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Credit foto: Diana-Ribana

Bănuiesc că nu ştiaţi că există aşa un parc dendrologic în România (de fapt cel de la Simeria e unic la noi în ţară). Dar ştiţi ce? Parcă mă bucur că nu ştie multă lume de el… în felul ăsta rămâne ultra-liniştit, aşa cum l-am cunoscut şi-mi place mie. Deci mai bine nu mergeţi să-l vedeţi urmărind coordonatele 45.85671287812764, 23.010571897029877! Lăsaţi-l să se odihnească pentru că-i prea frumos aşa cum e.

Vizită în HD” 2013 este un eveniment organizat de Denisa şi Sebastian Bârgău şi HD Travel. Proiectul este susţinut de Primăria Oraşului SimeriaAgenţia de turism TOC InternaţionalBest Hotel HunedoaraCred ONGCastelulCorvinilorHD.ro,Webbusiness.ro. Partener media: săptămânalul REPLICA.

Am fugit la Hunedoara. Vizită în HD

La Castelul Corvinilor şi la Sarmisegetusa Regia am fost doar în scop de serviciu până acum, privind mai mult detaliile de amenajare. În weekend pot merge să le văd în sfârşit cu ochiul turistului, să caut razele soarelui luminând sanctuarul dacic (hehe, ce romantic) şi imaginându-mi fantome prin încăperile întunecate ale castelului. Şi mai ales să ascult legendele locului că doar turismul din asta e făcut.

Weekendul ăsta e destinat judeţului Hunedoara şi mai ales semimaratonului Virşlilor, un eveniment organizat de Toc Turism. Credeţi sau nu, am râs cu poftă când am auzit cuvântul virşli… o fi ceva de băut, de mâncat sau de vizualizat? 🙂

Vizită în HD 2013 este un eveniment organizat de Denisa şi Sebastian Bârgău şi HD Travel. Proiectul este susţinut de Primăria Oraşului SimeriaAgenţia de turism TOC InternaţionalBest Hotel HunedoaraCred ONGCastelulCorvinilorHD.roWebbusiness.ro şi George Firearms.

Sarmisegetusa Regia

Ne-am întâlnit cu Nunu în Orăştie, acolo de unde şi-a luat din service maşina cu care face zilnic drumul până la Sarmisegetusa Regia. Ne-a pus scurt în temă şi am plecat într-un raliu pe drumul de pământ şi piatră, până sus la cetate. Am făcut un mic popas la crâşma dacilor de unde şi-a încărcat Dacia cu saci plini cu pâine şi cartofi, mâncarea ce-o mănâncă timp de trei săptămâni arheologii ce sapă după rămâşiţe.

La 1200 m. altitudine, la sanctuare, Nunu ne-a prezentat cu mult suflet fiecare piatră, fiecare legendă şi câteva întâmplări bune şi rele din ultimii ani de când Sarmisegetusa Regia este a doua lui casă. Un lucru e cert, interesul pentru capitala dacilor este aproape inexistent. Dacă nu ar fi fost un om ca Nunu care să se bată chiar şi cu pumnii pentru Sarmisegetusa, e posibil ca până azi să se fi uitat de sanctuarele construite în sec. II-III î.Hr, din singura cetate neocupată de romani. Sunt multe necunoscute, teorii sunt atâtea câţi istorici există dar nu puteam să nu remarc câteva lucruri uimitoare: sanctuarul mare rotund se aseamănă izbitor cu cel de la Stonehenge iar soarele de andezit aminteşte de calendarul Maya, ceea ne pune puţin pe gânduri.

Nu există taxă de vizitare, nici de fotografiat sau filmat. Există însă multe legende şi spirite.

Poze şi comentarii: Continuă să citești Sarmisegetusa Regia

Castelul Corvinilor Hunedoara

Probabil cel mai mare castel din România şi cel mai important monument gotic din Transilvania, Castelul de la Hunedoara a fost construit de Iancu de Hunedoara în sec. XV apoi modificat, remodificat, extins şi aşa mai departe de toţi cei peste 20 de proprietari. În orice caz, construcţie ciudat, fără o unitate coerentă dar totuşi cu o atracţie specifică, poate tocmai datorită acestui amalgam de stiluri, turnuri şi turnuleţe. Intrarea în castel se face ca în filmele de epocă, pe un pod lung de lemn. În interior se pot vizita expoziţiile, se poate admira priveliştea originală a Hunedoarei, cu giganticul combinat siderurgic ce acum e în demolare, se poate arunca un bănuţ în fântâna la care trei deţinuţi au săpat 15 ani pentru a fi eliberaţi (dar după ce au dat de apă au fost omorâţi, nici vorbă de libertate), se poate vizita Sala Cavalerilor, Sala Dietei, Bastionul Alb sau se poate cumpăra un magnet de frigider cu Dracula de la unul din zecile de magazine de suveniruri (un adevărat mall al suvenirurilor aş putea zice).

Din păcate, multe spaţii sunt închise şi nu pot fi vizitate pentru că lipsa supraveghetorilor a făcut din acestea o budă publică iar pereţii sunt toţi plini de nume care mai de care, toţi copiii nefericiţi semnându-se pe ei. Cu toate astea, castelul trebuie neapărat vizitat. Eu am avut norocul de a vedea întregul castel şi pentru că o poză face cât 1000 de cuvinte, vă las în continuare cu pozele şi scurte comentarii: Continuă să citești Castelul Corvinilor Hunedoara