Digitalizarea României: o glumă proastă! Studii de caz Cluj, Sibiu, Brașov.

Postat in: 07/12/2020

Supărat pe cât de prost merge treaba online, deși în anii trecuți aceleași sisteme erau funcționale, trebuie să scriu asta pentru că am impresia că e un haos atât de mare în instituții ce se consideră digitalizate încât riscăm să încetățenim niște sisteme disfuncționale din start. De când cu pandemia, toate instituțiile primesc documentații prin multiple platforme, pe site-ul propriu, pe email… de nimeni nu mai stie ce mai funcționează și ce nu.

Luăm doar trei primării, exact primăriile considerate cele mai digitalizate din România și ce apar permanent pe la tv și în ziare cu proiecte și idei de digitalizare: Cluj, Sibiu, Brașov (ce conform unui studiu al Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării din cadrul Univ. Babeș – Bolyai din Cluj Napoca, sunt cu mult înaintea altor orașe din România din pctul. ăsta de vedere).

Cluj-Napoca – cerere soluționată după 44 de zile.

  • 10.11.2020: am depus o cerere pentru eliberarea unui certificat de urbanism prin platforma e-guvernare.ro, spre care am fost redirecționat de pe site-ul Primăriei Cluj-Napoca;
  • 25.11.2020: văzând că solicitarea nu a fost preluată de către nici un operator, am început să dau telefoane și să trimit emailuri de verificare. La emailul de contact de pe e-guvernare nu răspunde nimeni, iar de la registratură mi se comunică faptul că nu există înregistrată solicitarea și sunt direcționat spre un număr de telefon unde nimeni nu știe ce este aia e-guvernare. Spune că se interesează și va reveni cu un telefon. Nu se întâmplă asta;
  • 2.12.2020: reiau telefoanele și scriu și celor de la e-guvernare.ro ce mă contactează spunându-mi să găsesc eu pe cineva din Primarie cu care să vorbesc. Și să le fac eu legătura pentru a verifica funcționalitatea serviciului. Lucru ce l-am și făcut și am ajuns într-un sfârșit, după 10 telefoane și 3 servicii, să discut cu șeful de departament responsabil. Care îmi găsește cererea, ea fiind „pierdută” la alți colegi ce nu își verifică emailurile. Am fost mustrat pentru că nu am sunat mai repede;
  • 7.12.2020: a fost preluată cererea mea de departamentul corect. Timp estimat de soluționare: 26 de zile.
  • 24.12.2020: Am primit Certificatul de Urbanism prin platforma e-guvernare, după 44 de zile calendaristice.

Sibiu – cerere soluționată după 37 de zile.

  • 27.10.2020: am depus o cerere pentru eliberarea unui certificat de urbanism prin platforma e-guvernare.ro. Am mai depus și în trecut astfel de cereri prin această platformă și totul a funcționat bine;
  • 16.11.2020: cererea nu este preluată de nici un operator. Întreb de starea cererii prin contul extranet de pe site-ul Primăriei Sibiu;
  • 17.11.2020: cererea este preluată. Discuții la telefon și email cu cea responsabilă pentru eliberarea Certificatului de Urbansim.
  • 19.11.2020: după multe probleme cu site-ul extranet al Primăriei (ce nu a funcționat câteva zile la rând), reușim să plătim într-un sfârșit taxa, documentația intrând în lucru;
  • 2.12.2020: Am primit Certificatul de Urbanism pe email, după 37 de zile calendaristice.

Brașov – cerere soluționată după 44 de zile.

  • 27.10.2020: am depus o cerere pentru eliberarea unui certificat de urbanism cu ajutorul formularului online de pe site-ul Primăriei Brașov;
  • 25.11.2020: am încercat să contactez Primăria pentru a verifica starea documentației. Am trimis emailuri la registratură, la departamentul de autorizări construcții, pe platforma online și inclusiv la arhitectul șef. Registratura mi-a răspuns că documentația se află în lucru. Am mai primit o adresă de email de contact la care nu răspunde nimeni. Celelalte emailuri au rămas fără răspuns până azi.
  • 7.12.2020: Telefonând la Primăria Brașov, robotul ce a răspins mi-a spus că documentația este în lucru la serviciul Arhitect Șef. Deci este pe undeva documentația dar nu știu cât va mai dura până voi primi un răspuns.
  • 10.12.2020: Am primit Certificatul de Urbanism pe email, după 44 de zile calendaristice.

Consiliul Județean Cluj – cerere soluționată după 40 de zile.

  • 12.11.2020: am trimis prin email o cerere pentru eliberarea unui certificat de urbanism și am primit imediat numărul de îndregistrare și dispoziția de plată a taxei ce conține inclusiv 4 lei taxă pentru formular (deși am depus online documentele).
  • Până azi nu am mai primit nici un semn de la Consiliul Județean. Cel mai probabil voi relua și cu ei procesul de telefoane, emailuri și căutare a celor responsabili pentru a îi întreba de stadiul documentelor.
  • 7.12.2020: de la registratură am primit contactul dnei ce se ocupă de documentație. Mi-a spus că Certificatul de Urbansim este la semnat la arhitectu șef și va mai dura câteva zile până la eliberare.
  • 22.12.2020: Am primit Certificatul de Urbanism pe email, după 40 de zile calendaristice.

De menționat faptul că eliberarea unui Certificat de Urbanism trebuie eliberat în maxim 15 zile lucrătoare, altfel instituția responsabilă riscă o amendă de până la 5.000 lei.


Nu-ti fie frica! Comenteaza: