Federaţia TransylvaNET – parteneri pentru patrimoniu

În 2013 a luat naştere o idee ce atunci mi s-a părut oarecum prea îndrăzneaţă pentru a funcţiona în România – o structură ce unea peste 30 de asociaţii nonprofit, fundaţii şi instituţii publice din Transilvania denumită atunci TransylvaNET, parteneri pentru patrimoniu. Efectiv ţin acum în mână hârtia ce am semnat-o şi parafat-o atunci cu speranţa că acela era momentul de a trece la o etapă superioară în protejarea, salvarea, consolidarea şi restaurarea patrimoniului fie el mobil sau imobil.

Iată-mă acum, după doi ani de la acel moment, anunţându-vă că toate acele gânduri au luat o înfăţişare oficială prin crearea Federaţiei TransylvaNET – federaţia pentru patrimoniul Transilvănean, structură în a cărei conducere am fost şi eu ales alături de alţi 4 reprezentanţi ale celor mai active asociaţii şi fundaţii ce luptă în această direcţie de mulţi ani, schimbând mentalităţi.

Am pus cu mândrie sloganul „membru TransylvaNET” lângă logoul Asociaţiei pentru Înfrumuseţarea Oraşului Sibiu al cărei preşedinte sunt. Şi asta nu pentru că dă bine ci pentru că simt că această federaţia poate face lucrurile să meargă în direcţia bună în special schimbând şi influenţând legi şi, de ce nu, creînd un Centru de Resurse prin care fiecare dintre noi să oferim comunităţii şi specialiştilor absolut toate resursele de care au nevoie pentru a putea conserva şi restaura monumentele şi valorile noastre.

Acestea fiind spuse, cred că vă este clar că, în cazul în care lucraţi sau vreţi să vă implicaţi în acest domeniu, este absolut obligatoriu să deveniţi şi voi membri în Federaţia Transylvanet. Nu pentru a creşte numărul susţinătorilor ci mai degrabă pentru a avea atâţia specialişti de câţi este nevoie pentru a schimba lucrurile în foarte bine. Contact Federaţia TransylvaNET: pagină Facebook, site web (în construcţie).

Banner Fb

Bicicleta Zilnică revine în forţă!

Săptămâna asta s-a deschis la Sibiu magazinul Hornbach, unul dintre principalii retaileri de materiale de construcţii şi grădinărit.

hornbach

foto: Vali Novacovschi

De asemenea, tot săptămâna asta am montat rasteluri de biciclete ca o continuare a proiectului Bicicleta Zinică început în 2013. De data asta, trei şcoli au fost dotate cu parcări de biciclete acoperite ce pot adăposti câte 10 biciclete. Astfel, printr-un program destinat comunităţii sibiene, implementat de Asociaţia pentru Înfrumuseţarea Oraşului Sibiu împreuna cu Hornbach, elevii şi profesorii de la Școala Gimnazială nr. 18 din cartierul Terezian, Școala „Regina Maria” și Colegiul Naţional „Octavian Goga” vor dispune de spaţii special amenajate în care vor putea să îşi lase bicicletele pe parcursul programului şcolar, fără a-şi face griji privind siguranţa acestora.

Trebuia să bifez cumva şi pe blog faptul că de astăzi avem în Sibiu un nou susţinător al proiectelor comunitare. Bine ai venit, Hornbach!

Bicicleta Zilnica in scoli Sibiu - Hornbach

Mai ştiţi proiectul „Vacanţa Secretă”? După 3 ani, a devenit o afacere.

În 2012 am gândit pentru Eximtur un concept foarte atractiv de a vinde excursiile „last minute” şi ne-am lăsat duşi de val pentru a-l experimenta. „Vacanţa Secretă” i-am spus atunci şi la bază are trei realităţi foarte simple şi des întâlnite:

  • există oameni care nu au timp sau nu ştiu să îşi caute transport bun, hotel şi tot ce înseamnă organizarea unei vacanţe;
  • există agenţii de turism care au pachete last minute nevândute;
  • orice activitate ce implică adrenalina (şi necunoscutul în primă fază) ramâne mult timp întipărită în mintea unui om;

Combinându-le pe cele trei de mai sus, sunt uimit că agenţiile de turism (din Ro şi de afară) nu profită mai mult de lipsa de timp a oamenilor prin oferirea de vacanţe secrete, vacanţe fără destinaţie sau vacanţe blind… oricum vreţi voi să le spuneţi. Este o afacere win-win care, e adevărat, implică puţin mai multă muncă din partea agenţiei dar nimeni nu spune că munca asta extra nu trebuie plătită.

Despre conceptul gândit de mine în 2012 puteţi citi mai multe AICI şi rezultatul escapadei noastre la Roma oferite de Eximtur şi Fly.ro îl găsiţi AICI.

De ce amintesc de Vacanţa Secretă? Pentru că Cezar a anunţat astăzi că Paralela 45 a scos pe piaţă un concept nou de vacanţă – Blind Holiday. În mare, este exact ideea prezentată mai sus. Eu nu am nici o legătură cu implementarea conceptului de către Paralela 45 dar sunt sigur că dacă oamenii promovează inteligent pachetele Bind Holiday, vor avea succes. Este de urmărit!

blind holiday

De azi, ne promovam cu brandul de tara alaturi.

Am mai reusit o exclusivitate in online-ul Romanesc. Tin sa subliniez lucrul asta pentru ca intotdeauna am mers pe principul „tac si fac” doar ca in felul asta lucrurile trec neobservate iar de data asta chiar trebuie sa se stie de faptul ca proiectul #mySibiu (www.mysibiu.eu) a primit dreptul de a folosi brandul de tara (vestita frunza) ca urmare a celor 5 ani in care am promovat in toata lumea orasul Sibiu (eu, Razvan, Cezar si toti ceilalti).

Pentru ca spuneam de exclusivitate, trebuie sa stiti ca #mySibiu este primul proiect din onlineul romanesc, organizat de catre bloggeri pentru bloggeri, care primeste in mod oficial posibilitatea de a pune brandul de tara alaturi de cel al proiectului pe materialele promotionale ce le vom produce de acum inainte.

Astfel facem inca un pas inainte, asta dupa ce in 2012 am adus in Romania pentru prima oara bloggeri straini iar din 2014 #mySibiu este dedicat exclusiv bloggerilor de travel din afara tarii.

De la inceputul proiectului am reusit sa aducem peste 80 de bloggeri la Sibiu care au scris mai mult de 300 de articole de promovare a orasului, scrise in 4 limbi. Articole care vor sta acolo, in lumea Internetului, pentru eternitate, in memoria celor ce isi doresc sa viziteze urmatorul cel mai atractiv oras turistic din Estul Europei, visul oricarui calator.

Welcome to #mySibiu!

Dragos Asaftei - Prin Sibiul Meu 2012 (7)

Fotograful preşedintelui.

Era 6 ianuarie 2015. Spera să reuşească să-l surprindă pe noul preşedinte într-o serie de fotografii ce urma să se intituleze „o zi din viaţa preşedintelui”. Îl urmărise pe Klaus Iohannis în ziua alegerilor şi pregătise terenul cu fotoreportajul de alegeri. Avea însă speranţe mici că va reuşi să-l convingă chiar pe Klaus Iohannis să-l urmărească pas cu pas cu aparatul foto, dat fiind faptul că preşedintele nu este chiar pasionat să-şi expună viaţa tuturor. Şi totuşi, hotărârea, răbdarea şi munca lui de atâţia ani l-au recomandat să facă lucrul ăsta.

Dragoş Asaftei, noul fotograf oficial al preşedintelui, s-a dus cu emoţii la interviul care urma să îi decidă viitorul. Spera doar să reuşească să convingă staff-ul preşedintelui să îşi petreacă o zi, o singură zi, la Palatul Cotroceni, fără nici o idee că de fapt i se va propune cu totul altceva. In după-masa aia i s-a propus să devină fotograful oficial al preşedintelui Klaus Iohannis, zi de zi.

Împreună cu soția mea am participat aseară la dineul oficial oferit de Casa Regală la Castelul Peleș, cu ocazia zilei de…

Posted by Klaus Iohannis on Thursday, March 26, 2015

Fotografia de mai sus este prima fotografie realizată preşedintelui de către Dragoş.

M-a sunat imediat ce a ieşit din întâlnire ca să îmi dea vestea. Pentru mine nu a fost o surpriză, abia aşteptam să aud cum va reacţiona la aflarea noului job. Nu avea voce, nu mai avea cuvinte şi simţeam de la 300 de km depărtare cum îi tremură picioarele de emoţie. Doar după două zile şi-a revenit şi şi-a dat seama ce urma să se întâmple. Dragoş este acum cel ce face legătura dintre cel mai puternic om din România şi noi, restul lumii. Responsabilitatea este imensă pentru un tânăr de doar 21 de ani dar cred în el aşa cum am crezut şi în urmă cu doi ani, şi cu trei, şi atunci când era încă minor.

Dragos Asaftei a pus umărul în proiectele ce le-am organizat în ultimii ani. Fotografiile lui dau imagine proiectelor precum MySibiu.eu sau Centrul Cultural al Diversităţii Europene. Tot el a fost cel care ne-a arătat munca în imagini în broşurile de promovare turistică distribuite în toată lumea şi la expoziţii foto din Bucureşti.

Îi mulţumesc pentru tot ajutorul de până acum şi îi urez succes şi înţelepciune să înveţe cât poate de mult din noua postură de fotograf al preşedintelui Klaus Iohannis.

Festival de cartier – Zilele Vecinătății 2015

Atunci când organizezi un eveniment pleci de la doar câteva idei, dezvolți, inventezi iar la sfârșit îți dai seama că ai muncit atât de mult încât habar nu ai cum de ai reușit să faci atât de multe. Așa s-a întâmplat și de data asta la Zilele Vecinătății (info pe site și pe Facebook).

Practic, dintr-un festival de cartier a devenit anul ăsta un adevărat festival PENTRU cartier. Da, aducem aici concerte, sport, terase, echipamente destinate parcurilor de distracții dar pe lângă toate astea cred că am descoperit și rețeta de a face oamenii să fie mândri de cartierul lor chiar dacă acesta nu este cel mai frumos sau cel mai important din oraș. Locuitorii din cartierul Vasile Aaron se implică și caută să-și îmbunătățească viața. Iar noi încercăm să îi ajutăm la rândul nostru… pentru că de asta ne numim Asociația pentru Înfrumusețarea Orașului Sibiu.

Cover ZV2015

Aducem pentru locuitorii cartierului Vasile Aaron:

  • Întâlnire cu primarul și cei doi viceprimari, o discuție liberă cu cei mai importanți trei oameni din Primăria Sibiu (joi,25 iunie, ora 18:30 la Școala nr.24)
  • 250 l. de vopsea pentru colorarea a trei scări de bloc din cartier (mulțumim Policolor). Până astăzi avem peste 80 de scări înscrise în concurs ceea ce este fooarte mult… deci interes mare din partea locuitorilor. Înscrieri se mai pot face AICI.
  • Târgul Vecinătății unde locuitorii își pot vinde lucrurile vechi din case iar copiii pot face schimb de jucării
  • Consultanță cu privire la înființarea și organizarea asociațiilor civice
  • Chestionare cu privire la problemele din cartier
  • Aducem arhitecți, actori, isotrici care povestesc despre importanța cartierului în dezvoltarea orașului Sibiu
  • Colectare gratuită a deșeurilor electrice și electronice din cartier
  • Concursuri pentru copii (mulțumim Faurecia și Decathlon)
  • și nu în ultimul rând, oferirea cetățenilor a informațiilor necesare pentru a-și înțelege spațiul în care locuiesc atât din punct de vedere istoric cât și actual și, evident, urmărind planurile de dezvoltare din viitor – vezi aici Ziarul Cartierului.

Și toate astea sunt posibile cu devotamentul colegilor din AIOS, a colaboratorilor și, foarte important, a voluntarilor. Vă mulțumesc tuturor că mă ajutați de fiecare dată atunci când este vorba de înfrumusețarea orașului Sibiu.

Ne vedem la Zilele Vecinătății 2015.

Afis A3 Zilele Vecinatatii 2015

Două cu biciclete în Sibiu.

  • Azi (vineri, 24.04.2015) sper să ajung și eu la Masa Critică pentru a-mi scoate la plimbare noua bicicletă. Ne vedem la 18:00 în Piața Mică după care pedalăm vreo oră și ceva prin tot orașul. Se anunță vreme bună!
  • Turul ciclist caritabil „Cărțile copilăriei pe bicicletă” ajunge duminică în Sibiu și se oprește în Piața Mare puțin după ora 13:30. Tot de aici, principele Nicolae al României și alți bicicliști își vor continua drumul spre Constanța, marți la ora 9:00. Copiii ce îi așteaptă pe bicicliști în Pța. Mare pot câștiga 5 bicicletă DHS și ghiozdane echipate cu rechizite marca Herlitz România.

Cărțile copilăriei pe bicicletă

5 evenimente prin care sărbătorim cei 5 ani

Înainte de a scrie despre cele 5 evenimente amintite în titlu, las aici contul Asociaţiei pentru Înfrumuseţarea Oraşului Sibiu, poate v-aţi gândit până acum să susţineţi financiar evenimentele noastre şi nu aţi stiut cum 🙂 Deci, contul în care puteţi să ne faceţi o bucurie de Crăciun este AICI.

Zilele astea s-au scurs cei cinci ani de la primul eveniment organizat de către AIOS. Pe vremea aia, în 2009, Răzvan Pop a avut viziunea unei asocaţii în jurul căreia să se strângă elita sibiană şi cu ajutorul căreia să reuşească să mişte puţin lucrurile în Sibiu. Şi totul a început cu o întâlnire într-o cafenea situată chiar în locul din care Sibiu şi-a scris dezvoltarea, în Piaţa Huet. Întâlnirea aceea s-a numit „Serile Sibiului” şi acum împlineşte 5 ani de când se organizează lună de lună în acelaşi loc.

Cu ocazia asta, ne-am gândit să organizăm un maraton „Cuvintele Sibiului” la care sunteţi cu toţii invitaţi la Cafe Wien. Astfel, avem aşa:

  • Serile Sibiului (ora 18:00) – „Sibiul şi Marea Unire“. Invitat: prof. univ. dr. Sorin Radu;
  • Ora de Poezie (ora 18:00) – „Năravu’ versului“, Anton Pann. Invitaţi: Maria Tomoiagă, Rada Constantinov, Călin Mihail Roajdă, Ştefan Tunsoiu, Iulia Szabo;
  • Sibiul de altădată (ora 20:00) – Anii ’90 în Sibiu. Invitat: dl. Hans Klein;
  • Călător în lume (ora 20:00) – Cambodgia. Invitată: dna. Roxana Săvescu.

Al 5-lea eveniment va avea loc săptămâna viitoare: Gala AIOS la care primarul interimar al Sibiului, Astrid Fodor, va oferi distincţia de Ambasador al oraşului Sibiu dlui. Emil Hurezeanu.

Cambodgia_MIC

Cum m-am simtit tinand un discurs alaturi de Klaus Iohannis… si de toata presa din Sibiu

Aseara m-am simtit stingher in fata a 100 de oameni, tinand un discurs alaturi de Klaus Iohannis, un om prea obisnuit in ultimul timp cu iesirile in public. Si eu sunt obisnuit sa vorbesc in fata publicului si sa dau interviuri dar niciodata nu m-am simtit aruncat in cusca cu lei, ca aseara.

O sala plina de oameni din presa ce zilnic fac asta, zilnic vorbesc in fata publicului, intr-un discurs continuu. Cu totii atintiti asupra cuvintelor mele impiedicate sa se faca auzite din cauza tracului. Aveam in plan sa rostesc cateva randuri pregatite inca de dimineata dar faptul ca ma aflat acolo, in fata, in fata oamenilor ce se joaca zi de zi cu cuvintele, mi-a schimbat perspectiva asupra discursului.

Intalnire cu presa_AIOS_01

In definitiv, ei aveau nevoie sa auda ca mai sunt oameni ce ii sprijina, ce cred in presa locala, oameni care vor o presa locala puternica, pregatita sa isi faca treaba fara nici un fel de emotii… financiare sau de orice alt fel. Mie, personal, nu imi este suficienta o presa locala prezenta in comunitate doar printr-o licenta audio-tv. Am nevoie de o presa locala pregatita sa se sacrifice pentru informarea (corecta) a cetateanului, a mea personal. De asta am nevoie.

La sfarsitul zilei de azi, dupa „Intalnire cu presa„, ma astept sa fiu convins ca in Sibiu exista o astfel de presa.

Imi doresc asta. Am nevoie de asta!

Sibiu, oraşul dictat de nebuni

Sibiu-in-7-zile

Sunt unul dintre nebunii care rezistă an de an să organizeze evenimente în Sibiu. Cu toţii suntem nebuni pentru că visăm. Visăm mult… dar şi muncim până ni se îndeplinesc visele.

Cine ar fi crezut în anul 2000 că Sibiul ăla prăfuit cu case dărăpănate poate deveni un oraş cu care să ne mândrim? Cine şi-ar fi imaginat că, după 2007, oraşul nu cade într-o prăpastie a nepăsării… după miile de evenimente ce au avut loc în timpul Capitalei Culturale? Doar nişte nebuni şi-ar fi putut închipui toate astea, doar nişte nebuni au putut crede că Sibiul poate creşte chiar şi după atenţia din acel an. Şi iată, chiar şi astăzi, aproape de anul 2015, demonstrăm că un oraş poate să trăiască dictat de nebuni. Nebuni vizionari.

Pentru a demonstra că nu exagerez, am făcut un montaj de imagini preluate din Piaţa Mare din Sibiu pe parcursul a doar 6 zile. Şase zile în care puteţi vedea cu ochii voştri desfăşurarea de forţe pentru a organiza 3 evenimente ce au strâns în centrul Sibiului peste 130.000 de oameni.

„E mult?” mă veţi întreba voi… evident că este mult. Dar puţin îmi pasă la momentul ăsta de cifre. Pe mine mă „tulbură” nebunia celor ce fac lucrurile să meargă. Priviţi doar cum, în doar 7 zile, organizatori de evenimente au putut pune în scenă 3 evenimente grandioase. Unul transmis pe MTV, altul transmis pe Eurosport Internaţional şi al treilea în care s-au golit 535 de hectolitri de bere.

Toate astea, într-un orăşel de provincie.

Vrei un voucher Decathlon? Ia-l de aici.

Vă scriu din tranşee, lupta e acerbă, mai avem puţin şi vom fi victorioşi… deja simţim gustul victoriei dar pentru a nu lăsa loc de slăbiciune continuăm să muncim până în ultimul moment. Sâmbătă, 20 septembrie, vom celebra lupta din ultimele luni şi vom transforma Piaţa Mică din Sibiu în cea mai mare scenă de fitness din România. Zeci de instructori, seci de săli de sport, zeci de ore de mişcare, mii de ore de luptă pentru a reedita Festivalul Sportului mai mare şi mai important ca anul trecut.

Concurs

Şi pentru a vă ademeni să veniţi şi voi în Piaţa Mică să faceţi mişcare, arunc în aer un voucher de cumpărături la Decathlon Sibiu în valoare de 50 de lei. Cine îl prinde, este fericitul câştigător. Toţi cei ce lasă un comentariu la acest articol intră automat în tragerea la sorţi iar câştigătorul îşi poate ridica premiul sâmbătă din Piaţa Mică. Începeţi şi voi lupta comentariilor! Baftă.

afis

#mySibiu nominalizat la premiile Webstock

www.mySibiu.eu este nominalizat la premiile Webstock, cel mai important eveniment de Social Media din România, ceea ce e un semn excelent, o nouă recunoaştere a succesului proiecului.

Pentru cine nu ştie încă, #mySibiu este extensia proiectului Prin Sibiul Meu organizat în ultimii 3 ani cu bloggeri şi vloggeri români şi din Republica Moldova. În 2014 am decis să mergem mai departe şi am trecut graniţa, invitând la Sibiu unii dintre cei mai importanţi bloggeri şi jurnalişti de travel din lume. Unii dintre ei au devenit ambasadori atât de buni ai oraşului Sibiu încât au convins şi alţi bloggeri să viziteze oraşul nostru şi să scrie despre frumuseţile şi farmecul lui. Ca să nu mai spun că cea care a fost numită anul trecut „traveler of the year” de National Geographic s-a mutat practic la Sibiu împreună cu familia… atât de mult s-a îndrăgostit de oraşul nostru. Asta arată succesul unui eveniment bine făcut!

Cu liniuţă, #mySibiu înseamnă:

  • #MySibiu este primul proiect în online-ul din România ce se derulează pe toată perioada anului, fără întrerupere: bloggerii se pot înscrie să viziteze oraşul Sibiu în orice perioadă, în funcţie de programul propriu. Urmărim calitatea articolelor ci nu cantitatea. Există deja înscrieri pentru anul 2015;
  • #MySibiu este proiectul la care nu organizatorii sunt cei ce aleg participanţii ci bloggerii se pot înscrie în orice moment să viziteze Sibiul. Oricine poate fi inclus în programul #mySibiu, bloggerii putând primi de la reduceri de 50% la cazare şi 20% la masă, până la gratuitate 100% şi tururi ghidate personalizate, în funcţie de influenţa şi traficul participantului;
  • Programul bloggerilor participanţi este realizat individual, în funcţie de interesele fiecăruia: #MySibiu urmăreşte organizarea vizitei fiecărui participant în funcţie de pasiunile, dorinţele şi interesele lui. Astfel că, la momentul înscrierii, bloggerii participanţi pot opta pe pagina http://mysibiu.eu/register să viziteze Sibiul istoric, gastronomia, tradiţiile, economia şi industria din oraş, festivalurile şi evenimentele culturale de aici sau pur şi simplu viaţa de noapte a Sibiului. În funcţie de prefeinţele participantului, organizatorii recomandă cel mai bun program, personalizat pe dorinţele fiecăruia;
  • #MySibiu nu este vorba doar despre Sibiu ci de întreaga Românie. Majoritatea celor ce au vizitat Sibiu prin programul #MySibiu au fost atât de plăcut impresionaţi încât au decis să îşi prelungească şederea în România, astfel reuşind să aducem o promovare în plus întregii ţări;
  • #MySibiu se adresează tuturor ramurilor Social Media (bloggeri, vloggeri, instagrammeri etc) şi chiar şi celorlalţi iubitori de călătorie. Pe www.MySibiu.eu există o secţiune specială unde cei pasionaţi de călătorie şi iubitori de Sibiu pot să-şi publice poze cu dovada lor de iubire faţă de acest oraş. Până acum există imagini cu călători purtând tricouri inscripţionate “I like Sibiu” sau “I love Sibiu” din mai multe ţări ale lumii;
  • #MySibiu este primul proiect din România implementat de către bloggeri cu o strategie clară pe următorii 3 ani;

Ce au scris oamenii despre Sibiu, puteţi urmări aici: http://mysibiu.eu/mysibiu-bloggers

Baschet la inaltime

Ma bucur ca si anul asta am reusit sa dau o mica mana de ajutor pentru organizarea evenimentului Zilele Baschetului de la Sibiu si, mai ales, ca am reusit sa vin cu cateva idei ce (zic eu) au adus un plus evenimentului.

Pe langa traditionalul turneu de streetball destinat amatorilor, sesiunile de autografe, workshopurile de baschet cu si pentru iubitorii acestui sport, prezentarea echipei CSU Atlassib Sibiu… am avut anul asta baschet la inaltime (probabil primul meci de baschet organizat in Romania pe acoperisul unei cladiri) si deja traditionalul concurs „aruncarea de milioane” unde trebuie sa nimeresti cosul de la distanta mare… de data asta cosul fiind amplasat pe un TIR aflat in miscare 🙂

Bravo Asociatiei Al 6-lea jucator si in special lui Claudiu Hila care reuseste an de an sa duca in spate acest eveniment.

P8216121 10426183_698319343555119_9128013094352783605_n 10431499_698320036888383_1211144381082269167_n

Eu mizez pe Instagram.

Aşa cum am mai spus, Instagramul este probabil cea mai curată reţea de socializare în momentul ăsta. Facebook-ul e plin de frustraţi, Twitter a murit… pe Instagram deocamdată văd doar lucruri faine şi poze optimiste.
Puteţi să îmi daţi şi mie follow pe Instagram… AICI

Tocmai de asta, recomandarea lui Victor Kapra de a implica Instagramul în lansări de produse şi campanii comerciale, este una binevenită. Asta în condiţiile în care Instagramerii ştiu care e limita de suportabilitate a urmăritorilor şi nu se vor transforma într-unii care trebuie să bifeze un anumit număr de poze publicate cu produsul X. Sper să înţeleagă în sfârşit şi companiile că trebuie urmărită calitatea, nu cantitatea. Că despre asta este vorba pe Instagram.

Eu, unul, am mizat pe Instagram odată cu lansarea site-ului www.mysibiu.eu şi, deocamdată, sunt extrem de mulţumit de fotografiile ce apar aici şi de noua viziune de a vedea unele locuri din Sibiu pe care eu le ştiu în felul meu. Makavelis şi Anne Marie au îndrăznit şi ei cu un eveniment dedicat exclusiv instagramerilor şi le-a ieşit foarte bine.

În 2012 am mizat pe vloggeri (vezi Doza de Haş) şi imediat după aia a explodat „piaţa” vlogurilor inclusiv la tv (exemplu). Acum mizez pe Instagram… sunt curios câţi urmează să facă acelaşi lucru.

Pozele de mai sus sunt realizate la Instameet-ul din weekend de la Sibiu.

Zilele Vecinătăţii în 50 de imagini.

Ideea principală a festivalului Zilele Vecinătăţii este aceea de a uni comunitatea din cartierele oraşului Sibiu. E frumoasă partea cu muzică şi chef dar Zilele Vecinătăţii nu e doar atât. Nu am închis doar cel mai mare bulevard din cartierul Hipodrom, nu am adus doar cel mai mare chef din ultimii 40 de ani din zonă. Am şi ajutat oamenii din cartier să-şi înfrumuseţeze scările de bloc, am adus în lumină oamenii importanţi ai cartierului, am creeat o platformă de discuţii între cetăţeni şi instituţiile locale, am mers în şcolile din cartier şi le-am prezentat elevilor povestea Hipodromului şi le-am prezentat jucători şi antrenori profesionişti de bachet, am oferit diplome de cetăţeni de onoare ai cartierului şi cea mai unită familie, am tipărit ziarul cartierului.

De asta îi spunem Zilele Vecinătăţii.

Mulţumesc pentru fotografii: Silvana Armat, Gabriela Cuzepan, Paul Albu.

Zilele Vecinatatii 2014_73 Zilele Vecinatatii 2014_01 Zilele Vecinatatii 2014_02Zilele Vecinatatii 2014_08 Zilele Vecinatatii 2014_09Zilele Vecinatatii 2014_11
Zilele Vecinatatii 2014_13 Zilele Vecinatatii 2014_14Zilele Vecinatatii 2014_17Zilele Vecinatatii 2014_15Zilele Vecinatatii 2014_10Zilele Vecinatatii 2014_06Zilele Vecinatatii 2014_16Zilele Vecinatatii 2014_18 Zilele Vecinatatii 2014_20 Zilele Vecinatatii 2014_21 Zilele Vecinatatii 2014_22 Zilele Vecinatatii 2014_25 Zilele Vecinatatii 2014_27 Zilele Vecinatatii 2014_29 Zilele Vecinatatii 2014_30 Zilele Vecinatatii 2014_31 Zilele Vecinatatii 2014_32 Zilele Vecinatatii 2014_33 Zilele Vecinatatii 2014_34 Zilele Vecinatatii 2014_35 Zilele Vecinatatii 2014_36 Zilele Vecinatatii 2014_37 Zilele Vecinatatii 2014_40 Zilele Vecinatatii 2014_41 Zilele Vecinatatii 2014_42 Zilele Vecinatatii 2014_44 Zilele Vecinatatii 2014_46 Zilele Vecinatatii 2014_47 Zilele Vecinatatii 2014_48 Zilele Vecinatatii 2014_50 Zilele Vecinatatii 2014_52 Zilele Vecinatatii 2014_53 Zilele Vecinatatii 2014_55 Zilele Vecinatatii 2014_57 Zilele Vecinatatii 2014_59 Zilele Vecinatatii 2014_60 Zilele Vecinatatii 2014_61 Zilele Vecinatatii 2014_63 Zilele Vecinatatii 2014_64 Zilele Vecinatatii 2014_65 Zilele Vecinatatii 2014_67 Zilele Vecinatatii 2014_69Zilele Vecinatatii 2014_70 Zilele Vecinatatii 2014_71

 

Ce facem în weekend? Huet Urban, Biciclete Cochete şi multe altele…

huet

Recucerim Pţa. Huet în weekendul ăsta. Din nou, ne vom întinde pe iarba verde la Huet Urban, cu o bere în mână. Abia aştept să-mi petrec două zile cu concerte, meşteşugari, oraşul copiilor, târgul anticarilor, târgul tinerilor designeri… iată mai jos câteva recomandări:

  • Târgul de tineri designeri „Not for Ordinary People„, zilnic între 11:00-20:00
  • Târgul anticarilor în zona Casei Parohiale din Pţa. Huet
  • Ateliere pentru copii în forma unui mini-orăşel – împreunpă cu Diana-Ribana
  • Tururi ghidate cu Răzvan Pop, sâmbătă şi duminică de la ora 14:00 şi tur ghidat pentru copii, duminică, ora 11:00
  • Sibiul de altădată – Piata Huet prin ochii si lentila lui Fred Nuss, sâmbătă la Kleines Cafe, ora 17:00
  • Biciclete Cochete, cu multe tipe fashioniste pedalând, duminică de la ora 11:00
  • Ora de poezie cu Maria Tomoiaga, Natalie Sigg, Angela Lisa, duminică de la 16:00
  • Serile Sibiu – Sibiul RAR, o incursiune în povestea fotografiilor rare ale Sibiului, duminică la ora 17:00 la Cafe Wien

Plus concerte We singing Colors în ambele zile de la ora 18:00 şi Byron, sâmbătă, la 20:30, respectiv Avant ‘n’ Gart la aceeaşi oră, duminică.

O să fie fain de tot!

Eşti blogger? Poţi veni la Sibiu cu #MySibiu.eu

Zilele trecute, Sibiu a primit distincţia de „Best destination of the year” la Gala HTL (Hotel Tourism Leisure Investment Conference). Ceea ce confirmă din nou faptul că Sibiu merită vizitat! Iar noi, acum, facilităm lucrul ăsta prin www.mySibiu.eu ce îl lansăm astăzi cu un concurs şi 5 excursii în judeţul Sibiu.

Ştiţi bine proiectele de genul #oraşulmeu ce le-a început Corina Georgescu cu mai bine de 5 ani în urmă. Şi la Sibiu, Brylu s-a încăpăţânat în 2010-2011 şi a reuşit să înceapă tradiţia de a aduce bloggeri să viziteze oraşul nostru cu scopul de a-l promova pe plan turistic. Iată că astăzi facem un pas mai departe cu ajutorul lui Cezar Dumitru, bloggerul de travel al anului, partenerul nostru în transformarea proiectului #prinSibiulmeu într-unul internaţional.

site MySibiu

Astăzi lansăm oficial site-ul www.MySibiu.eu cu ajutorul căruia lăsăm deschisă oricui posibilitatea de a vizita oraşul Sibiu aşa cum trebuie: cu cel mai bun ghid turistic, cu acces uşor la muzee şi obiective turistice, cu trasee tematice aşa cum îşi doreşte orice turist. Şi toate astea gratuit sau cu reduceri de până la 70% la cazare (mulţumim Ibis Hotels) şi masă (mulţumim Kill the Bill).

Şi ca să vedeţi că suntem hotărâţi, dăm drumul unui concurs-fulger unde oferim 5 excursii în judeţul Sibiu. Detalii aici: http://aios.ro/mysibiu

Deja am avut 3 bloggeri străini anul acesta la Sibiu. Au venit tocmai din SUA, Malta şi Londra să viziteze oraşul nostru în cadrul proiectului #MySibiu. Vreau să cred că odată cu lansarea site-ului, tot mai mulţi se vor înscrie şi vor veni la Sibiu. Atât bloggeri de travel străini cât şi români.

Welcome to Sibiu! Register here: http://mysibiu.eu/register

#prinSibiulmeu 2014_01

#MySibiu este un proiect al Asociaţiei pentru Înfrumuseţarea Oraşului Sibiu (implementat de mine şi Răzvan Pop) si co-finanţat de Consiliul Local Sibiu prin Primăria Municipiului Sibiu.

Instagram promovează Sibiul.

Sigur aţi văzut până acum ştirea asta dar trebuie s-o „bifez” şi eu pentru că e de pus în ramă, nu alta. Instagram (cea mai mişto şi cunoscută aplicaţie unde poţi publica poze făcute cu telefonul mobil) a scris ieri despre România şi 5 instagrameri români ce pun poze mişto prin care promovează ţara asta.

Aseară, Instagram a şi preluat o poză mişto făcută din Turnul Sfatului şi a publicat-o pe contul lor oficial. Evident, poza are până acum 394.000 de like-uri şi numărul creşte 🙂 Ceea ce e o reclamă colosală făcută oraşului nostru. Urmăriţi doar comentariile postate despre poză pentru a vă da seama cât de mult contează o astfel de mişcare în online (semnele alea dubioase din comentarii sunt de fapt alfabetul chinez, arab sau mai ştiu eu ce alte scriituri).

Sibiu Instagram

Pentru cine nu ştie, Instagram are peste 200 de milioane de utilizatori şi până acum au fost încărcate 20 de miliarde de poze făcute cu telefonul mobil. Sunt şi eu prezent pe Instagram (puţin timid, ce-i drept)… dacă vreţi să mă urmăriţi daţi un follow AICI.