Ce le mai trebuie brandurilor/agentiilor in relatia cu bloggerii

Brandurile mari au o relatie speciala cu bloggerii (mari), ii invita la diverse evenimente si lansari de produse. Acum tot ce e nou pe piata este testat de catre bloggeri chiar dinainte de a ajunge la vanzare. Relatia asta este frumoasa, este una win-win si (in cazul meu cel putin) brandurile isi formeaza in felul asta niste sustinatori si (de ce nu) clienti fideli.

As vrea totusi ca relatia asta sa nu mai fie doar comerciala. Chiar daca ne place sa credem ca ea a trecut deja pragul asta (pentru ca orice campanie este pliata pe dorintele si hobbyurile fiecarui blogger in parte), as vrea ca agentiile sa convinga brandurile sa se implice si in afara campaniilor proprii. Continuă să citești Ce le mai trebuie brandurilor/agentiilor in relatia cu bloggerii

How it's made: DouăMâini.ro

În ultimele zile am lucrat intens pentru a repune pe picioare un proiect ce l-am preluat cu ceva timp în urmă: www.DouăMâini.ro. Pe scurt, site-ul prezintă tutoriale „how it’s made” scrise de noi şi de voi, oricine putând pune foarte simplu şi rapid text, poze şi clipuri video cu ce-a meşterit acasă cu cele două mâini ale lui.

Mi-a plăcut atât de mult ideea încât am zis că DouăMâini.ro trebuie să fie al meu cu orice preţ. Asta şi pentru că în ultimul an am umblat pe la mai multe fabrici mari (Danone, Siemens, Farmec, Napolact, Jolidon etc) care m-au lăsat cu gura căscată după ce am văzut cum se fac produsele ce le folosim/consumăm zilnic. Echipa făcută cu Pancu şi-a arătat până acum roadele şi am reuşit să rebranduim şi să schimbăm la faţă site-ul într-un timp record. Am făcut şi o pagină de Facebook căreia, dacă vă place ideea proiectului, poate îi daţi un like. O găsiţi AICI.

Avem şi o mascotă, un roboţel zâmbăreţ căruia încă nu i-am dat un nume… poate ne ajutaţi voi să-i găsim unul potrivit 🙂

Sper ca site-ul să crească mare, mare şi cu ajutorul vostru.

Mă interesează prea mult ce zic oamenii despre mine

Nu ştiu dacă e normal sau nu, dacă voi vă trăiţi viaţa la fel sau sunt eu prea preocupat de ce zic oamenii din jur despre mine.

Acum vin de la un incendiu. O casă a fost distrusă, nişte vieţi ruinate. În mod normal cred că oricine ar vorbi despre asta, Alex Dima îmi spunea cu ceva timp în urmă că incendiile sunt cele mai bune de fotografiat şi de exploatat pentru că aduc multe reacţii şi, totuşi, nu sunt morbide, de obicei în astfel de cazuri nefiind victime. Văzând urmările flăcărilor am scos instictiv telefonul şi am făcut o poză pe Continuă să citești Mă interesează prea mult ce zic oamenii despre mine

Să facem să fie bine.

Băieţi şi fete, prieteni şi duşmani, dacă aveţi de gând să cumpăraţi vreun telefon, cuptor cu microunde, cărţi, jucării sau asigurări, faceţi o faptă bună şi luaţi prin linkul ăsta http://cemerita.ro/go/eMag sau apăsând înainte de a cumpăra produsul pe bannerul „Preţ şoc” de pe blogul meu.

De ce? Pentru că şi voi, ca şi mine, aveţi de câştigat. Continuă să citești Să facem să fie bine.

La luptă! Înainte, marş!

Înalt Comandamentul 2.0 de Colectare Selectivă termină astăzi campania de recrutare soldaţi 2.0. Potrivit datelor primite de la informatori, e pe cale de a izbucni un război de lungă durată. Până când nu vor fi eliminate toate elementele negative, soldaţii nu vor înceta din tastat pe frontul blogosferei. Astfel, au fost trasate deja primele sarcini ale fiecărui Comandament Județene 2.0 de Colectare Selectivă. Datele sunt adunate pe site-ul www.colecteazaselectiv.ro.

Populaţia nu trebuie să intre în panică. Poate participa la luptă şi câştiga premii frumuşele: Continuă să citești La luptă! Înainte, marş!

De ce mi-au sters contul de Facebook?

Zilele trecute m-am trezit că mi-au închis ăştia contul de Facebook şi odată cu el toate paginile şi aplicaţiile realizate cu acel cont… plus tot istoricul meu. Pur şi simplu nu mai existam pe Facebook, ca şi cum nu existasem niciodată.

De ce mi-au şters contul Facebook? Continuă să citești De ce mi-au sters contul de Facebook?

Ce legătură am eu cu Pardon Cafe Sibiu?

Am preluat sarcina de a mă ocupa de online-ul Pardon Cafe Sibiu, fiind puţin temător. Nu ştiam localul, fusesem acolo doar preţ de-o bere cu câteva luni în urmă, oamenii locului îmi erau şi ei străini. Berea băută acolo era singura ce mi se părea familiară. Mi-am luat inima în dinţi, am apucat Facebook-ul de-o aripă şi am postat primul meu status pe aproape nou nouţa pagină de Facebook PardonCafeBistroSibiu. 53 de like-uri mai târziu, 3 comentarii şi13 share-uri au plusat numărul celor 5 fani ce-i preluasem de la vechiul proprietar. Unul dintre ei aveam să fiu chiar eu.

Apoi mi-a fost uşor. Oamenii sunt îndrăgostiţi de-a dreptul de singura cafenea de pe cea mai frumoasă stradă din Sibiu. E o bucurie să se fotografieze zilnic lângă antichităţile de pe rafturi, servind un sirop la mesele realizate din maşini de cusut, minunându-se în faţa peretelui plin de pantofi sau a tavanului din care curg cărţi poştale sau chiar relaxându-se în tihnă pe terasa nou scoasă la soare. Nu trece turist prin Sibiu care să nu tragă în chip Pardon-ul, până şi Botezatu Continuă să citești Ce legătură am eu cu Pardon Cafe Sibiu?

1234 like-uri şi 6 luni de Tea Spot Cafe

Abia ce au trecut 3 săptămâni de când vă spuneam că la 1111 Like-uri pe pagina de Facebook TeaSpot.Cafe vom face un chef să sărbătorim. Asta după ce cu o săptămână înainte făceam planuri de chef la 1000 de like-uri. Nu-mi pare rău că ne-aţi dat planurile peste cap, între timp l-am cunoscut şi pe Dorian, magicianul nostru cu cărţi, împreună cu care vom transforma cheful într-o seară specială. Şi seara aia specială a venit şi va avea loc sâmbătă, 21 aprilie (între orele 17:00-23:00) la TeaSpot Cafe Sibiu, str. Tribunei 33 (puţin mai jos de Mitropoliei).

Şi, surpriză, sărbătorim nici 1000, nici 1111 ci 1234 like-uri pe pagina de Facebook (da, ce să fac? nu vă mai pot opri :)), asta pe lângă cele 6 luni de când s-a deschis singura ceainărie din Sibiu.

Şpilul e că alea 1234 like-uri s-au împlinit deja în seara asta, cu două zile mai devreme de petrecere aşa că trebuia să o scoatem cumva la capăt după abundenţa asta de Like-uri. Am găsit soluţia însă: în seara petrecerii (link aici spre eventul de pe Facebook) organizăm o tombolă în urma căreia vom da atâtea premii câte like-uri sunt peste cele 1234 promise. Deci, care va să zică, în momentul ăsta sunt pe pagina de Facebook 1,239 like-uitori aşa că se aruncă în tombolă 5 premii mari şi late. Acum Doamne ajută… dacă or fi 200 de premii le împărţim pe toate. Ne-o asumăm… sper doar să nu-i falimentaţi pe săracii oameni că apoi eu cad ţap ispăşitor c-am avut o aşa idee genială 😀

Acum puteţi comenta pe blog şi cu contul de Facebook.

M-am decis să facem o încercare. M-am împotrivit destul, de cel puţin o lună mă tot gândesc dacă să dau acces comentariilor şi cu contul de Facebook sau nu. Nu-mi place asta, vă spun din start, dar îmi place totuşi să am multe comentarii la articole 🙂 Aşa că ăsta este un compromis win-win. Îmi dau seama că vă e mult mai la îndemână aşa că…spor la comentat.

P.S. Să nu uitaţi totuşi să comentaţi şi normal, prin formularul special pentru comentariile de pe blog.

La muncă bă! nu la atins tasta…

Gata cu lăfăitul, m-am angajat la Siemens. A fost destul de uşor dar cu oareşce emoţii pentru că niciodată nu am mai lucrat într-o fabrică. Interviul l-am dat prin telefon şi online (pe mail) şi ieri am fost anunţat că am fost acceptat pe-un post în cadrul departamentului Development Center Energy. Nu mă întrebaţi ce-i aia că habar nu am nici eu dar cică aş fi potrivit acolo. Am acceptat postul dar Continuă să citești La muncă bă! nu la atins tasta…

Hai pa! hatere…

Tot mai des se pune întrebarea „Cum trebuie procedat cu comentatorii care înjură pe bloguri?„. Eu mi-am exprimat punctul de vedere foarte clar: blogul meu e casa mea şi aşa cum în apartament la mine nu las să intre oameni neinvitaţi, la fel nu las nici pe blog haterii să deranjeze liniştea cititorilor educaţi. Asta însemnând trash şi spam iar atunci când cineva exagerează trec la editarea comentariilor şi rescrierea lor la 180 de grade.

Am avut şi eu câţiva hateri la viaţa mea cărora (în prostia mea) am încercat să le explic că nu au dreptate. Normal că nu am avut cu cine discuta şi am ajuns să-mi pierd timpul şi să mă enervez că nu-i duce mintea. Deocamdată au fost puţini dar sunt sigur că vor apărea şi alţii pentru că stilul meu de a conversa cu cineva nu e chiar cel mai plăcut. În sensul că sunt un om foarte dar foarte timorat aşa că de multe ori, pentru că nu prea intru în vorbă cu oamenii şi pentru că nici nu-mi place să bârfesc prea mult, par arogant sau cu nasul pe sus. Mi-o asum.

De ce moderez comentarii? Continuă să citești Hai pa! hatere…

Referrerii mei sau de unde-mi vine traficul

După sistem Tomata, am dat şi eu o geană pe Analytics să văd cine îmi trimite trafic. Astfel, cu sunet de trompetă şi bucurie în suflet vă prezint topul meu de referreri din ultima lună şi ceva (mai exact din 1 februarie până în zilele noastre): Continuă să citești Referrerii mei sau de unde-mi vine traficul

Domnule prefect, totul e doar de imagine?

În urmă cu două luni m-am bucurat puţin pentru că Prefectura Sibiu a sărit fără frică în mediul online. Horaţiu Răcuciu, actualul prefect al Sibiului, se filma la fiecare sfârşit de săptămână şi încărca pe YouTube clipurile în care îşi povestea realizările. Încă o face, constant, în fiecare vineri.

O instituţie publică să intre în vorbă cu cetăţenii pe care îi reprezintă? De felicitat. Pentru lucrul ăsta nici nu am marcat ca fiind spam toate linkurile postate pe Wall-ul meu de Facebook deşi m-au deranjat. Încă mă deranjează… mai ales atunci când Prefectura Sibiu pune pe wall-ul meu un link spre o asociaţie care, aparent, nu are nici o legătură cu instituţia.

Aş atrage însă atenţia asupra câtorva lucruri simple: Continuă să citești Domnule prefect, totul e doar de imagine?

Nu merge Facebook

Eu în fiecare dimineaţă stau cel puţin juma’ de oră în pat şi verific de pe cha-cha tot ce înseamnă mail, Facebook şi Twitter. Exact în ordinea asta. Astăzi de dimineaţă toţi vorbeau de faptul că nu merge Facebook dar nici prin cap nu mi-a trecut că poate să fie aşa o nebunie atunci când o reţea socială se blochează. Google-ul a fost asaltat cu întrebări de ce nu merge facebook, facebook nu merge, de ce nu functioneaza facebook? Unii dintre oamenii ce căutau un răspuns au ajuns la mine pe blog. E delicios ce au spus ei 😀 Continuă să citești Nu merge Facebook

Oare cu ce greşeşte Google?

Am pierdut update-ul valorii Google încă de prin 2009, atunci când se spunea că a depăşit Microsoft şi Coca-Cola, cu 100 miliarde de dolari. Google a intrat în vocabularul oamenilor, nu cred că mai există cineva care să spună „caută pe net” ci „caută pe Google”. Verbul „to google” a intrat de mult în dicţionarele mai multor ţări. Şi totuşi, nu se poate dezvolta aşa cum ar fi vrut.

Mă gândesc că există multe servicii Google de care habar nu am sau altele pe care le folosesc zilnic dar nu ştiu că sunt sub umbrela lor. Dar ştiu două servicii care au dat rateu: Google+ şi Gmail.

Puterea unui blog

Un articol de patru rânduri pe blogul CeMerita.ro s-a transformat rapid într-o informaţie răspândită în toată presa şi, la fel de rapid, într-un proces la Tribunalul Sibiu.

Ordinul Arhitecţilor din România a atacat în contecios administrativ decizia Primăriei de a acorda autorizaţie de construire unor investitori care voiau să construiască un cartier de case pe Continuă să citești Puterea unui blog

Două lumi paralele în blogging

Cunosc două lumi paralele în blogging. Una cu bloggeri care stau în faţa tastaturii, alta cu vloggeri care îşi aranjează freza în faţa unei camere de filmat. Sunt două lumi paralele. În fiecare dintre ele există „cei mai buni” după care aspiră ceilalţi. Bloggerii trăiesc în lumea lor, la fel şi vloggeri. Ei nu ştiu de existenţa celeilalte lumi (prezentarea lui Răzvan de la SMS Bucureşti mi-a confirmat asta).

Poate doar Gaben e undeva la mijloc, un vlogger autentic, fugar în lumea blogurilor.
Şi pentru că până acum am scris doar despre bloggeri, hai să vă spun şi ce vloggeri urmăresc (în afară de Diana, bineînţeles): Continuă să citești Două lumi paralele în blogging

Like pe Facebook

Pentru ca doar ieri spuneam ca nu mai prea accept cererile de prietenie pe Facebook, azi e timpul sa va indemn sa dati like paginii de Facebook CeMerita.ro. In felul asta vom tine mai usor legatura, mai ales ca de la un timp am inceput sa postez poze, comentarii, pareri mai mult acolo decat pe contul personal. In plus, aproape zilnic pun si alte linkuri, de pe alte bloguri, doar articole ce merita citite. Deci like pe pagina de Facebook, apasand butonul de mai jos. Mersi!

De ce nu mai accept prieteni pe Facebook

Am aproape 2200 de „prieteni” pe Facebook. Evident ca dintre ei cunosc doar vreo 200. Poate.

De cateva luni am inceput sa accept foarte greu noile cereri de prietenie. Daca in urma cu juma’ de an nici nu ma uitam la cei pe care ii acceptam ca prieteni, acum le verific pana si numarul de la pantof. De trimis cereri de prietenie nu mai trimit decat celor cu care pot avea o oarecare legatura pe viitor (in special profesionala) iar conturile de firme nici nu le mai bag in seama. Este o practica mult Continuă să citești De ce nu mai accept prieteni pe Facebook

Ce înseamnă BCC:

BCC nu este nici o banca nici o alta lege ce prevede cenzura pe internet, BCC (blind carbon copy) este pur si simplu o unealta foarte utila atunci cand trimiti spamuri sau mailuri unui numar mare de destinatari si e folosita in general pentru a ascunde adresele de email la care trimiti mesajul. Pe scurt, cei ce primesc mesajul nu vad adresele de mail ale celorlalti destinatari.

De ce sa folosesc BCC?

  • Pentru a nu divulga adrese de email confidentiale
  • Pentru a evita ca un raspuns la emailul tau sa fie trimis tuturor celor din lista (Reply to all)
  • Pentru a trimite o copie a emailului unui tert, fara ca destinatarul emailului sa stie acest lucru
  • Ptr a preveni spamul si includerea adresei tale de email intr-o baza de date, fara permisiunea ta

Cum sa folosesc BCC? Continuă să citești Ce înseamnă BCC: